BREAKING NEWS

CIKGU-CIKGU YANG SOKONG PAKATAN AKAN DIBERHENTIKAN KERJA.. INI BARU BETUL.


Guru-guru yang didapati tidak cenderung kepada Barisan Nasional (BN) pada pilihan raya umum lalu baru-baru ini dipanggil pegawai Pejabat Pelajaran Daerah (PPD) dan Pejabat Pelajaran Negeri (JPN).

Beberapa guru ketika ditemui di sini mendakwa ketika dipanggil memberi keterangan kepada pegawai di PPD dan JPN, mereka dituduh memberi sokongan kepada calon Pakatan Rakyat.

Kata mereka ada bukti bergambar yang ditunjukkan kononnya guru tertentu berada di tempat kempen pembangkang.

“Malah ada guru yang diugut untuk ditukar ke Sabah dan Sarawak kerana menyokong Pakatan Rakyat. Harapan mereka dengan ugutan itu dapat mengelakkan guru-guru terbabit memberi sokongan kepada Pakatan.

“Namun ramai guru yang hadir memilih tidak berdiam diri kerana mereka peliknya mengapa guru-guru yang berkempen secara terang-terangan menyokong calon BN tidak diambil tindakan serupa,” katanya ketika ditemui di sini.

Seorang lagi guru berkata, biar pun ditekan namun rata-rata guru di seluruh negara boleh dibilang dengan jari yang menyokong Umno.

Kata beliau biar pun ditekan dengan pelbagai gangguan politik, guru-guru tidak berminat lagi untuk menyokong BN kerana mengetahui banyak penyelewengan dan masalah kepimpinan parti itu. -Hrkh


p/s: Kerja makan gaji duit kerajaan.., tapi pada masa yang sama maki hamun kerajaan.. Patutnya cikgu yang sokong Pakatan ni semua pakat-pakat berhenti kerja je beb.. Ramai lagi penyokong kerajaan boleh ganti tempat cikgu-cikgu tu...

47 ulasan :

  1. Betul 2...aku sokong kerajaan buang mber2 cgu sek aku yg pro pembangkang!!!! Dorg ni golongan tak tau bersyukur...semua duit kerajaan sapu...duit BISP, jd pengwas spm pmr, tanda kertas pun sapu...kebas duit panitia lg...msuk class takat syarat je..pulun bisnes je lbih..pas2 sokong pembangkang lak...mkan gj tak berkat...bila idup byk mslh...blsn dr Tuhan....hya tau slahkn kerajaan lak....kalo berani sgt, benti la keje...hmmmm...menyampah aku gan golongan sampah ni

    BalasPadam
  2. lar sejak bila duit kerajaan = duit bn??????rezeki Allah yg tentu kan btul x saudara

    BalasPadam
    Balasan
    1. Rezeki memang Allah taala yg bg jika khalifah mentadbir kerajaan dan baik n betul ikut syariat Islam...tgok negeri Kelate....dtadbir pork nik dkat 30...ikut syariat Isle...bjy lahirkn sumber rezeki yg haley melalui penyediaan Gro2 terhebat...tarah bukit bukau sesuka ati...bg tnah pcuma kt cina babi nga & ngok....itu syariah Isle trhebat tu....Bn buat smua xbtl wlupun dimata dunia Islam kita dikagumi bjy membgun, lhirkn umat Islam yg brhemah tika tunaikn haji...kalo tak, tak de la kerajaan Arab Saudi stiase utamakn jemaah kita...

      Padam
    2. Demokrasi dan kebebasan sudah mati ditangan Bee End! Ini pun masih ada org g mati2 nak pertahankan.

      Padam
  3. Kerajaan yg skrg ni kerajaan BN mestilaa nak penjawat awam.smua sokong dasar2 BN

    BalasPadam
  4. Eleh..cer igt kalo pro BN bole dapat kerje ke kalo di bwh kjaan pakatan...tgk kat kelantan ,pp ,selangor....
    Sapa xsokong pon kene buang atau di tukarkan secara paksa...
    Jadi ok la kalo bn wat gitu pada kakitangan kjaan yg sokong pembangkang...sbb majoriti yg kakitgn kjaan ygs sokong pembangkang pemalas n kaki curi tulang.....

