BREAKING NEWS

NAJIB KENA SEDAR.., KAUM CINA NAK BUAT KERAJAAN SENDIRI DI TANAH MELAYU.


DAP memperoleh lebih 70 peratus daripada jumlah kerusi Parlimen yang ditandinginya pada Pilihan Raya Umum ke-13, apabila memenangi 38 daripada 51 kerusi, dengan penasihat parti Lim Kit Siang menembusi kubu kuat Barisan Nasional (BN) di Johor.

Di kerusi Gelang Patah, Johor, Lim mengalahkan bekas menteri besar Datuk Abdul Ghani Othman apabila memperoleh majoriti 14,762 undi.

Anggota parti berkata bilangan yang lebih ramai keluar mengundi iaitu sebanyak 89.1 peratus di kawasan itu berbanding anggaran seluruh negara antara 70 dan 80 peratus yang diumumkan oleh Suruhanjaya Pilihan Raya, menyumbang kepada kemenangan Lim.

Sokongan pengundi Cina di kawasan parlimen itu juga menyumbang kepada kejayaan Lim.

Selain Gelang Patah, calon DAP juga menang di Kluang, Bakri dan Kulai, namun kalah di Labis dan Tanjong Piai.

Pada Pilihan Raya Umum ke-12 pada 2008, DAP menang 28 kerusi parlimen.

Sementara itu, Setiausaha Agung DAP Lim Guan Eng mengekalkan kerusi Parlimen Bagan dengan 34,159 majoriti undi serta kerusi Dewan Undangan Negeri (Dun) Air Puteh dengan lebih 7,700 undi.

Pengerusi Barisan Nasional (BN) Pulau Pinang Teng Chang Yeow mengumumkan peletakan jawatan beberapa jam selepas keputusan pilihan raya diumumkan kerana bertanggungjawab atas kegagalan merampas semula kerusi negeri itu daripada Pakatan.

Di Kuala Lumpur, DAP menang semua lima kerusi Parlimen yang ditandinginya di Kepong, Segambut, Bukit Bintang, Seputeh dan Cheras.

Di Perak, semua tujuh calonnya menang dengan margin selesa di kebanyakan kerusi parlimen majoriti Cina iaitu di Taiping, Ipoh Timor, Ipoh Barat, Batu Gajah, Beruas, Kampar dan Telok Intan.

Selangor juga menyaksikan DAP mengekalkan penguasaannya di Puchong (Gobind Singh Deo), PJ Utara (Tony Pua) dan Klang (Charles Santiago). Pendatang baharu Ong Kian Ming juga berjaya menewaskan Datuk Yap Pian Hon daripada BN di Serdang.

Di Melaka, calon DAP Sim Tong Him mengekalkan kerusi parlimen Kota Melaka, namun kalah di Alor Gajah menerusi Damian Yeo Shen Li, namun kekal di Seremban dan Rasah.

Di Sabah, DAP memnangi kerusi Kota Kinabalu dan Sandakan, namun kalah di Sepanggar dan Putatan.

Di Sarawak, pengundi terutama di Bandar Kuching, Stampin, Lanang, Sarikei dan Sibu, memilih calon DAP sebagai wakil rakyat mereka di Parlimen, manakala BN menguasai Mas Gading, Serian, Mukah, Kapit, Bintulu dan Lawas. - Bernama


p/s: Dah tak ada jalan lain untuk melayu/Islam bersatu kecuali Umno bergabung dengan Pas.. Gua tak peduli macam mana golongan bangsawan diatas nak buat.., tapi itulah formula untuk halang kaum cina kiasu DAP berkuasa di PRU14 nanti...

25 ulasan :

  1. Pukimamak punya bloger..buat penat Umno harbi bagi korang upah je..buat kerja mcm babi..lansung tak berguna pada Umno.Puak bloger celaka inilah yg meruntuhkan sokongan rakyat pada Umno..lain kali kerja pakai otak la..ni bangang tak habis2...korang pikir guna video lucah tu boleh pancing undi ke?....buat habis duit umno je..mampos lagi baik...

    --Enchek Ibraheemm Aleee---

    BalasPadam
  2. najib kena tipu hidup2 dengan cina.....lepas apa yang cina nak bagi tau....kalo cina nak rosmah dengan anak dia pun najib kompem bagi......

    BalasPadam
    Balasan
    1. Hiss...mungkin itu perangai kamu. Isteri dan anak perempuan kamu pon kamu sanggop offer kat orang lain...

      Padam
    2. aku tak kahwin lagi....cina kuat penipu oi......

