BREAKING NEWS

TERKINI!!! HAIRIE OTHMAN MENGAKU MENYESAL MASUK PAS.


Bekas pelakon yang menyertai PAS, Hairie Othman meluahkan rasa kecewanya apabila dirinya tidak dipedulikan lagi apabila selesai Pilihan Raya Umum Ke-13 5 Mei lalu.

Beliau yang dihubungi mengaku sudah sebulan tidak menerima apa-apa panggilan atau jemputan ceramah dari mana-mana pihak dalam Pakatan Rakyat.

"Tidak ada jemputan bermakna saya tidak ada pendapatan," ujarnya dengan nada kesal.

Sebagai ketua keluarga, Hairie berkata dia mempunyai tanggungjawab memberi nafkah kepada anak-anak dan isteri seperti membeli keperluan dapur bayar ansuran kereta dan sebagainya.

Sejak menyertai PAS, Hairie meninggalkan bidang lakonan yang menjadi sumber pendapatan selama ini kerana memberi tumpuan membantu pakatan rakyat menghadapi PRU 13.

Hairie mengaku tidak menang tangan dibawa menjelajah ke seluruh pelosok tanah air membantu ceramah Pakatan Rakyat dan pendapatannya ketika itu mampu menyara keluarga.

Saya pelik sebaik selesai PRU 13, Pakatan Rakyat tidak lagi hubungi saya, padahal mereka diberi mandat memerintah , Kelantan, selangor dan Pulau pinang,''ujarnya.

Hero leftenan Adnan itu berkata, dia tidak boleh berterusan begini sebaliknya perlu melakukan sesuatu demi kelangsungan hidup keluarganya.

Saya berharap kerajaan Pakatan rakyat perlu mengotakan segala janjinya sepanjang berkempen dahulu untuk membantu rakyat dan memberi peluang pekerjaan kepada saya mengedalikan apa jua program kerajaan di Selangor,''ujarnya.

Senang cerita, kata Hairie ,kerajaan Pakatan Rakyat perlu beri beliau peluang menjalankan apa-apa projek seperti tander potong rumput atau apa saja kerja yang boleh mendatangkan punca pendapatan.

Menurut Hairie ,beliau mengambil keputusan menyertai PAS kerana amat yakin Pakatan Rakyat mempu menumbangkan Barisan Nasional pada PRU13 lalu.

Namun tidak berlaku seperti mana dijangkakan. BN masih diberi mandat memerintah.


Sejak menjadi penceramah tetap pakatan rakyat Hairie seolah-olah disenarai hitamkan dalam bidang seni dan sejak itu beliau tidak terima sebarang tawaran berlakon dari mana-mana penerbit.

Beliau sanggup mengambil risiko meninggalkan bidang seni yang menjadi sumber pendapatannya selama ini kerana yakin dengan kekuatan PAS dan Pakatan Rakyat mengambil alih tampuk pentadbiran kerajaan Persekutuan.

"Sangkaan saya meleset sama sekali,BN masih diterima rakyat pada PRU13 lalu.

Harapan saya cuma minta kerajaan Pakatan Rakyat berikan sesuatu job pada saya,''ujarnya.

Hairie mula berkempen membantu jentera pilihanraya Pakatan Rakyat sebaik menyertai PAS pada 2011 dan kemuncaknya pada kempen PRU13beliau diberi tugasan berceramah empat kali sehari.

Sebagai aktivis Pakatan, saya di hantar berceramah dan berkempen di seluruh negara bagi membantu calon Pakatan Rakyat, tidak kira PAS, DAP atau PKR. Saya berkempen dua tempat pada waktu siang dan dua tempat pada waktu malam, berlarutan sehingga ke pagi,''ujarnya.

Katanya,sewaktu berkempen beliau tidak mendapat tidur secukupnya demi membantu kemenangan calon Pakatan Rakyat.

Tetapi apabila mereka sudah menang dan berjaya membentuk tiga kerajaan negeri di Selangor, Kelantan dan Pulau Pinang, diri saya seolah-olah tidak dipedulikan lagi,''keluhnya.

Secara sinis Hairie berkata,siapalah dirinya, hanya aktivis Pakatan sahaja,bukanya wakil ADUN atau wakil Ahli Parlimen.

Sebab itulah saya tidak dipedulikan,''katanya yang terasa seperti dipergunakan untuk meraih sokongan pengundi bagi kemenangan Pakatan Rakyat.

33 ulasan :

  1. melukut ditepian gantang

    BalasPadam
  2. Harimau Kumbang10 Jun 2013 3:32 PTG

    Nasib engkau lah samdol....dulu bukan main ek ...

    BalasPadam
  3. Job? Ha blowjob jela..

    BalasPadam
  4. nak kata bodoh .. boleh jadi pelakon .. nak kata cerdik .. bodoh melantun lantun .. kair ...lau nak cari simpati pergilah ke syarikat Sempati Air .. mana lah tau kot mereka masih ada Simpati lagi ...