    BalasPadam
  5. Aik politik apakah ini?..adakah gua berada di zaman batu sekarang..haha..cari politik baru supaya sokongan orang muda macam gua boleh beralih arah..jika nak semua org sokong bn guna sistem komunis n outokrasi jgn guna demokrasi..haprak betullaa

    BalasPadam
  6. bodoh la sangat ko ni. aku maafkan la ko, belajo x tinggi kot...tapi perasan mcm pandai je. x payah ulas la comment ko...buang karen je

    BalasPadam
  7. Betul tu! Kalau benci sangat K'jaan BN, pergilah cium kaki kusi nanah PKR/DAPBIAWAK untuk bagi kerja! Tapi, tamak nak jugak duit dari K'jaan BN. Macam yang juga dapat biasiswa K'jaan BN - bukan nak kenang budi! Dan bila guru boleh sokong SAMSENG PKR/DAP, patutlah anak muda terutamanya CINABIAWAK RASIS DAP/PKR makin menjadi macam GENG KONGSI GELAP! Dan kalau ada pelajar Melayu/Islam bawah mereka, hancoq bangsa kita!

    Biaq saya cerita sikit untuk ibubapa Melayu/Islam lain - bukan nak minta kasihan tapi harapnya Cikgu CINABIAWAK macam ini tak akan lagi dibiarkan lagi BERKUASA di bumi tercinta kita ini, warisan dan korban berzaman (dari sebelum dijajah British lagi) nenek moyang BUMIPUTERA Melayu/Islam dan BUMIPUTERA lain!

    Di usia saya yang lanjut, baru saya sedaq yang saya mula jadi 'rebel' kepada keluarga dari umur 10 tahun akibat sering diPUKUL di kepala oleh seorang guru CINABIAWAK KRISTIAN! Masa tu, saya ingat salah saya, jadi taklah mengadu kat keluarga - tapi bila ingat kembali, sebab saya dan seorang Melayu lain asyik dapat nombor satu dan dua, antara semua kelas! Sebab itu dia pukul kepala saya agaknya, untuk membodohkan saya yang Melayu - saya ini pula jenis pendiam masa itu. Keluarga pula tak paham apasallah anak yang pendiam boleh berubah jadi 'rebel' - maka mereka juga turut jadi MANGSA KEJAM si guru CINABIAWAK itu!


    BalasPadam
  8. @Tanpa Namasori aku tarik kata2 aku. aku bodoh

    BalasPadam
  9. Kat Pejabat pun ramai sokong pembangkang . Keja mengular . Rezeki memang dari Allah .tapi duit gaji tu Idak le turun Dari langit . mesti ada org mengurusnya . Ade paham ? !

    BalasPadam
  10. Mereka ni elok di tukar ke sekolah Cina biar nbelajar dari orang cina berpolitik yang sentiasa berjuang untuk bangsa mereka!Kt sekolah cina nanti beranikah mereka menegakkan hak melayu? BERGURU KEPALANG AJAR DAPAT RUSA BERBELANG KAKI,BERGURU KEPALANG AJAR ASYIK NAK BUNUH BANGSA SENDIRI.

    BalasPadam
  11. patutla ptg pauh umno x menang...bodoh2 belaka..kerajaan dgn bn pun x tau beza....demokrasi pun x tau...songlap duit saja tau..

    BalasPadam
  12. Ingat tk dlu swaktu PAS dpt tawan Trnggnu...?? apa Hj Hadi buat kpd pegawai tinggi kerajaan negeri Trggnu..? merata ceruk dia tukarkan...atas alasan perjawatan konon...!!
    Jdi,mana2 yg ckp gaji dia dibayar KERAJAAN tu.. mereka ni sedar laa...itu BUKAN KERAJAAN yg mereka pilih...

    BalasPadam
  13. demokrasi apa kah kalau tak sokong buang keje?kalau salah mengundi pembangkang bagus tak payah ada kan pilihanraya..jadi mcm negara fahaman kominis, biar bn yg berkuasa sentiasa.kata bijak tapi masih tak faham erti demokrasi sebenar.

