BREAKING NEWS

LATEST PC AZMIN!!! AZMIN NAFI KELUAR PARTI DAN SALAHKAN UMNO/BN


Azmin Ali meminta maaf kerana lewat memulakan sidang media kerana telah melakukan perjumpaan dengan kepimpinan PKR.

Dalam pertemuan tersebut beliau menyatakan bahawa bukan berkata Azmin mahukan jawatan Menteri Besar.

Beliau turut mendakwa bahawa khabar-khabar angin beliau akan keluar daripada parti dimulakan oleh UMNO dan Barisan Nasional.

Ada juga khabar angin yang tersebar bahawa bilau tamakkan jawatan Menteri Besar Selangor. Jika benar dakwaan tersebut, beliau telah memegang jawatan itu sejak tahun 2008 lagi.

Selepas PRK Permatang Pauh Datuk Seri Anwar Ibrahim ada memberitahu beliau supaya bersedia untuk menggantikan Tan Sri Khalid Ibrahim (sebagai MB) Tetapi saya katakan 'Tidak'.

Azmin Ali berkata rakyat Selangor telah memberi mandat kepada Pakatan Rakyat. Lebih banyak kerusi dimenangi dalam negeri ini kerana usaha kolektif.

Lantaran itu Selangor memerlukan seorang Menteri Besar yang berkaliber. Seorang MB yang akan membuka pintu kepada rakyatnya.

Rakyat Selangor menuntut kepimpinan yang responsif. Perlu ada satu proses untuk perlantikan MB Selangor.

Bukan melalui nepotisme. Seseorang yang dilantik sebagai MB Selangor mesti mempunyai keberanian untuk membuat keputusan secara bebas.

Apa yang nyata Azmin Ali berkata "merupakan satu pembohongan apabila mengatakan saya akan menyertai UMNO. Mereka yang menyebarkan khabar angin ini boleh terus bermimpi bahawa dia akan meletakkan semua jawatan dalam parti, Ahli Parlimen dan ADUN."

Sempena hari Jumaat yang mulia ini, beliau berikrar akan meneruskan perjuangan.

Ketika ditanya wartawan siapakah YB daripada PKR yang akan dicalonkan sebagai Menteri Besar Selangor, Azmin berkata tiada mana-mana YB dipanggil dan belum mengetahui siapakah yang akan tercalon.

*sumber ASD

16 ulasan :

  1. MENGAPA LA KORANG YANG PERGI PC TU TAK TANYA DIA PASAL YANG DIA TWEET TU? WALAU KITA MUNGKIN SUDAH BOLEH MENGAGAK JAWAPAN DIA IALAH..TWEET DIA KENA GODAM, ORANG LAIN MENYAMAR DAN SEBAGAINYA...BUKAN KITA TAK TAHU HELAH MEREKA NI...ALA MACAM TAK BIASA LAK.

    BalasPadam
  2. "Lantaran itu Selangor memerlukan seorang Menteri Besar yang berkaliber. Seorang MB yang akan membuka pintu kepada rakyatnya.
    Rakyat Selangor menuntut kepimpinan yang responsif. Perlu ada satu proses untuk perlantikan MB Selangor.
    Bukan melalui nepotisme. Seseorang yang dilantik sebagai MB Selangor mesti mempunyai keberanian untuk membuat keputusan secara bebas."

    DALAM HATI AZMIN PUN BERKATA, YANG ADA CIRI-CIRI MACAM TU HANYA SAYA SORANGLAH....

    Depa memang pandai berlakon bro.

    BalasPadam
  3. Penipu mmg lah mcm tu..dah tipu tuduh umno/bn lah..padahal ko yg penipu dan tamak haloba nk jawatan MB tu....mengaku je lah AZMIN AISKRIM...YB JAMBAN....bodoh dan bahalol...samalah dgn ANWAR MAIN BONTOT tu...

    BalasPadam
  4. gua gelak sakan hahahaha ramainya orang KENA TIPU. Kononnya CERITA BENARLAH, ramai MP PKR nak lompat PARTI puiiiiii....Kata banyak pengalaman, tup2 kena TIPU HIDUP2 n bagi PUBLISITI SECARA PERCUMA. Rasakan PENANGAN AZMIN. hahahaha PADAN MUKA..

    BalasPadam
  5. so PC ni tuk apa sebenarnya Azmin Oiiii

    BalasPadam
  6. Lepas ni drama apa lak yg bule mengatasi mak segala drama ni.....ehh, sebut 'mak' teringat pulak...kan dia ni anak derhaka?

    BalasPadam
  7. nie nak cerita masuk bakul angkat sendirilah nie..itu maksud yang tersirat sebenarnya ..betul tak?

    BalasPadam
  8. Alaaaaa. Nk jd menteri besar lg maw kencing. Org kt selangor sume dh taw. Lain kali lahhhh!!!

    BalasPadam
  9. udah2lah Min...x payah main wayang lah...PC tu apa maknanya Min??? xkan nak wat bodoh2 jer,kenapa ko takut?..kitorang taulah ko kena swing dgn anwar last minute..xyahlah wat U-turn plak..cukup2lah selama nie ko wat u-turn..ko jantan ,declare keluarlah..bodoh..tu pun nak kena ajar ker??..

    BalasPadam
  10. nak dapat publisiti murahan.. ye ye oo 10 kali mati hidup balik pun dia tak kan tinggalkan bang non

    BalasPadam
  11. mesti dah ada tawar menawar tu... ingat anwar tak risau ke kalau dia dilepaskan begitu aje.

    BalasPadam
  12. Kmenangan calon mlyu pktn syaitan adalah atas dua pkara yg brlaku iaitu:
    1: swing habis2an utk kali trakhir slps swing level prtama pd pru12 oleh org cina.
    2: taburan duit scara besar2an oleh pmimpin mlyu pr kpd pgundi mlyu akibat trdesak utk kekal kuasa.

    BalasPadam
  13. nak ulas...Ko semua lupa bahawa Pakatan adalah parti yang kuat dan menghantui BN setiap hari. Jangan cakap sesuka hati kalau diri dalam keadaan lemah. Pakatan dapat 5.5 juta undi(bukan liked) rakyat manakala BN hanya 5.2 juta. Pakatan mempunyai kelebihan 300.000 dalam bentuk kekuatan manusia.

    BalasPadam
  14. Tak bole berak pun puak ni salahkan najib dan 1malaysia.hehe azmin jom mkn aiskrim..

    BalasPadam
  15. Dia yg meroyan dlm twitter.. salah umno/bn? punggah!!!

    BalasPadam
  16. HAHAHA..ANON 5.59...LU LAU NK CKP PASAL UNDI POPULAR ,,LU SIMPAN JE LA,,NI MALAYSIA LA BUKAN INDON..BODOH MCM KERA LA LU NI..TERIMA JE LA KEKALAHAN TU GAN HATI TERBUKA, TRIMA KETENTUAN TUHAN,

    BalasPadam

About

Blog ini mengandungi penulisan artikel yang berunsurkan..

(Edisi18PL), menyentuh aspek agama, sosial dan politik,
(Edisi18SX), mengandungi unsur seks yang agak keterlaluan,
(Edisi18SG), ada gabungan dua atau lebih unsur ganas, seram dan seks,

Setiap kandungan didalam blog ini hanyalah merupakan satira politik dan juga pojok penulisan peribadi. Jangan ambil serius sangat kalau terasa dipersendakan dan terkena di batang hidung sendiri. Sila bertindak bijak untuk kebaikan diri masing-masing.

Terima kasih kerana berlapang dada sewaktu membaca.
 
Copyright © 2014 MPP Online