BREAKING NEWS

PERKASA DAH HILANG RASIS.. ELOK TUKAR NAMA JADI PERKASAM 1 MALAYSIA!!!


Bila Ibrahim Ali mengumumkan penubuhan Majlis NGO Antara Kaum atau Mirac yang dikatakan sebagai tanda keterbukaan Perkasa dalam perjuangannya yang selama ini memperjuangkan kepentingan Melayu, Bumiputera dan Islam, perasaan gua bercampur-campur beb..

Rasa nak tergelak pun ada.., rasa nak termuntah pun ada.. Bukan apa beb.., sebelum ni Perkasa ni bukan main rasis lagi kononnya nak jadi pejuang bangsa melayu.. Siap bertengkolok bagai dalam setiap majlis kononnya nak bagi kaum lain nampak keperwiraan semangat melayu dorang..

Perkasa sebelum ni pernah meluahkan kekecewaannya terhadap Najib yang lebih memberi muka kepada kumpulan-kumpulan yang membuat tuntutuan secara mengugut seperti Dong Ziong dan Hindraf dengan sedia mengadakan pertemuan serta memenuhi permintaan mereka sedangkan pandangan Perkasa langsung tidak diberi perhatian.

Pak Berahim juga pernah mencadangkan untuk membakar kitab Injil berbahasa Melayu sebagai protes terhadap penggunaan kalimah Allah, selain kecewa dengan Najib kerana menjemput paderi-paderi untuk berdialog di Seri Perdana sedangkan Perkasa tidak pernah dilayan sebegitu rupa.

Gua sangka kering hingga ke petang.., rupanya Pak Berahim dan Zul Kulim basah secara berpasangan di tengah hari.. Perkasa dah hilang rasis bila sanggup jadi barua kepada cina dan India. Kenapa tiba-tiba je Perkasa berubah halatuju?? Mahsyuk ke??

Gua pun tak tau macam mana lagi Perkasa nak perjuangkan melayu dan bumiputera lepas ni kalau dah terpaksa dengar pandangan dari "komponen" baru dorang dari kaum cina dan India tu..

Mampu ke Zul Kulim dan Pak Berahim bersuara lagi sekiranya timbul isu-isu yang menggugat kepentingan melayu/Islam lepas ni?

Untuk pengetahuan korang, seawal penubuhan Mirac ni pun dah tunjukkan Perkasa memang hilang telor. Zul Kulim terpaksa meninggalkan Majlis berbuka puasa tu kerana berlaku perbalahan kecil diantara wakil India disitu berkenaan isu guru besar sekolah Sri Pristina.

Yang lawaknya.., Pak Berahim pulak terpaksa memujuk wakil-wakil India kat majlis tu supaya jangan balik. Dan Zul Kulim terpaksa berbuka puasa dalam kereta disebabkan merajuk bila Pak Berahim lebih utamakan India...

Hahahahaha.. Tak ke lawak tu beb??

So lepas ni korang boleh agak tak kemana hala tuju Perkasa ni kann... Kalau dalam isu kantin Sri Pristina tu pun Perkasa dah terpaksa jaga hati kaum India.., lepas ni Zul Kulim dan Pak Berahim boleh la belajar pakai nandek atau calit 3 line kapur di dahi..

Lepas ni Zul Kulim boleh la belajar main tabla masa Deepavali dan Pak Berahim main gendang cina masa Tahun Baru demi semangat setiakawan 1Malaysia macam Ah Jib Gor.

Last sekali.., nama Perkasa tu elok la ditukar supaya nampak lebih komersial..

Apa kata Perkasa tukar jadi PERKASAM..? Nak lebih tranformasi.., tambah je 1Malaysia kat belakang tu.. PERKASAM 1 Malaysia.. Wohaaa.. Najib tentu sukaaa!! Hahahahaha..

4 ulasan :

  1. Terbaik artikel ini tuan, nak pinjam boleh?

    BalasPadam
  2. @HousePK.. Lepas pinjam nanti bagi balik na Mamu.. Kikiki..

    BalasPadam
  3. Hanya Jati belum Jadi Beras JATI.

    BalasPadam
  4. Sepatutnya sekiranya betul2 perkasa utk membela Melayu seharusnya mereka tidak menubuhkan NGO ini. Ini menyebabkan kumpulan ini akan kehilangan sokongan dr org2 Melayu yg memasuki kumpulan ini adalah supaya ada satu badan NGO yg benar2 dpt membela kepentingan Melayu kerana kdg2 dilihat UMNO tidak dpt menunaikan dan menjaga kepentingan org2 kerana dilihat kepimpinan Tertinggi Melayu dlm BN kelihatan menjaga kepentingan org2 cina dan india dari Melayu itu sendiri. Oleh itu sekiranya perkasa tidak dpt mempermainkan peranan menjaga kepentingan Melayu, ayuh kita ramai2 mendaftar dgn Jati sb mereka nampak menjaga lebih kepentingan Melayu dan Islam serta Raja-raja Melayu.

    BalasPadam

About

Blog ini mengandungi penulisan artikel yang berunsurkan..

(Edisi18PL), menyentuh aspek agama, sosial dan politik,
(Edisi18SX), mengandungi unsur seks yang agak keterlaluan,
(Edisi18SG), ada gabungan dua atau lebih unsur ganas, seram dan seks,

Setiap kandungan didalam blog ini hanyalah merupakan satira politik dan juga pojok penulisan peribadi. Jangan ambil serius sangat kalau terasa dipersendakan dan terkena di batang hidung sendiri. Sila bertindak bijak untuk kebaikan diri masing-masing.

Terima kasih kerana berlapang dada sewaktu membaca.
 
Copyright © 2014 MPP Online