BREAKING NEWS

JOM PENJARAKAN TUN MAHATHIR KERANA RASIS MELAMPAU..


Di zaman Najib ni.., melayu tak boleh bercakap pasal survival melayu.. Melayu hanya boleh cakap pasal cara nak harga ayam naik je beb.. Kalau orang melayu cakap pasal kepentingan bangsa melayu, itu dah dikira rasis beb..

So jom kita desak kerajaan ambik tindakan pada Tun M yang memilih untuk menjadi Ultra Rasis..

Kenyataan Tun M ni dah dikira membelakangkan tranformasi Najib yang begitu suci didalam menjaga hati dan perasaan kaum cina..


Tun Dr Mahathir Mohamad, ketika tanya sama ada Cina Malaysia mahu berkongsi kuasa politik dengan kaum lain atau mahu merebutnya sama sekali.., menyifatkan isu tersebut kini telah menjadi "dilema Cina".

"Selama lebih setengah abad kemerdekaan, orang Cina telah berkongsi kekayaan dan kuasa dengan orang Melayu," katanya sambil menambah bahawa idea ke arah menjadikan Malaysia seperti Singapura nampaknya seolah-olah begitu memikat dan Pulau Pinang telah menunjukkan jalannya.

"Dilema bagi orang Cina adalah sama ada untuk merebut kuasa politik sambil mendominasi kuasa ekonomi atau berpegang kepada prinsip perkongsian, yang telah menjadikan negara ini seperti hari ini.

"Inilah dilema kaum Cina," kata Dr Mahathir satu kolum dalam akhbar New Straits Times.

Beliau berkata, kaum Cina yang terpikat dengan aspirasi DAP untuk membuat menjadi Malaysia seperti Singapura dengan orang Cina memegang tampuk kuasa ekonomi dan politik, telah melemahkan dengan ketara MCA, rakan kaum Cina dalam parti pemerintah, dan membuat perkongsian kuasa tidak dapat dipertahankan.

Dr Mahathir yang menulis buku The Malay Dilemma berpendapat, dengan kelemahan itu, idea untuk berkongsi dengan orang melayu kuasa politik dan ekonomi telah menjadi sukar.

Beliau mendakwa bahawa masyarakat Cina sudahpun menguasai ekonomi, daripada pelbagai kepentingan perniagaan kepada kolej dan universiti mereka sendiri.

"Apa pun, 'kongsi' kerajaan telah memberi manfaat yang amat besar kepada Malaysia. Ia telah membawa keamanan dan kestabilan, tanpanya, pertumbuhan dan pembangunan ekonomi tidak akan mungkin berlaku.

"Ia tidak masuk akal untuk mana-mana kaum, Cina atau Melayu, untuk mengambil segala-galanya untuk diri mereka sendiri, untuk menguasai ekonomi serta politik Malaysia," katanya.



6 ulasan :

  1. Harga ayam pun tak boleh orang Melayu sentuh ... nanti dicop rasis kerana ladang-ladang besar ayam dimilik oleh orang cina ... Orang melayu kena merempat saje kat Malaysia dan duduk diam baru dikatakan bukan rasis. Sebab tu kita tengok kerajaan kita ikut saje kehendak cina DAP ini.

    Hidup Najib, Hidup Najib, Hidup Najib

    BalasPadam
  2. Tmn masih nunggu kalo2 ada penerbitan buku 'chinese dilema'; hasil karya org cina sendiri mengenai bangsa dema.

    Nampak gaya dilema tu ujud, tapi sapa yg berani ikut cara TDM mengaku kesilapan bangsanya.

    Hidup Tun!!

    BalasPadam
  3. Masa dia jadi PM tak pulak sya dengar mahadir ckp untuk kepentingan melayu. Dan tidak pulak dia anti cina...malah kawan koperate dia ramai cina dan bukan melayu, setiausaha/pembantu dia yg setia tu pun bangsa cina, bila dah pencen dia nak jadi ulra melayu. Nak muntah aku dengar......uueeeeekkkkkk.

    BalasPadam
  4. Pemimpin UMNO yang ada sekarang bukan tidak cerdik tetapi kebanyakan nya dah jadi barua dan orang suruhan cina...orang cina memang cekap mengatur strategi...mereka awal awal lagi sudah mengenalpasti semua pemimpin lapisan UMNO yang berpotensi untuk naik ke atas di dalam barisan hirerki....dan mereka sanggup menaja bakal pemimpin ini habis habisan..dan melantik mereka menjadi pengerusi syarikat mereka...di samping mereka mendapat keuntungan mempergunakan kan pemimpin muda untuk keuntungan syarikat mereka(kebanyakan pemimpin muda ini mempunyai akses kepada setpol menteri dan juga pegawai khas menteri)mudah untuk mendapat sokongan PM atau menteri dalam mendapatkan apa apa kelulusan kerajaan atau projek kerajaan.
    Di dalam masa yang sama pemimpin ini telah terhutang budi kepada towkay cina ini kerana dengan bantuan kewangan dan moral support towkay towkay cina ini telah membantu mereka menjadi orang penting di dalam UMNO...maka oleh kerana telah terhutang budi dengan mereka maka pemimpin muda ini sanggup menjadi barua dan orang suruhan cina...
    Nampak nya sistem dan strategi yang di pakai sangat berkesan untuk menghancurkan UMNO dari dalam...
    Oleh itu UMNO perlu memperbetul kan dan membuat transformasi segera ke atas semua kepimpinan UMNO yang ada...
    Oleh itu kita memohon agar Tun Mahathir dapat memula kan gerakan pembersihan barua barua towkay cina ini dari barisan kepimpinan UMNO....

    BalasPadam
    Balasan
    1. Kelemahan org melayu bro....gagal baca strateji org lain
      ....dan boleh di beli...apo nak buek

      Padam
  5. Hihihi....itu namanya bermuka muka....bila org tak pakai lagi baru nak kenal org melayu...masa dia PM ada jugak org melayu yg kaya raya.....tapi melayu yg dia pilih lah.

    BalasPadam

About

Blog ini mengandungi penulisan artikel yang berunsurkan..

(Edisi18PL), menyentuh aspek agama, sosial dan politik,
(Edisi18SX), mengandungi unsur seks yang agak keterlaluan,
(Edisi18SG), ada gabungan dua atau lebih unsur ganas, seram dan seks,

Setiap kandungan didalam blog ini hanyalah merupakan satira politik dan juga pojok penulisan peribadi. Jangan ambil serius sangat kalau terasa dipersendakan dan terkena di batang hidung sendiri. Sila bertindak bijak untuk kebaikan diri masing-masing.

Terima kasih kerana berlapang dada sewaktu membaca.
 
Copyright © 2014 MPP Online