      Padam
  3. Tak mungkin Pas akan ubah haluan mereka. Pas akan tetap bersama PR untuk cita2 utama ke Putrajaya. Selagi Nik Ajis berkuasa, Pas tak akan tunduk pada desakan orang Melayu BN. Tengok lah jika Pok NIk ada ke lagi 5 tahun akan datang. Jika BN nak terus memerintah, buat persempadanan semula kawasan2 yang Melayu boleh menang. Kawasan Cina, pecahkan ikut status mereka. Hanya rakyat marhaen mereka saja yang masih boleh diharapkan. Yang dah kaya raya, mereka tak perlu duit dari kerajaan dah. Mereka nak lebih dari itu. Mereka nak kuasa politik. Jika BN tak pandai jugak, PRU14 nanti, tak heran Cina akan perintah Tanah Melayu ni. Fikir2kan lah.

    BalasPadam
  4. tolong baca di sini

    http://harapan-esok.blogspot.com/2013/05/panas-cara-kempen-halus-dap-dibongkar.html

    BalasPadam
  5. https://www.facebook.com/photo.php?fbid=475921905813888&set=a.470994889639923.1073741826.100001882472956&type=1

    BalasPadam
  6. Sekarang tak perlu nak jaga hati atau perasaan orang cina..memang orang cina ini bangsa pukimak..tak tau nak kenang budi..dari kita tabur duit kat cina bangsat tu..lebih baik kita tolong bangsa kita sendiri..

    BalasPadam
  7. Setuju.. nik aziz dan anwar lah kunci perpecahan Melayu sekarang

    BalasPadam
  8. @Tanpa Nama

    yess..ni yg aku nk suruh cdgkan..jgn biarkan pembiakan populasi diorg..hadkan kemasukan warga2 china sebagai students/pekerja..persepadanan semula tu nak taknak kena buat juga..lantakla diorg nak arah ke apa..sebelum ni dh cukup baik kerajaan bg muka pd diorg..tolonglaa,,jgn bg muka lg..gunting dlm lipatan

    BalasPadam
  9. Bg pndpt saya ape yg patut kerajaan buat ialah hanya menumpukn khidmat pd kaw yg mca menang saja serta mansuhkn sgala pusat khidmat mca di kaw yg dapig menang dn lebihkn mberi prhatian kpd org mlyu, iban, india kadazan krn mereka ini lebih ikhlas dlm brkwn dn amat tau mgenang budi brbnding majoriti org cina yg bgtu tebal skli sifat prkauman yg mlampaui yg brfahaman dapig. Selama ni wakil rakyat dapig hanya tdo dirumah sdngkn wakil mca jd barua atau org gaji tlg selesaikn mslh org cina yg chauvinist yg mreka ni mmang jenis tk pernah kenal kenang budi lgsung. mereka2 ini juga trkenal dgn sifat tk pernah cukup dlm segala segi yg dn sntiasa nk lebih dr org lain krn beranggap bngsa mereka lebih mulia serta lebih tinggi darjat dr bngsa lain dn meletakkn bngsa lain ketahap yg bgtu rendah dn hina skli dn tkkn skli duduk dibwh kuasa bngsa lain. Dulu mereka dtg merempat dinegara ini utk mncari sesuap nasi dn atas kbaikan hati org mlyu umno maka dibg ruang utk tinggal dan cari mkn kmudian slps da senang dgn muka tebal tk tau malu nk rampas tampuk pmerintahan negara ini. Apakah jenis manusia ini??? Benar kata seorg penulis barat andainya dinegara kamu ada komuniti cina maka jgn sesekali mberi ruang yg bebas seluasnya kpd mereka kelak nanti mereka akan mgunaknya utk mguasai kamu. Falsafah dunia juga ada mngata mereka ini bknlah rakan niaga yg baik krn satu hari dia akan mkn kita blk. Inilah budaya pekat mereka yg sukr utk dilunturkn lbih2 lg dgn adabya parti dapigs. oleh itu sama2 kita fikir2kn, kaji2lah serta fahami2lah sendiri akan kbenaraannya..

