BREAKING NEWS

BREAKING NEWS!!! WAKIL DAP DESAK UMAT ISLAM KONGSI RUMAH IBADAT..


Seorang pemimpin DAP hari ini mempertikaikan tindakan yang diambil oleh pihak berkuasa agama di Malaysia terhadap seorang pengusaha resort di Johor yang membenarkan sekumpulan penganut Buddha menjalankan upacara keagamaan di sebuah Surau.

Pemimpin DAP berkenaan didalam laman sosial Twitter nya mendesak pihak-pihak terbabit supaya menghormati agama lain di negara ini untuk beribadat.

Tanpa berselindung, pemimpin DAP berkenaan juga menyalahkan UMNO diatas tindakan reman selama 4 hari yang dikenakan terhadap pengusaha resort terbabit.

Perbuatan pemimpin DAP ini boleh dianggap mempertikaikan kuasa Sultan Johor yang juga Ketua bagi Agama Islam di negeri tersebut. Sebelum ini, Baginda Sultan telah mengarahkan Surau terbabit dirobohkan kerana ia telah disalahgunakan oleh penganut agama lain.

Pemimpin DAP di Perak itu juga boleh dianggap menyokong usaha untuk mengaibkan agama Islam di negara ini oleh pihak-pihak kafir. ~ MPP News.

3 ulasan :

  1. Berapa ramai sangat puak Cina masuk tokong mereka? Jiran2 saya ramai Cina, tokong tak pernah pergi kecuali bila pergi tilik nasib (nak sambut menantu ata ong ke) atau panggil pastor datang untuk urusan jenazah!

    Cina ni asal usul dari Negara China, tinggal diMalaysia tapi ayaq liok asyik duk meleleh terliok dengan apa saja orang Barat buat nak ciplak. Cukup le setakat ciplak CD.

    BalasPadam
  2. jadi sila pergi berambus duduk di europe
    kat europe pun takde sjkc

    balas je kurang ajar balik dengan dia.
    bangsat PR tak layak dah nak berlemah lembut

    BalasPadam
  3. Oleh itu orang islam boleh sembahayang dlm pekong...caranya adalah dengan buangkan patung dan berhala-berhala dlm pekong itu...sebelum masuk pekong...boleh?..

    BalasPadam

About

Blog ini mengandungi penulisan artikel yang berunsurkan..

(Edisi18PL), menyentuh aspek agama, sosial dan politik,
(Edisi18SX), mengandungi unsur seks yang agak keterlaluan,
(Edisi18SG), ada gabungan dua atau lebih unsur ganas, seram dan seks,

Setiap kandungan didalam blog ini hanyalah merupakan satira politik dan juga pojok penulisan peribadi. Jangan ambil serius sangat kalau terasa dipersendakan dan terkena di batang hidung sendiri. Sila bertindak bijak untuk kebaikan diri masing-masing.

Terima kasih kerana berlapang dada sewaktu membaca.
 
Copyright © 2014 MPP Online