    BalasPadam
  14. @Tanpa Nama
    SO MANY BN DOG AROUND

    BalasPadam
  15. Salah d segi manual tatatertib ke kalau tak sokong bn rakyat msia bebas pilih mana2 parti atas dasar demokerasi..kalau kakitangan tu tak buat keja baru salah peraturan kerja kalau takat tak sokong bn takan salah kot...yg bg komen sokong bn tegar tu bkn tau apa pun paling tinggi jawatan pun jkk lantikan politik tp jawatan ni la yg guru besar,pegawai daerah,penghulu,pegawai risda,tok imam,pegawai zakat takut pd puak2 ni walaupun bodoh sikit2 guna yb mb mp menteri...ya la bodoh sampai tak tau nak beza parti dgn kerajaan duit parti dgn duit kerajaan...d seru kpd ahli umno tegar lps ni gi kemeterian pendidikan kat putera jaya isi borang masuk keja jd cik gu kalau jawatan cik gu tu mak bapak umno punya...minta jkk dan yg seangkatan dgnya sila pecat cik gu dgn sbb sokong pakatan nak tengok mahkamah mana dan hakim mana yg bersetuju dgn tindakan bodoh anda...insyaallah kami guru2 yg sokong pakatan akan terus bekerja dan menerima gaji dgn sbb kami bekerja dan bukan gaji d bayar kerana sokong bn...insyaallah kami akan terus memberi sokongan pd pakatan dan pd guru muda harap bersama kami dan jangan takut usikan bodoh dari macai2 umno dan jkk d tempat anda bertugas..setelah anda terima perjawatan yg d tawarkan anda akan menjadi guru sampai pencen selagi anda tidak melakukan kesalahan tatatertib hingga anda boleh d pecat...sokong pakatan sikit pun tiada ada dlm manual tatatertib

    BalasPadam
  16. KAU SURUH ORANG PILIH (UNDI). JADI ORANG PILIH LAH APA DIA SUKA. LAGI PUN KERAJAAN MALAYSIA NI BUKANNYA UMNGOK YG PUNYA. KALAU KAU TU DAH BODOH BANGANG BAIK DUDUK DIAM. TAPI WAJARLAH PARTI KAU, AMBIL KAU SEBAGAI JURUCAKAPNYA YANG SESUAI UNTUK PENGIKUTNYA. DASAR PARTI PEMIMPIN MEMPERBODOHKAN RAKYAT.

    BalasPadam
  17. KHAK KHAAAK PTUI

    BalasPadam
  18. SO soooo..many dap babi and anjing around woff woff ..oink oink..

    BalasPadam
  19. dog and pig around (DAP)HARAM SELAMANYA .

    BalasPadam
  20. betul..betul..betul.. cikgu anak aku, selalu cerita politik disekolah...anak aku selalu bawa balik cerita..isu blackoutpun jadi perdebatan murid2 dalam kelas dan cikgu PR ni jadi hakim...anak aku menceritakan...Ada murid pro BN suruh buktikan dikawasan mana? mana laporan polis? mana petisyen ? tuan hakim dan murid2 pro PR tadi terdiam..budak ni pendiam je dlm kelas kata anak aku ...mungkin dia bersabar selama ini dan masih menghormati gurunya...

    cikgu2..jgn jadi petualang di sekolah...tugas anda mendidik..nak berpolitik tunggu habis kelas.. sampai pagi pun tak pa..lagi satu jgn asyik cerita politik di dewan makan masa rehat...pegangan politik cikgu2 bukan sama..itu yg ada pilih kasih...walaupun geng PR dah ramai, geng BN jgn dijadikan musuh pulak...seelok2nya kawasan sekolah bebas dari percakapan politik, seperti jugak larangan merokok....selangkah keluar dari sekolah..boleh politik,boleh merokok walau masih ditingkatan satu..

    BalasPadam
  21. CIKGU BODOH TAK LEH DI IKUT, CERDIK TAK LEH DIAJAR BIARLAH DEMA BANGANG SELAMANYA..KAHAAK TUIHH.

    BalasPadam
  22. dog and pig is still better then human being yg makan duit haram.yg tak hormat hak asasi org lain.just saying but actually its a waste of time arguing with human with no sense of fairness towards others who have diff political stand then himself.

