BREAKING NEWS

AKIBAT TERLAMPAU LAPAR, MAHFUZ ANGGAP SYIAH MACAM KUIH RAYA..


Sekarang ni gua baru faham kenapa penganut-panganut fahaman Pas terpaksa menghambakan diri kepada DAPigs.., rupa-rupanya dorang mempunyai seorang naib presiden parti yang memang bebal wal bangang..

Korang cuba bayangkan.., dalam kita sibuk-sibuk pasal fahaman syiah yang semakin menular didalam masyarakat Islam negara ni, Mahfuz dengan selamba cakap dia tak tahu apa tu syiah..

Lebih malang lagi.., Mahfuz anggap syiah tu macam kuih raya.. Apalah punya bangang manusia bernama Mahfuz ni kann.. Itupun ada lagi penganut Pas yang sanggup taat pada Naib Presiden parti yang bengap macam tu..

Gua rasa Mahfuz ni terlupa makan sahur kot.. Dan dek kerana lapar terlampau.., otak Mahfuz jadi lembab sampai tak tahu nak bezakan antara Syiah dan jugak kuih raya...

Memang memalukan beb! Naib Presiden Pas cakap benda-benda bangang macam tu... Tapi kann.., sejak bila pulak Mahfuz ni cerdik ye tak..? Hahahahahaha...


=============================================================

Dalam maklum balasnya kepada Utusan Malaysia melalui khidmat pesanan ringkas (SMS), Ahli Parlimen Pokok Sena itu secara sinis turut melontarkan soalan berhubung apa itu Syiah.

"Syiah itu benda apa? Kuih berbuka puasa? Saya pun tak tahu apa Syiah. Ingat kuih buka puasa. Kawasan saya buat bubur lambuk sahaja,'' katanya ringkas.

Baru-baru ini kerajaan mengisytiharkan Pertubuhan Syiah Malaysia sebagai pertubuhan yang menyalahi undang-undang.

Tindakan tegas itu adalah rentetan daripada gerakan aktif pertubuhan berkenaan sehingga memudaratkan ketenteraman awam serta mencetuskan keresahan dalam kalangan umat Islam di negara ini yang majoritinya berfahaman Ahli Sunnah Wal Jamaah.

Perisytiharan tersebut dibuat oleh Menteri Dalam Negeri, Datuk Seri Dr. Ahmad Zahid Hamidi berpandukan kepada peruntukan Seksyen 5, Akta Pertubuhan 1966.

Ahmad Zahid turut mengesahkan terdapat beberapa pemimpin dari sebuah parti pembangkang secara aktif terlibat menghebahkan fahaman Syiah di beberapa negeri.

Sabtu lalu, Utusan Malaysia melaporkan dua pemimpin sebuah parti politik dikenal pasti sebagai orang yang bertanggungjawab menyebar dan memberi sokongan politik kepada gerakan fahaman tersebut.

1 ulasan :

  1. Kesian kat org pokok sena dok pemimpin biol mcm ni. Agaknya org pokok sena pun x sekolah mcm dia jugak kot.

    BalasPadam

About

Blog ini mengandungi penulisan artikel yang berunsurkan..

(Edisi18PL), menyentuh aspek agama, sosial dan politik,
(Edisi18SX), mengandungi unsur seks yang agak keterlaluan,
(Edisi18SG), ada gabungan dua atau lebih unsur ganas, seram dan seks,

Setiap kandungan didalam blog ini hanyalah merupakan satira politik dan juga pojok penulisan peribadi. Jangan ambil serius sangat kalau terasa dipersendakan dan terkena di batang hidung sendiri. Sila bertindak bijak untuk kebaikan diri masing-masing.

Terima kasih kerana berlapang dada sewaktu membaca.
 
Copyright © 2014 MPP Online