BREAKING NEWS

SYABAS PDRM!! 15 BARUA ANWAR DISUMBAT KE LOKAP DEPAN SOGO.


15 peserta flash mob Black 505 ditahan polis di hadapan pusat membeli belah Sogo di Jalan Tuanku Abdul Rahman, hari ini.

Mereka yang ditahan termasuk aktivis Solidariti Anak Muda Malaysia (SAMM) Edi Nor Riduan dan aktivis mahasiswa Ekhsan Bukharee, selain seorang kanak-kanak berusia 10 tahun dibawa dengan trak ke IPD Dang Wangi.

“Saya bersama 14 yang lain kini berada di Balai Dang Wangi. Seorang budak 10 tahun turut ditahan. Hidup Rakyat!, tulis Edi Nor Riduan laman twitternya.

Seorang anggota SAMM Wilayah Persekutuan dikenali sebagai Alex memaklumkan Keadilandaily, kumpulan kira-kira 50 peserta berhimpun secara aman di hadapan Sogo sambil membawa plakad membantah penipuan pilihan raya.

Menurutnya, kumpulan mereka yang berhimpun sejak jam 2 petang diawasi kira-kira 30 anggota polis beruniform dan preman.“Ada yang berucap secara ringkas.

Sebahagian berdiri di pinggir jalan dan bawa plakad bantah penipuan pilihan raya. Pamnadu kereta pun beri sokongan dengan bunyikan hon.“Tiba-tiba, beberapa polis dekati orang yang berucap.

Hanya runding sekejap dan mereka terus tahan untuk dibawa ke trak polis,” katanya.

6 ulasan :

  1. PADAN MUKA penyokong DAPIgs/PKRrats - agaknya PDRM akan berubah jadi tegas balik tak! Sekarang KDN dan PDRM juga harus tegas pada PENGGANAS Red Beans Army. Mereka juga telah menyamar dengan identiti saya kononnya saya benci PM dan saya seolah bersikap lucah, dan saya baru repot terus ke YAB Menteri di KDN dan Wanita UMNO!

    MAKCIK Tempurung - Pencinta Islam, UMNO/PM dan hak BUMIPUTERA Melayu dan BUMIPUTERA lain!

    (PERHATIAN: ada PENYAMUN penakut disyaki dari PENGGANAS/SAMSENG DAP/PKR/Red Beans Army durjana yang sekarang meniru gelaran saya tetapi sebagai "Pakcik/MAKCIK Tempurung/Temporung" untuk mengelirukan pembaca)

    BalasPadam
  2. Negara ini ada undang-undang. Kalau nak berhimpun ada caranya...bukan main sondol jer....mereka ini melanggar undang-undang diajar oleh Anuwar. Siapa yang melanggar undang-undang harus bersedia menerima padahnya. Majoriti rakyat telah mengundi BN dan terimalah hakikat itu....lain kali jer lah!!

    Rakyat Menyokong Kerajaan

    BalasPadam
  3. Dapat Juga Naik Kete Free DiBawa Makan Angin Dalam Kota Raya KL.. Hahahaha

    BalasPadam
  4. Syabas kepala kote Najib.Kenapa bila hanya 15 orang melayu berhimpun terus ditangkap?Kenapa beribu-ribu cina yang berhimpun dalam perhimpunan blackout sebelum ini,tiada seoarang pun ditangkap?Cer citer sikit...

    BalasPadam
  5. Saudara Islam kau juga
    U call barua? Hahaha
    Um. Akhir zaman ~

    BalasPadam
  6. knp melayu demo depan sogo kena tangkap ??????...sebabbbb...sogo tu cina punya kot..jd demo itu menakutkan pelanggan....lalu...ehem..ehem..ehem laaa

    BalasPadam

About

Blog ini mengandungi penulisan artikel yang berunsurkan..

(Edisi18PL), menyentuh aspek agama, sosial dan politik,
(Edisi18SX), mengandungi unsur seks yang agak keterlaluan,
(Edisi18SG), ada gabungan dua atau lebih unsur ganas, seram dan seks,

Setiap kandungan didalam blog ini hanyalah merupakan satira politik dan juga pojok penulisan peribadi. Jangan ambil serius sangat kalau terasa dipersendakan dan terkena di batang hidung sendiri. Sila bertindak bijak untuk kebaikan diri masing-masing.

Terima kasih kerana berlapang dada sewaktu membaca.
 
Copyright © 2014 MPP Online