    BalasPadam
  10. suatu hari ah jib jumpa dong zhuang. maka berlakulah perbualan.
    dong zhuang : si u ah jib (dalam hati mampus u ah jib).
    ah jib : see you to. you are so marvelous ... I like you. I love you. You are so kind.
    dan dengan penuh teruja dan kasih sayang yang amat dipeluknya dong zhuang. sambil berulang-ulang berkata : "I love you ..."
    sambil tersenyum gembira ah jib memandang muka dong zhuang. dan dong zhuang memandang ah jib dan membalas dengan senyum sinis dan mencebik dengan sekilas.
    melihat senyuman dong zhuang itu ah jib merasa cukup gembira dan bangga. merasa seakan dunia dia yang punya. tidak ternampak pun cebikan dari dong zhuang. betapa gembiranya dia. dan dengan penuh ceria dia mengambil wang sejumlah RM 10,000.00 yang dibawanya dari rumah dan dengan penuh gembira diberinya ke pada dong zhuang. Duit itulah satu-satunya yang dia ada dan tiada berbaki lagi.
    Ah jib bertanyanya kepada dong zhuang, "cukup tak ... er I yakin you tak cukup ... tak apa ..."
    Ah Jib memandang kepada mamat disebelahnya dan berkata, "Mat RM berapa you ada".
    Sahut Mamat, "kejap saya cuba tengok dalam dompet saya"
    Mamat pun mengeluarkan dompet dari poket seluarnya. Setelah mengeluarkan semua wang dalam dompetnya termasuk duit syiling, duit lama zaman maharaja melaka ... dan mengira-ngira maka dapatlah jumlah semuanya RM 1,000.00. Mamat pun memberitahu Ah Jib jumlah wang yang dia ada.
    Dengan pantas Ah Jib berkata, "Er ... itu tak cukup Mat ... apa lagi yang kita ada ..."
    Ah Jib memandang keliling, dan dia ternampak sebuah kereta wak segan buruk yang dinaikinya tadi bersama Mamat.
    "Hah itu pun dia ...", kata Ah Jib.
    Dengan tersenyum gembira Ah Jib berkata kepada Dong Zuang, "Hem ... nih saya tambah RM 1,000.00 dan kereta ini hadiah persahabatan saya kepada kamu Dong Zuang.
    Dong Zuang hanya tersenyum sinis memandang Ah Jib. Gembira tak terkata Ah Jib melihat senyuman Dong Zuang hatinya berdetuk-detap.
    Ah Jib kemudiannya berpaling kepada Mamat, dan berkata, "Mat perjalanan kita masih jauh ... jom kita pergi ... "
    Kemudiannya Ah Jib memandang mesra kepada Dong Zuang dan berkata, "Terima kasih kerana sudi menerima pemberian saya"
    Ah Jib kemudiannya berkata kepada Mamat, "Hah Mat apa kita tunggu lagi jomlah"
    Mamat pun berkata, "Kita mahu meneruskan perjalanan ini dengan apa, semua wang kita dah beri kepada dong zuang, kereta kita pun dah kita beri kepada dong zuang, yang kita tinggal hanya kudrat empat kerat dan kaki yang dah tak larat dan kita perlu wang untuk isi minyak dan untuk isi perut."
    Ah Jib pun berkata kepada Mamat, "Ah ... itu small matter sahaja ... dong zuang kang ada kita buleh minta tolong dia"
    Ah Jib pun memandang kepada dong zuang dan berkata, "tentu kamu buleh tolong saya ... kerana kamu saya kenal sebagai orang yang amat baik."
    Dong zuang pun berkata, "Saya buleh tolong kamu ... tetapi jika wang yang kamu minta ... kamu kenalah bayar balik dan bunga untuk pinjaman tu saya tetapkan sebanyak 10% ... kereta yang saya ada tu saya buleh bagi sewa ... murah sahaja ... RM 100.00 sehari."
    sambil menunjukkan kepada kereta Wak Segan yang baru diberi oleh Ah Jib tadi dan sambil mengambil wang yang baru dihulur oleh Ah Jib sebentar tadi.





    ...... faham maksud hamba .....

    BalasPadam
    Balasan
    1. Itulah cina kiasu chauvinist DAPIGS yg tk kenang budi, sombong bongkak, tamak serta tak pernah mgenal erti cukup dr segala segi dan amat mmbenci serta anti mlyu..

      Padam
  11. Fokus utama kita DAP. Gerakan dan MCA bukan lagi wakil kaum cina. Org melayu perlu bersatu. UMNO dan PAS pusat boleh bekerjasama. Ketepikan PAS Kelantan yg dah konfem semangat kenegeriannya. Apapun BN Penang mmg haprak...konfiden yo yo oh...walhal result tersasar jauh 300km...PAS & PKR masih boleh menang kalahkan UMNO...sapa yg buat kajian ni?...betul2 buat perabih peruntukan pusat.

    BalasPadam
  12. @Tanpa Nama askar kacang merah ada dimana2..sampai semua blog ko ade kan sial cina babi

    BalasPadam
  13. Melayu sekarang kena sedar dan bangkit, secara politik & ekonomi... Hidup Melayu!!!

    BalasPadam
  14. dikalangan saudara mara ku dan rakan ku,aku pasti hanya aku seorang yang sedar akan malapetaka yang mendatang ini....