    BalasPadam
  5. laa pas kn bnyk kutip tabung tiap2 kali pas ceramah mtk la kt situ..wkahahahaahahahahaahahaahahahahaahah!

    BalasPadam
  6. Kecian Kat Anak2 Dia. Bapa Punya Pasal.. Anak Yang Tanggung Beban.

    BalasPadam
  7. Pelakon ni memang ban gang pun dia ingat dia dah he bat sang at padan muka mampus lah kamu.an tar je anak Bini kau kat rumah kebajikan

    BalasPadam
  8. sabar3x....mana tau lepas nie ada yang panggil awak utk potong rumput depan rumah dia...job gak tu!

    BalasPadam
  9. ikutlah artis2 yg hebat yg tetap setia dgn kerajaan macam Norman kru, azhar Sulaiman, zed zaidi, pak nil, ac mizal, eman manan, rahim razali dn ramai lagi yg hebat2...mereka semua punya jangkaan dn semangat hebat tetap percaya BN itu masih relevan dn hebat... kaji dn dalami dulu sejarah perjuangan UMNO sebelum nak ikut2 parti pichisan yg tak ada wawasan dn matlamat dek hanya kerana nak menjadikan seorang individu menjadi PM...buatlah kajian terperinci dulu dek!

    BalasPadam
  10. Kerja dengan bang non la beb best giler

    BalasPadam
  11. ala abang hairie, takkan takde otak nak fikir baik buruk kehidupan dunia ini. Dahlah awak tu diberi peluang oleh Allah s.w.t. untuk membawa watak pejuang Islam iaitu The Great of left. Adnan. Susah payah dan segala macam gambaran keperitan untuk memerdekakan Negara ini. Begitu mudah awak termakan dakyah penyesat PAS itu. Nampaknya Tuhan yang Maha Esa masih sayang kepada awak, terus memberi pilihan baru buat awak menentukan hidup dan mati anda sesat atau tidak. Kali ini fikirlah dengan segala kewarasan, jangan rosakkan diri sendiri, keluarga juga Negara ini dengan mimpi2 palsu si Peliwat yang mendajal siang malam untuk menyesat sekalian makhluk di bumi ini.

    Syabas saudara Hairie, Allah terus menyayangi saudara dengan caraNya.
    Cuba cari suluh cahaya ke jalan lurus menuju keabadian dunia akhirat dengan menonton semula filem Left. Adnan lakonan saudara sendiri.

    BalasPadam
  12. Kalau penceramah mereka sendiri tak dapat ditolong, macam mana pakatan rakyat nak tolong rakyat. Kata demi rakyat, demi perut sendiri ada la.

    BalasPadam
  13. Kepada Hairie, cuba ingatkan balik dengan kutukan awak kepada BN dalam ceramah tu, rasa-rasanya BN boleh terima awak ke. Kalau rasa tak boleh baik cari bangunan tinggi macam Flat San Ping tu kemudian terjun.

    BalasPadam
  14. Niat masuk PAS pun dah betul. Masuk PAS bukan kerana agama, tapi semata-mata nak dapat upah untuk mencaci kerajaan dan buat fitnah. Sama lah macam si Abby Abadi tu. Semua nya nak di pergunakan je. Bak kata pepatah, habis madu, sepah di buang. Kata bodoh kang, tau pulak nak marah.

    BalasPadam
  15. buka website spn negeri selangor bro, sana ada bukak jawatan kosong, gred 1 ada, gred 3 ada, gred 11 ada, gred 17 ada.. interview konfem dapat.. kalau ada diploma bleh minta gred 27.. ok per, ada gak keje.. gaji takde la byk.. tapi boleh la nak makan kfc sebulan sekali, huhuhuhu.. nak tender potong rumput, ada ke modal? kata dah takde duit.. kang org pertikai lak mana dia dapat suntikan modal, pastu org pertikai lagi, bagi job kat kroni.. kantoi bro..

    BalasPadam
  16. dia ni memang seorang yang bodoh, pengkhalwat dan penipu. jelas menunjukkan yang dia sertai pas hanya untuk nak sara hidup. prinsip dan pegangan tolak ke tepi, duit juga menjadi keutamaan. dasar tak tahu malu.

    BalasPadam
  17. Tuh le pasai.. yg dikendung berciciran yg dikejar tak dapat....dlm kempen arituh bukan main lagi kamu mengutuk mencaci cerca bagai UMNO/BN setiap ayat yg keluar dari mulut takde sepatah pun yg bermenafaat.... harap2 ada pihak pakatan yg bole membantu bagi apa2 kerja utk kamu samdol!

