BREAKING NEWS

SEMANGAT PATRIOTIK DI PAMERAN ANGKATAN TENTERA MALAYSIA. #FBP13


Mungkin disebabkan faktor peristiwa di Lahad Datu, gerai pameran Angkatan Tentera Malaysia menjadi tumpuan ribuan pengunjung di Festival Belia Putrajaya 2013.

Selain dari mempamerkan kecanggihan senjata yang digunakan, pihak ATM juga turut memukau pengunjung dengan barisan kereta perisai serta kenderaan berat yang menjadi benteng negara dari ancaman musuh.

Pengunjung juga diberi peluang untuk menaiki dan bergambar bersama kereta perisai pihak ATM yang selama ini hanya boleh dilihat dari jauh sahaja. Malah, pengunjung diberi taklimat mengenai kecanggihan serta kegunaan peralatan pihak ATM oleh pegawai yang ditempatkan disekitar kawasan pameran tersebut.

Rata-rata pengunjung kelihatan amat berpuas hati apabila diberi peluang untuk berkongsi dengan aset kebanggaan negara ini. Yang pastinya, kesempatan ini harus digunakan sebaiknya oleh rakyat Malaysia untuk lebih menghargai peranan pihak keselamatan negara.















8 ulasan :

  1. Dapatkah ini menarik minat graduan melayu?

    BalasPadam
  2. Melayu urban mustahil la nak minat.
    Tak cool.

    BalasPadam
  3. Anak anak Melayu jgn sesekali melupakan peristiwa dan perjuangan polis dan tentera Malaysia dr merdeka..komunis hingga kini. yg paling kita ingat zaman komunis dan kes Lahad Datu.

    Di singa...takde pulak kita mendengar org cina mengutuk polis tentera mereka..kita tau sesama bangsa cina. Aneh di negara kita org Melayu mudah terpengaruh dgn dakyah cina..sama sama memaki mngutuk menyindir menuduh bahkan menyebut Melayu bangsat didepan mereka sendiri. Anda bukan Melayu..emak ayah anda bukan Melayu¿¿¿¿¿¿¿¿¿

    Jika kriminal terjadi ke anda..harap lain kali anda panggillah dap pkr..jgn panggil polis majoriti Melayu yg anda label bangsat.

    Hanya kerana anda didenda secuit...bermacam macam label dibagi ke agensi polis..anda cukup baik haiii penyokong black..jika saya boleh memohon kpd Allah.saya akan memohon saman secuit anda diganti dgn nyawa yg berjuang.

    Ya Allah gantikan nyawa org yg berjuang dgn org membayar saman heboh memaki serata alam. Ambillah nyawa mereka yg dpt tidur lena tetapi menghina tugas polis dan tentera. TETAPI SAYA TAU TIDAK BOLEH.

    BalasPadam
  4. Telah kita saksikan saksikan siapakah yang sebenar nya sanggup berjuang sehingga terkorban untuk memperjuangkan tanah air? Renungkan lah..

    BalasPadam
  5. Aku terlalu minat ngn tentera.. aku sentiasa ikut perkembangan atm.. aq nk msuk atm.. tpi aq rabun .. tu yg aq x dpt msuk..

    BalasPadam
  6. Aku rabun . x bole masuk atm.. walaupon aq mnat gile kt atm.. ni la kekurangan aq.. sedih.

    BalasPadam
  7. Aku terlalu minat ngn tentera.. aku sentiasa ikut perkembangan atm.. aq nk msuk atm.. tpi aq rabun .. tu yg aq x dpt msuk..

    BalasPadam
  8. Aku terlalu minat ngn tentera.. aku sentiasa ikut perkembangan atm.. aq nk msuk atm.. tpi aq rabun .. tu yg aq x dpt msuk..

    BalasPadam

About

Blog ini mengandungi penulisan artikel yang berunsurkan..

(Edisi18PL), menyentuh aspek agama, sosial dan politik,
(Edisi18SX), mengandungi unsur seks yang agak keterlaluan,
(Edisi18SG), ada gabungan dua atau lebih unsur ganas, seram dan seks,

Setiap kandungan didalam blog ini hanyalah merupakan satira politik dan juga pojok penulisan peribadi. Jangan ambil serius sangat kalau terasa dipersendakan dan terkena di batang hidung sendiri. Sila bertindak bijak untuk kebaikan diri masing-masing.

Terima kasih kerana berlapang dada sewaktu membaca.
 
Copyright © 2014 MPP Online