BREAKING NEWS

MISS MALAYSIA TAK LUCAH SANGAT.., GIMNASTIK DAN SUKAN RENANG LAGI LUCAH LA...


Gua rasa terpanggil dengan komen dua peserta ratu cantik Miss Malaysia yang mempertikai keputusan Mufti Wilayah Persekutuan Datuk Wan Zahidi Wan Teh yang melarang mereka meneruskan pertandingan itu.

Apa yang menarik perhatian gua adalah suatu yang amat jelas yang selama ini kita semua terlepas pandang. Komen peserta beragama Islam Sara Amelia Bernard yang berbunyi,

"Kalau mereka mahu melarang kami, kenapa mereka tidak larang wanita Muslim yang mewakili negara dalam sukan renang dan gimnastik?” katanya.

Sebenarnya komen mereka tidak harus dipandang sepi oleh Jakim atau Majlis Fatwa kerana aktiviti dalam pertandingan gimnastik lebih menjolok mata dan mengaibkan.

Lihat sahaja beberapa contoh aktiviti gimnastik yang sedia ada dan bandingkan dengan aktiviti pertandingan ratu cantik dengan berpakaian bikini. Apa penilaian anda?

Memang aktiviti gimnastik lebih menjolok mata dan perlu difatwakan haram kepada wanita Islam oleh pihak berkuasa demi menjaga maruah agama Islam dan orang-orang Islam itu sendiri.

Pemakaian pakaian mandi/bikini dalam pertandingan ratu cantik tidak memerlukan peserta beraksi lucah.

So, Mr mufti bertindak segera... jangan buat fatwa pilih-pilih ikut keperluan. Ada yang haram tapi tak difatwakan haram. - WSL

7 ulasan :

  1. Haramkan orang Islam memasuki pertandingan gimnastik, renang dan bina badan. Memang lucah selucah-lucahnya. Lebih-lebih lagi dengan aksi gedik terkangkang-kangkang. Eloklah kalau orang Islam masuk pertandingan Miss Muslimah daripada pertandingan Miss World. Pakaian pun sopan jer.

    BalasPadam
  2. tak ketinggalan pertandingan bina badan...lelaki pun ada aurat kan..kan...kan...

    BalasPadam
  3. Menutup aurat wajib, mendedahkannya haram, ia bukan fatwa tp hukum yg jelas dr hadis yg sahih. Bila diberi nasihat dan peringatan, terpulanglah nak diikuti atau tidak, kerana sendirilah yg menanggung akibatnya nanti. Bg yg memberi peringatan, telah melepaskan tanggungjawabnya utk membuat teguran. Bg penganjur dan penguasa pula, jika Muslim dan masih tersisa iman di hatinya, tentulah perintah Allah swt dan RasulNya saw akan lebih diutamakan dr laba dunia yg sementara.

    BalasPadam
  4. Sama sama lucah la.....baru lah ngam...iye tak??

    BalasPadam
  5. Peh, kena sebiji. Bab gimnas ni lagi 'pantang'. Ulama baru nak buka mulut, menteri dah bising. Tp aku nasihatkan ulama jangan give-up. Bukan semua menteri sama. Aku support ulama demi Islam. (aku anti-PAS)

    BalasPadam
  6. Yang di perintahkan agama,mutlak dan sahih...yang memiliki dan melaksana agama,seperti buih dilautan,ikut arus serta keperluan zaman.....

    BalasPadam
  7. Jangan halalkan yang haram dan haramkan halal, ni la tanda tanda dunia da akhir zaman....

    BalasPadam

About

Blog ini mengandungi penulisan artikel yang berunsurkan..

(Edisi18PL), menyentuh aspek agama, sosial dan politik,
(Edisi18SX), mengandungi unsur seks yang agak keterlaluan,
(Edisi18SG), ada gabungan dua atau lebih unsur ganas, seram dan seks,

Setiap kandungan didalam blog ini hanyalah merupakan satira politik dan juga pojok penulisan peribadi. Jangan ambil serius sangat kalau terasa dipersendakan dan terkena di batang hidung sendiri. Sila bertindak bijak untuk kebaikan diri masing-masing.

Terima kasih kerana berlapang dada sewaktu membaca.
 
Copyright © 2014 MPP Online