    BalasPadam
  18. JIKA BENAR BAGAI DILAPORKAN HANYA SATU AYAT SAJA YANG AKU NAK KATA KAT HANG, "PADAN MUKA HANG!" TAPI REZEKI BUKAN DI TANGAN PR @ BN. REZEKI DI TANGAN ALLAH. HANG BERTAUBAT DAN MINTALAH PERTOLONGANNYA. KESEMPITAN REZEKI BERPUNCA DARIPADA DOSA-DOSA YANG TELAH LAKUKAN.

    KALAU HANG MASIH TAK SEDAR DIRI, ALAMAT HANG NAK MATI LAH. REZEKI HANG SUDAH HAMPIR HABIS....hehehehhe.

    BalasPadam
  19. Ko bodoh, cuba dulu ko tengok berapa ramai heavy weights yg tinggalkan Anwar, bandingkan mereka tu dgn awak ibarat gajah dgn semut.

    BalasPadam
  20. sabar saja la tak dapat den tolong

    BalasPadam
  21. kata pejuang.pejuang minta balasan ke.buat keje Allah Taala.niat tak betul tu

    BalasPadam
  22. Nasihat buat Haire

    Banyak2 bersabar. Selalu lah buat sembahyang tahajud. Perbanyakkan buat sembahyang sunat. Banyakkan berzakat. Banyakkan bersedekah. Hari ini mereka tak jemput awak ceramah. Mungkin esok mereka jemput. Mungkin juga lusa mereka jemput awak. Mungkin bulan hadapan mereka jemput awak bagi ceramah. Rezeki awak untuk mencari makan dengan berceramah tetap akan ada. PRU masih banyak lagi. Akan ada PRU 14, PRU 15, PRU 16, PRU 17, PRU 18, PRU 19, PRU 20 dan seterusnya. Percaya lah peluang awak akan datang pada setiap kali PRU. Begitu juga rezeki awak akan melimpah ruah pada setiap kali PRU.

    Nasihat saya banyak kan lah berpuasa sunat bersama dengan anak isteri mulai dari sekarang sementara menunggu kedatangan PRU 14. Insyalah awak akan mendapat pahala dan ketenangan.

    Hj Ariffin.

    BalasPadam
  23. Semua yang komen disini hanya tahu menghentam Haire saja. Padan muka la dan macam2 lagi hangpa duk kata dekat. Kawan dah la jatuh tangga pastu hangpa pakat jirus ayaq cabai pulak. Apa punya manusia la hangpa ni.

    Hj Ariffin

    BalasPadam
  24. masa dia duk tibai UMNO tak hengat tu tak pe???????

    BalasPadam
  25. Kesian hairie.. Try cari rezeki lain plak takkan pandai berlakun dgn berceramah je. Jadi ejen insurans ke bagai.

    BalasPadam
  26. Tonggek pungkur suruh anuar tutuh

    BalasPadam
  27. Apo kono eh Jang. tomonung ajo. Orang ke bulan, ekau di mano????

    BalasPadam
  28. Kesiannn. Camana pulak nasib ustazah abby abadi ya....

    BalasPadam
  29. Janganlah begitu sahabat-sahabat. setiap orang ada kelemahan dan kesilapan. hari ni, hari dia. mana tahu esok hari kita. jgn kata kat saya ye. pendapat aje

    BalasPadam
  30. Dulu bkn main lg buat pngakuan tujuan masuk pas utk sucikn diri serta nk hapuskn kzaliman dn mcm2 lg. Skrg ni sape yg zalim dn buat ape kau melalak cerita sana sini.. sendiri yg banggang..

    BalasPadam
  31. Hairie hang solek muka hang, pastu pakai gincu merah kat bibir, pastu hang pakai skirt, pastu hang pi duduk kat padang kota, mesti laku punya.

    BalasPadam
  32. hehehheee...dia yg pilih jln tu...jdi teruskan laa....buat apa nyesal2 plk....sbb itu kita diberi otak & akal fikiran utk dibuat prtimbangan sblm membuat sesuatu keputusan....nmpk sngt dia ni mnusia jenis LALANG....

    BalasPadam
  33. Tonggeng juboq kat Anuar Ibrahimla...Hairi..dpt gak duit...Anuar kan kaki juboq...haaaaaaa...haaaa

    BalasPadam

About

Blog ini mengandungi penulisan artikel yang berunsurkan..

(Edisi18PL), menyentuh aspek agama, sosial dan politik,
(Edisi18SX), mengandungi unsur seks yang agak keterlaluan,
(Edisi18SG), ada gabungan dua atau lebih unsur ganas, seram dan seks,

Setiap kandungan didalam blog ini hanyalah merupakan satira politik dan juga pojok penulisan peribadi. Jangan ambil serius sangat kalau terasa dipersendakan dan terkena di batang hidung sendiri. Sila bertindak bijak untuk kebaikan diri masing-masing.

Terima kasih kerana berlapang dada sewaktu membaca.
 
Copyright © 2014 MPP Online