    BalasPadam
  15. pls see what to do from now for people in hutan melintang, noted for MIC hutan melintang

    BalasPadam
  16. DS najib perlu tegas....
    tak payah terhegeh2 nak bangunkan kelantan....depa suka susah...
    kali ini 5 tahun kena berubah....
    sekat bantuan tak masuk akal untuk penang, kelantan, wilayah persekutuan, sleangor dan kawasan2 dalam perak dan sebgainya yang kuat DAP rasis...
    bodoh najib kalu tak sedar kaum bumiputra yang masih menokong UMNO ini
    yang perlu dibantu...
    lepas ni, cuba main politik kamikaze....
    untuk pengundi umno....
    untuk kawasan umno...bangunkan betul2... hantar peruntukkan berjuta2 di sini...
    contoh macam kami di gerik...
    setiap tahun BN akan pegang walaupun letak 'kayu' kami sokong...
    tapi pembangunan kami di sini di pandang sebelah mata...
    tiada pembangunan...
    tiada kilang....
    tiada tesco....
    tiada KRIM...
    tiada Klinik Rakyat satu malsyia..
    tiada hospital pakar...
    masjid tak cukup...
    jemaaah ramai....
    jalan tak lebar...
    tempat rekreasi tiada...(hanya ada lapangna terbang)...
    tiada itu tiada ini...DLL...
    kubu kuat BN macam ini????... rasanya daerah2 di kelantan yang BN tumbang lebih maju dari Gerik....
    INGAT...
    PRU13 ----> lain KALILAH ...
    tapi kalau mohd najib masih nak bodek kawasan cina...
    mungkin PRU14.... undi protes.... INI KALILAH/ UBAH....

    BalasPadam
  17. mansuhkan sekolah jenis kebangsaan cina dan sekolah jenis kebangsaan tamil dan letakkan mereka ini di semua sekolah kebangsaan dan tak payah lagi asingkan sekolah2 ini.

    BalasPadam
  18. Cantas cepat sblum trlmbat... Masih ada masa..

    BalasPadam
  19. Cantas sblum terlmbat... Msih ada masa...

    BalasPadam
  20. Cina ultra ni kena ajar. Najib kena buat ni:
    1. Tutup sekolah vernakular. Semua mesti masuk sekolah national. Dong Jiong gi mampus.
    2. Sains & math mesti dlm bahasa melayu. No option!. Advantage bagi Melayu. Yg tak boleh cakap atau tulis melayu can get out!.
    3. Masuk semua U dlm negara mesti dpt kepujian bahasa melayu. Depa mesti mencecet keluar negara cari U. Pas tu sure ramai tak nak balik.
    4. Start balik tulisan jawi. Bagi ia popular.
    5. Tambah lagi masjid2 dlm kawasan ramai cina. Pasang azan kuat2.
    6. Tambah rumah murah kuota 80% melayu, 10% india dlm bandar2.
    7. Bagi geran utk perusahaan melayu lebih2 lagi dlm perniagaan teknologi tinggi dan tolong mereka bersaing.
    8. Boikot perniagaan org cina. Tambah lagi KR1M!.
    9. Anwar mesti dihumban ke penjara semula. Ni melayu tak berguna. Tina chua dan sivarasa pun.
    10. Semua agency kerajaan kena guna bahasa melayu utk berurusan. No option!.
    Kita bagi cina ni tension sampai gila2 nak pindah ke Aus ke, UK ke, US ke.

    BalasPadam

  21. BN PANDAI sangat. Dah kasi cina2 kaya raya, biarkan house prices in urban areas like PJ and Bangsar and taman tun naik like crazy until the Malays can't afford n when the non-Malays have made their money what do they do? Of course, they will spurn you n not vote for you. Cos, they don't need you anymore. Do they kenang jasa and budi, make you gadai yr religion n soul by allowing Genting, sports toto outlets, their own varsity n hospital etc? Pandai sangat smpai di sisihkan when yr not needed anymore. Melayu mcm anak tiri. Masa zaman Mahathir lagi hati Cina di jaga n what do u get? Insaf la.

    BalasPadam
  22. bukan najib tapi nik aziz dan anuar berahim, mereka ni beri laluan pd cina, melayu sama melayu rebut kuasa, yg duk tunggu cina, diam diam cina buat tapak mereka di negara ini

    BalasPadam

About

Blog ini mengandungi penulisan artikel yang berunsurkan..

(Edisi18PL), menyentuh aspek agama, sosial dan politik,
(Edisi18SX), mengandungi unsur seks yang agak keterlaluan,
(Edisi18SG), ada gabungan dua atau lebih unsur ganas, seram dan seks,

Setiap kandungan didalam blog ini hanyalah merupakan satira politik dan juga pojok penulisan peribadi. Jangan ambil serius sangat kalau terasa dipersendakan dan terkena di batang hidung sendiri. Sila bertindak bijak untuk kebaikan diri masing-masing.

Terima kasih kerana berlapang dada sewaktu membaca.
 
Copyright © 2014 MPP Online