    BalasPadam
  23. @Tanpa Nama


    tsnps kerajaan. kamu mati katak.. dan Allah tak bantu, tapi Allah itu maha tahu dan turunkan rahmat dan rezeki melalui kerajaan. krn Allah wujudkan keamanan melalui kerajaan. Allah berikkan rezeki baik melalui kerajaan.. tanpa izin Allah. kamu takkan dpt apa2.. dan kamu hidup di bawah negara jepun.. kamu tidak tahu bersyukur.. memang patut diberhentikan kamu jika kamu guru pembankang (memusuhi Allah dgn tidak mau bersyukur).....

    BalasPadam
    Balasan
    1. Ya btul..alhamdulillah..terima kasih atas nasihat yg bernas dan ikhlas..

      Padam
  24. kalau cikgu nak berpolitik, jgn kotorkan pemikiran murid2..cikgu2 perlu tanamkan dalam pemikiran murid2 semangat cintakan agama,bangsa dan negara! bukan mengeluh didepan murid2...cyhnya `apa nak jadi dgn malaysia'..budak2 mana tau apa2...

    lagi satu cikgu2 jgn dok survey2 pegangan politik budak2 mentah ni dalam kelas...ini bahaya untuk keharmonnian murid2 sesama melayu islam..
    cikgu2 mcm ni patut digantung kelas2 minggu...

    akupun pening la dgn cikgu2 ni...kalau rasa tugas guru membebankan dan rasa dah tak tertanggung, eloklah berhenti saja..jgn asyik salah kerajaan saja..tapi cikgu2 ni sempat juga ajar tuisyen..sempat jugak jual insuran...ada masa jugak buat MLM...

    kalau dah rasa ekonomi stabil...elok berhenti saja..

    BalasPadam
  25. Demi Dapig Melayu PasPkr sanggup jadi BARUA.Di Pusat pentadbiran kerajaan Putrajaya majoriti ore kelate penyokong tegar pembagang&pembelut.

    BalasPadam
  26. Aku nk tanya org melayu yg sokong pakatan...korang tk risau ke parti cina DAP dlm pakatan... korang jgn ingat sokong pakatan korang selamat ..DAP ni bijak dia tahu kelemahan org melayu dia guna isu rasuah utk dpt sokongan melayu itu semua taktik korang dengki ke org melayu kaya raya.....korang suka ke cina kaya raya....org melayu dpt tender projek besar korang bengang tapi klu cina dpt projek besar korang diam wahai puak 2 melayu pakatan jgn la cemburu dgn bangsa sendiri......klu la pakatan jadi pe.erintah baru padan muka melayu2 pakatan DAP ni akan hapus segala keistimewaan org melayu terutama kuota 10% diskaun pd bumiputra.....skrg pun dorang dh pertikaikan tanah rezab melayu.....kemasukan melaayu ke universti tempatan.....peruntukan masjid....uitm....semua yg berkaitan keistkmewaan melayu semuA di pertikai kan....harga rumah katt selangor skrg semua mahal2 yg mampu beli org cina.....dh hebat sgt ke melayu skrg ni.......kalimah allah pun dorang nk guna utk kita bie dorang takan org .elayu pakatan setuju percayala cakap aku klu pakatan jdi kerajaaan....hancur islam korang buat solat hajat solat istkkarah..byk kali...alhaamdilah bn tetap jadi kerajaan ini ada hikmah disebalik kemenagan

    BalasPadam
    Balasan
    1. bodoh... dlm bn tiada mca ka...lembu la sgt kmu ni

      Padam
  27. dog and pig is still better human being " ok thats ok ,,but DAP IS HARAM 4EVER N EVER WORST THEN DOG AND PIG !!!!!!!!!!!!!!

