BREAKING NEWS

SAMPAI BILA NAJIB RELA KENA KENCING?? @NajibRazak


Gua tak nak komen pasal perlantikan Pengerusi Perhubungan Umno negeri Penang yang baru walaupun sebenarnya bukan orang baru punn.., gua cuma terfikir pasal jawatan Pengerusi BN negeri di Penang ni beb..

Walaupun ramai yang masih tak puas hati pasal calon pilihan Pengerusi Perhubungan Negeri tu di Dun Seberang Jaya yang kalah pada Pru 13 dulu, semuanya ambil jalan untuk bisukan mulut dan juga butakan mata termasuklah gua..

Ramai yang anggap, kalau Nasir tak bertanding di Dun Seberang Jaya, dan sebaliknya Arif Shah yang jadi calon, ada harapan untuk Umno kekalkan kerusi disitu.. Tapi nak buat macam mana.., Pengerusi perhubungan Umno negeri masa tu (dan sekarang) nak 'orang dia' jugak kat situ..

So akhirnya.., calon pilihan yang kononnya boleh menang dan mengamalkan smart politic di Dun Seberang Jaya tu kalah menungging pada budak hingusan PKR!! Semua bukan pasal orang benci pada Umno.., tapi rakyat disitu benci pada kesombongan dan perangai ciwi calon terbabit.

Yang bestnya.., puak-puak bangsawan Umno disini janji bagai nak rak depan Najib kononnya calon pilihan dorang akan menang.. Dan duit peruntukan untuk Pru disedut sampai tak bersisa untuk kesenangan diri sendiri.. Nak gua dedahkan pasal ni ke?? Nantilah bila sampai masanya yee...

Jadi kesimpulannya.., Najib kena tipu lagi beb.. Korang jangan ingat Najib kena tipu dengan cina dan India je sebelum ni tau.., sebenarnya Najib pun dah kena tipu dengan sebilangan pemimpin dalam Umno sendiri!

Itu cerita pasal dalam kain Umno negeri Penang yang ramai dok bercakap dibawah ni.. Gua cuma dedahkan je untuk tarik perhatian Najib berkenaan isu-isu yang penasihat-penasihat dia sendiri tak berani nak bagitau kat dia.. Errr.., Najib ni ada penasihat ke beb??

Yang betulnya, gua nak suruh Najib bagi jawatan Pengerusi BN Negeri Penang ni pada Umno untuk kali ni.. Bagi gua, MCA dan Gerakan dah tak layak pegang jawatan tu memandangkan dorang dah tak ada suara dalam negeri ni lagi..

Lagipun, puak-puak tu mana tau buat kerja beb.. Kalau nak suruh buat Fesbuk pun terkial-kial.., apatah lagi nak suruh lawan Red Bean Army DAPig di sini..

Masa sebelum Pru hari tu.., puak-puak sepet tu sapu semua duit peruntukan dari Najib diatas kapasiti BN Negeri sambil berlagak depan Najib serta Muhyidin kononnya dorang akan pastikan Guan Eng dan DAP akan tewas ditangan dorang..

Padahal.., masa berkempen dan mengundi.., tak sampai 3 peratus cina bagi undi pada Kerajaan. Niamakahai punya cinabeng!!

Sebab tu lah gua kata bagi jawatan Pengerusi BN pada Umno.. Kalaupun pemimpin-pemimpin Umno kat negeri ni tak boleh pastikan Najib tawan Penang pada Pru 14 nanti.., sekurang-kurangnya dengan kapasiti Pengerusi BN negeri tu boleh la kayakan lagi orang melayu yang memang sedia dah kaya tu...

Najib jangan bimbang.., dorang takkan pecahkan lobang bahawa Umno yang bagi dorang jadi kaya selama ni.. Dorang akan kata kekayaan dorang tu adalah hasil usaha sendiri ataupun hasil dari menabung sejak kecil..

So please lah Najib yee... Please lah bantu orang atasan Umno yang zuhud lagi istiqomah tu semua.. Janganlah Najib risau pasal rakyat marhaen dibawah sebab kami boleh cari makan sendiri tanpa bantuan Pak Menteri..

Kalau ayam naik harga pun kami still boleh maintain kehidupan yang serba kekurangan.. Yang penting.., Najib dan para bangsawan boleh makan ayam hari-hari tanpa sebarang keraguan ye.. HIDUP NAJIB!!! HIDUP UMNO!!!!

1 ulasan :

About

Blog ini mengandungi penulisan artikel yang berunsurkan..

(Edisi18PL), menyentuh aspek agama, sosial dan politik,
(Edisi18SX), mengandungi unsur seks yang agak keterlaluan,
(Edisi18SG), ada gabungan dua atau lebih unsur ganas, seram dan seks,

Setiap kandungan didalam blog ini hanyalah merupakan satira politik dan juga pojok penulisan peribadi. Jangan ambil serius sangat kalau terasa dipersendakan dan terkena di batang hidung sendiri. Sila bertindak bijak untuk kebaikan diri masing-masing.

Terima kasih kerana berlapang dada sewaktu membaca.
 
Copyright © 2014 MPP Online