BREAKING NEWS

[18SG] GAMBAR LELAKI MELAYU GANTUNG DIRI LEPAS BERGADUH DENGAN BINI DI KELANTAN.


Seorang lelaki berketurunan melayu telah ditemui mati menggantung diri dengan menggunakan tali ampaian dimana tali tersebut di ikat pada besi tingkap nako dan terus ke kipas siling di ruang tamu rumah.

Si mati menggunakan kerusi kayu utk memanjat dan mengantungkan diri. Terdapat air kencing si mati di lantai dan lidah si mati sedikit terjelir keluar. Semasa kejadian si mati tidak berbaju dan hanya berkain pelekat hijau.

Hasil temubual bersama isteri si mati yang bernama Nik Hasnah bt Mohamed, semasa kejadian dia bersama dgn anak perempuannya berusia 4 tahun berada di dlm bilik tidur. Beliau ada terdengar bunyi kerusi jatuh namun tidak diendahkan..

Dan pada jam lebih kurang 10:30 malam semasa keluar dari bilik, Nik Hasnah telah ternampak suaminya iaitu si mati telah mengantungkan diri di ruang tamu rumah dan tidak bernyawa.

Sebelum kejadian, isteri si mati ada memaklumkan yang telah berlaku pertengkaran kecil diantara mereka berdua dan semasa itu juga si mati ada mengugut yang dia hendak mengantungkan diri.

Semasa kejadian juga grill pintu hadapan telah dikunci dari luar oleh si mati dan kunci rumah tersebut disimpan oleh simati di celah lipatan kain pelekat yg di pakai.

Hasil siasatan dapati tiada unsur- unsur jenayah yg berlaku dan ini adalah berpunca dari permasalah keluarga. Kes telah dimaklumkan kepada Ketua Bahagian Siasatan Jenayah Jeli dimana beliau mengklasifikasikan kes sebagai mati mengejut.

Mayat telah dihantar ke Hospital Jeli untuk tindakan.

8 ulasan :

  1. Di Kelantan? Negeri serambi Mekah?

    BalasPadam
  2. Astafirullah haa Azim, moga dijauhi seluruh umat Islam.

    BalasPadam
  3. Takde kaitan dgn negeri serambi mekah ke..serambi mana2 pun.ni hal personal seseorng itu..kalo iman senipis kulit bawang...anything can happen..

    BalasPadam
  4. Jika benar bunuh diri dlm keadaan waras, dan jika masih ada Kalimah Syahadah pd nya, mk...
    "....imma yu'azibuhum wa imma yatubu'alaihim,..." At Taubah 106. Syurga Neraka hak Allah swt semata mata.

    BalasPadam
  5. Kalaulah sesebuah negeri itu maju dan banyak peluang perkerjaan perkara cam gini pasti berkurangan..punca punca utama adalah kekusutan dan tekanan menghadap kehidupan seharian..sekiranya perut kenyang akal yang waras tidak akan mengambil pendekatan singkat ini..Duit punca segala galanya..bukan nak bermewah mewah cuma seadanya untuk hidup dan beribadat..

    BalasPadam
  6. mana boleh xde kaitan. kes ni berlaku di negeri yang mendakwa serambi mekah. patut ke?? terima je lah hakikat kelantan mmg teruk

    BalasPadam
  7. komen tok sekolah belako.. negeri mano ke kaya miskin pon, kalu dlm ic jah islam tak dak guno jgk kalu tak beriman.. Pah2 mu igt cina2 kaya tu nape bunuh diri? x ckp makan ko..atau terlebih kaya. sekolah tinggi2 tp bodoh. Ke guane..

    BalasPadam

About

Blog ini mengandungi penulisan artikel yang berunsurkan..

(Edisi18PL), menyentuh aspek agama, sosial dan politik,
(Edisi18SX), mengandungi unsur seks yang agak keterlaluan,
(Edisi18SG), ada gabungan dua atau lebih unsur ganas, seram dan seks,

Setiap kandungan didalam blog ini hanyalah merupakan satira politik dan juga pojok penulisan peribadi. Jangan ambil serius sangat kalau terasa dipersendakan dan terkena di batang hidung sendiri. Sila bertindak bijak untuk kebaikan diri masing-masing.

Terima kasih kerana berlapang dada sewaktu membaca.
 
Copyright © 2014 MPP Online