    BalasPadam
  28. Satu tindakan tidak munasabah . Di luar lingkungan kepimpinan yg berpelajaran . Juga di luar batas demokrasi terpimpin. Tindakan liar menghukum guru yg tidak memilih/mengundi kerajaan bukan sesuatu tindakan yg bijak sebab , persekitaran perguruan/pensyarahan adalah berbeza . Mereka mempunyai daya fikir yg berbeza drp warganegara yg berlinan sektor . Mereka terdedah dgn maklumat terkini dan aliran perkembangan demografi sosial dan ekonomi . Sekiranya mereka kritis terhadap dasar2 pemerintah maka , ertinya ada yg tidak kena dgn urustadbir dan pengurusan ekonomi dan sosial negara .
    Jika kerajaan bertindak liar dgn menghukum mereka tanpa mengkaji dan menganalisa sebab2 yg terjadi kritikan atau menolak utk menyokong kerajaan di peti undi maka apakah , tidak wajar mereka juga boleh mengambil tindakan drastik yg lebih kurang sama akan merugikan semua pihak . Mereka , walau pun dihalang dgn tatacara/tata-arahan-umum masih lagi ada ruang utk bertindak melalui tindakan2 yg berasaskan industrialisasi . Mogok , adalah satu tindakan yg sisonim dgn arus-kerja industrilisasi . Jika , ini diabil ,ramai yg menerima bahana buruknya ; kerajaan , murid/pelajar , perguruan , demografi ekonomi dan sosial serta keamanan negara dan sebagainya. Apakah ini yg dikehendaki dlm sesebuah negara ?
    Menghukum memang mudah tetapi,kesan baiknya cuma jangka pendek . Adalah lebih baik kerajaan mengambil kira permasalahan yg membuat cerdik pandai menolak dasar2 kerajaan . Perbetulkan segala keburukan , kerosakan , kekurangan , salah tadbir dan salahguna kuasa dan alat2 kerajaan dll . Setelah itu , golongan cerdik pandai akan menilai . Tidak ada orang cerdik akan menolak kebaikan2 .
    Sebelum pemerintah mendapat sanjungan dan penghormatan , wajarlah pemerintah menghormati dan memuliakan buah fikiran dan kebijakan mereka . Tiada siapa yg rugi jika sikap saling menyokong dan membetul diamalkan . Negara jadi maju , aman dan harmoni

    BalasPadam
  29. Banyak kes cikgu kena tembak,musyskil juga..

    BalasPadam
  30. Setiap rakyat malaysia bebas menyokong dan mengundi siapa saja yg mereka sukao ok..

    BalasPadam
  31. kaki tangan kerajaan yg sokong puak pembangkang minta berhenti kerja je .... baru ok...

    BalasPadam
  32. Aku ada kawan bangsa Cina. Selalu jugak kami breakfast sama2. Satu hari dia naik kereta aku pakai slipar saja. "Celaka punya anjing, kencing aku punya kasut." Aku rasa dia baru sedar sebab terasa basah kot.

    Satu hari lain dia naik bengang bila anjing dia menyalak tak henti2 dekat kami. Aku turun sebab nak tolong dia yang cedera di kaki akibat accident. "Cilaka sungguh. Patut mau tembak ini anjing."

    Anjing tu ibarat cikgu, ataupun polis yang selalu puak pembangkang dok marah2. Dibela untuk jaga rumah dan harta, bukan untuk mengencingkan kasut tuan, bukan jugak untuk menyalak tak tentu pasal, tak kenal siapa baik siapa jahat.

    Setiap anjing kena sedar siapa tuan dia, tau boleh geselkan badan atau tidak. Kalau benci pun, buatlah kerja elok2, insyaallah tuan UMNO akan jaga dengan baik. Tapi kalau dengan tuan Guan Eng awal2 lagi dah kena sepak terajang supaya anjing tu faham sangat2 siapa tuan siapa anjing.

    BalasPadam
  33. pada pendapat saya mereka yang tersebut pindah saja jauh-jauh baru padan muka mereka.tak sedar diri

    BalasPadam
  34. @Tanpa Namademokrasi bermaksud dari rakyat, untuk rakyat, oleh rakyat. siapa rakyat? = org yg memilih kerajaan. jadi kerajaan = satu golongan yg dipilih oleh rakyat utk mentadbir. jadi semua harta kerajaan tu secara langsung adalah hak rakyat.
    kau nih bodoh sama tinggi dgn KLCC.

    BalasPadam
  35. Boleh sokong pembangkang tak ada salah. Tetapi tak payah lah kerja dengan kerajaan. Kau kerja saja dengan pihak pembangkang. Atau kerja sendiri. Sapa pun tak marah.
    Sama juga kalau kau kerja dengan kerajaan pembangkang, tapi pangkah BN, apa rasa? Agak2 kerajaan parti pembangkang marah tak? Atau mereka suka?
    Bodoh dan baghallah kau ni.Itu pun tak boleh fikir.

