BREAKING NEWS

PEMUDA PAS AKAN BUAT DEMO BESAR-BESARAN BANTAH KENYATAAN RAJAGOBAL HINA PUASA.


Dewan Pemuda PAS Malaysia (DPPM) membidas kenyataan jurulatih pasukan bola sepak kebangsaan Datuk K Rajagobal yang dilapor menyalahkan aksi dalam bulan Ramadan sebagai punca kekalahan pasukan bimbingannya.

Timbalan Pengarah Lajnah Seni, Kebudayaan dan Sukan DPPM, Fadhil Osman berkata kenyataan Rajagobal (kanan) sebelum ini hanya bertujuan menutup kelemahan beliau dalam membimbing skuad kebangsaan.

Menurutnya, Piala Dunia 2010 di Afrika Selatan dan pusingan kelayakan sukan Olimpik 2012 di London yang melibatkan pasukan dari Timur Barat dan Afrika yang majoritinya beragama Islam juga berlangsung dalam bulan Ramadan.

"Begitu juga dengan pemain liga-liga terkemuka dunia seperti EPL, Spanish Premiera Liga dan Bundesliga yang mempunyai ramai pemain beragama Islam namun tetap meneruskan latihan seperti biasa," katan Fadhil dalam satu kenyataan.

Fadhil sebaliknya menggesa Rajagobal agar menarik kembali kenyataannya sebelum ini dan meneliti kembali sistem latihan dan corak permainan yang diterapkan ke dalam skuad Harimau Malaya.

"Susun semula jadual perlawanan persahabatan dengan mengadakan pertemuan yang sepadan dengan skuad kebangsaan dan bukannya menentang kelab bawahan yang tidak langsung membantu memperbaiki mutu permainan serta kedudukan pasukan kebangsaan," katanya.

Skuad bola sepak kebangsaan yang tiba di tanahair semalam kalah 2-0 kepada kelab divisyen satu Shimizu S-Pulse, Shonan Bellmare (5-0) dan kelab divisyen dua Tokyo Verdy dengan keputusan 5-0.

Mempertahankan skuad bimbingannya, Rajagobal dilaporkan berkata pemainnya tidak mempamerkan mutu persembahan sebenar apabila beraksi dalam keadaan berpuasa pada waktu siang kerana kurang tenaga namun mungkin akan menampilkan aksi berlainan pada waktu malam.

8 ulasan :

  1. Kalo si penghina Islam tuh sekutu rakan persekongkolan mrk DAP..xbraninyer si Tongtaik bersuara...betol ....kes pembatalan sijil keislaman budak India kat Ipoh...kes alvavian dgn bak kut teh...patrick teoh dgn mghina Islam n Al Quran ...byk lagi...tapi semuanya pemudi PAS senyap...cer Rajagopal penyokong kuat pakatan...mst pelbagai alasan yg derang bagi utk menghalalkan penghinaan itu...

    Sikap double standard PAS yg mnghancorkn nama baik Islam...

    BalasPadam
  2. la..dap jgk dsalahkan.mmg dasar macai bn busuk hati mcm bangkai

    BalasPadam
  3. Babi itu sama seperti bangkai. Ada dalam Alquran. Kalau tak perchaya tulis satu mukasurat seperti alQuran..sudah tulis kasi saya....

    BalasPadam
  4. Setuju Sangat Dengan Komen Anda

    BalasPadam
  5. Kalau dah perut kosong sejak jam 5.00 pagi, macam mana nak main dengan baik dan bersungguh2....suruh samdul2 PASPISPUS ni terutama sekali kepala mereka cuba main separuh masa pertama sudah. sapa suruh main bola dalam bulan puasa ini??? kepimpinan FAM yang bodoh. Tidak kah menghina islam namanya, bila sebahagian besar drp 50,000 orang peminat bola berada dalam staduikm sedang kan orang islam lain sedang menunaikan solat taraweh di Masjid dan surau.??? Siapa kah yang bertanggung jawab dalam hal ini???.Kepemimpinan FAM adalah orang Islam... tak menghina agama kah nama nya ini???. bodoh......Rajagopal berkata benar...bagaimana nak bermain dengan baiak kalau perut kosong?? kala sekadar latihan ringan boleh lah, ini terpaksa mengerah keringat dan tenaga .???

    BalasPadam
  6. @Tanpa Nama

    Aku sokong usaha PAS nak buat demo besar2an ni. Kalau boleh buat kat semua negeri, tunjukkan yang dema betul2 ambil berat dan junjung akan agama Islam.

    Aku rasa lama dah dema tak tunjukkan perjuangan ke arah martabatkan Islam sebagai agama rasmi negara kita. Sebelum ni dema banyak berjuang ke arah kebebasan, semua nak bebas hinggakan si Stopa Spenda pun dibiar bebas, LGBT pun disokong membuta tuli mengikut ponggong Anuwar.

    Aku sendiri pun dah lupa bila orang PAS berdemo untuk Islam. Yang aku ingat ialah yang berguling2 di depan kereta Raja Nazrin. Yang aku ingat ialah Bersih yang tak bersih. Yang aku ingat ialah Blackout yang tak black pun. Semuanya kisah2 politik, kisah tak puas hati bila dah kalah pilihanraya. Tak puas hati hingga terlupa itu qadha dan qadar yang ditentukan Tuhan.

    Aku harap PAS akan terus berdemonstrasi selepas ini, berjuang untuk ISLAM dahulu sebelum berjuang untuk politik, untuk kuasa, untuk DAP.

    BalasPadam
  7. Anon 7:26...

    Bukan DAP yang disalahkan, tapi otak tolol PAS tu yang disalahkan. Tak tau nak fikir nak timbang.

    Itulah akibatnya berkawan dengan kaum yang makan binatang yang paling hodoh, paling bodoh dan paling pengotor dalam dunia. Itu yang orang PAS pilih untuk dibuat sahabat karib kononnya, tak sedar yang dema ditonggang dan diperalatkan.

    BalasPadam
  8. Anon 7.26, ini lagi sekoq pecacai pakatan yang dah buta hati tak boleh berfikir. Semoga ke neraka jahanam

    BalasPadam

About

Blog ini mengandungi penulisan artikel yang berunsurkan..

(Edisi18PL), menyentuh aspek agama, sosial dan politik,
(Edisi18SX), mengandungi unsur seks yang agak keterlaluan,
(Edisi18SG), ada gabungan dua atau lebih unsur ganas, seram dan seks,

Setiap kandungan didalam blog ini hanyalah merupakan satira politik dan juga pojok penulisan peribadi. Jangan ambil serius sangat kalau terasa dipersendakan dan terkena di batang hidung sendiri. Sila bertindak bijak untuk kebaikan diri masing-masing.

Terima kasih kerana berlapang dada sewaktu membaca.
 
Copyright © 2014 MPP Online