    BalasPadam
  36. @semiiwangaoh

    Kebanyakan guru...terus keluar maktab terus dpat...gomen pulak asyik jaga puak 2 ni je....cuba tanya org melayu yg kerja kilang bawah bangsa DAPigs...terror macam mana pun terus kena lanyak dgn cina...insaf lah wahai guru2...

    BalasPadam
  37. aku menyampah kerajaan skrg kerana tugas guru bertimbun-timbun. Aku dah muak dengar nak kurangkan tugas guru. tapi makin bertambah adela. Masalah disiplin bebudak meningkat, salahkan guru. sedangkan nak rotan bebudak pun tak boleh. Bebudak naik tocang. ade budak siap maki hamun cikgu, sebab dia tau cikgu tak boleh nak buat ape. PBS sekarang ni, lagi menyusahkan. kerja2 fail bahan bebudak tak habis2. Sedarlah, guru skrg bukan mengajar shj. Kalau program melibatkan pemimpin kerajaan. semua guru dikerah hadir. Makin muak aku. Last2 aku tekad nak tukar kerajaan. Moga ada pembaharuan. Ini adalah antara sebab ramai guru tak sokong kerajaan.

    BalasPadam
  38. @Tanpa Nama

    Aku pula menyampah menengok anjing yang menyalak tuannya. Sungguh tak mengenal untung dan tak mengenang budi. Celaka sungguh punya cikgu yang bersikap begini, bijak setakat menyalak ke sana sini. (Kalau tak menyalak aku tak kisah sangat nak sokong siapa pun asalkan buat kerja dengan ikhlas, dapat gaji dengan halal).

    Nak tukar kerajaan? Moga ada pembaharuan? Tengoklah apa yang puak pembangkang buat dekat budak2 tadika masa mula2 pegang tampuk pemerintah negeri. Baik di Kedah. Penang, Perak ataupun Terengganu dulu, semuanya sama saja. Perangai busuk dengki dah tak kira siapa mangsa.

    Tapi sekarang pun boleh, kalau nak sangat perubahan... Menyalak lagi kuat2 tapi letakkan nama biar senang kerajaan nak tolong UBAHkan.

    BalasPadam
  39. YANG BERDEBAT DI ATAS TU TIADA SEORANG PUN TAHU KONSEP SEBUAH KERAJAAN.KERAJAAN ADALAH TERDIRI DARIPADA DUA KOMPONEN.SATU KOMPONEN IALAH PEMERINTAH.SATU KOMPONEN LAGI IALAH PEMBANGKANG.

    ADUNAN DUA KOMPONEN INI MAKA LAHIRLAH KERAJAAN.PEMERINTAH DAN PEMBANGKANG ADALAH PEMBENTUK KERAJAAN.MEREKA INILAH YANG MERANGKA POLISI YANG DIPERBAHASKAN.UNTUK MENJADI DASAR NEGARA.

    JADI TIDAK ADIL MENUDUH GURU2 RAMAI MENENTANG KERAJAAN MALAYSIA.MEREKA HANYA MENENTANG PEMERINTAH BUKAN KERAJAAN.SEBAB ITU SELEPAS PILIHAN RAYA SESEBUAH KERAJAAN TERBENTUK.KERAJAAN YANG TERDIRI DARIPADA SELURUH RAKYAT MALAYSIA TAK KIRA LAH PENYOKONG PEMERINTAH ATAU PUN PENYOKONG PEMBANGKANG.

    TIDAK SALAH KALAU RAKYAT TIDAK SOKONG PEMERINTAH KERANA ITU DI BENARKAN OLEH DEMOKRASI.YANG SALAHNYA BILA RAKYAT MENENTANG KERAJAAN MALAYSIA YAKNI MELANCARKAN PERANG TERHADAP YANG DI PERTUAN AGUNG!

    TAPI BARANG DIINGAT,TANGGUNGJAWAB PEMERINTAH YANG KHUSUS IALAH MENYEDIAKAN KEPERLUAN ASAS,KEMUDAHAN ASAS DAN JAMINAN KESELAMATAN DIRI DAN HARTA BENDA.ITU YANG PENTING DAN PERLU DI AMBIL BERAT OLEH PEMERINTAH.

    YANG LAIN-LAIN PEMBERIAN PEMERINTAH ADALAH KERANA EHSAN PEMERINTAH BUKAN KERANA TANGGUNGJAWAB TAPI ATAS DASAR KEPRIHATINAN PEMERINTAH.CONTOH BRIM,BONUS,BANTUAN TEKSI,NELAYAN DAN LAIN-LAIN TU ADALAH KEEHSANAN DAN KEPRIHATINAN PEMERINTAH.

    BUKTINYA PEMERINTAH INDONESIA DAN SINGAPURA SERTA THAILAND ADA BUAT KE BRIM DAN LAIN-LAIN TU?JADI ITU BUKANLAH TANGGUNGJAWAB TAPI KEPRIHATINAN.

    OLEH ITU PERLU FAHAM KONSEP SYUKUR.BERTERIMA KASIH KEPADA ORANG YANG MENOLONG DAN MEMBANTU KITA ADALAH BERSYUKUR KEPADA ALLAH NAMANYA.KERANA ALLAH LAH YANG MENGGERAKKAN HATI MEREKA UNTUK MEMBANTU.

    MAKA KITA YANG DIBANTU WAJIBLAH BERSYUKUR KERANA DENGAN BERSYUKUR MAKA REZEKI KITA AKAN ALLAH GANDAKAN.TAPI BARANG DI INGAT!SESIAPA YANG TAK RETI DAN TAK MAHU BERSYUKUR MAKA TUNGGULAH AZAB YANG PEDIH YANG ALLAH TELAH JANJIKAN BAGI ORANG YANG TAK BERSYUKUR.

    JADI TIDAK SALAH KALAU PEMERINTAH TAK LAYAN BAIK ORANG YANG MENENTANGNYA SETELAH DIBERI SEGALA YANG BAIK UNTUK MENYENANGKAN RAKYAT.MAKNANYA TAK TAHU LANGSUNG NAK BERSYUKUR.

    KALAU ALLAH SENDIRI AKAN MEMBERIKAN AZAB YANG AMAT PEDIH KEPADA MANUSIA YANG TAK TAHU BERSYUKUR, JADI TAK SALAHLAH PEMERINTAH BN MENGANAKTIRI RAKYAT YANG TAK TAHU BERSYUKUR.JELAS SEKALI PEMERINTAH BN IKUT APA YANG ALLAH TENTUKAN!!!!

    BalasPadam
  40. Tau x yg ramai byr cukai sape Klu bkn Cina DAP. Fikir sendiri la dr mkn duit gaji tu. Kerajaan sekadar pentadbir bkn buat duit...

    BalasPadam
  41. @Che'Siti

    Betul tu Che'Siti... Sebab tu Kerajaan banyak buat sekolah Cina, bagi kelulusan buat pub dan nightclub, tengah dok rancang nak buat kandang babi yang terbesar di dunia. Sebab tu Najib jaga sangat orang Cina DAP.

    Jadi orang Melayu macam Che'Siti ni shut up saja sudah la... Berapa sen sangat kalau nak bayar cukai pun.

    BalasPadam
  42. @Tanpa Nama itu kan duit rakyat..bN or umno itu kn parti..mana2 parti yg memerintah br la pegang kerajaan..semasa berkempen xda ada namanya kerajaan

    BalasPadam
  43. apa depa tu tak tahukah kalau tak ada cikgu depa buta huruf.

    BalasPadam

About

Blog ini mengandungi penulisan artikel yang berunsurkan..

(Edisi18PL), menyentuh aspek agama, sosial dan politik,
(Edisi18SX), mengandungi unsur seks yang agak keterlaluan,
(Edisi18SG), ada gabungan dua atau lebih unsur ganas, seram dan seks,

Setiap kandungan didalam blog ini hanyalah merupakan satira politik dan juga pojok penulisan peribadi. Jangan ambil serius sangat kalau terasa dipersendakan dan terkena di batang hidung sendiri. Sila bertindak bijak untuk kebaikan diri masing-masing.

Terima kasih kerana berlapang dada sewaktu membaca.
 
Copyright © 2014 MPP Online