BREAKING NEWS

LANGKAH MAYAT AH BENG DULU... DAP TAK HINGIN SERTAI BN..


Lim Guan Eng secara tegas hari ini menyatakan pendirian parti itu menolak pelawaan untuk menyertai BN bagi menyertai kabinet mewakili orang Cina dalam kerajaan.

Menurut beliau, perjuangan DAP adalah untuk kepentingan rakyat bukan untuk jawatan mahupun kepentingan peribadi.

“DAP tidak mempunyai minat untuk menyertai BN bagi jawatan kerana jika kita mahu, kita boleh berbuat demikian ketika 40 tahun lepas.

“Walau bagaimanapun DAP enggan menyertai BN dan berpegang teguh kepada cita-cita kita, prinsip-prinsip dan dasar-dasar negara Malaysia yang lebih adil, bebas dan demokratik,” katanya dalam satu kenyataan.

Beliau berkata demikian sebagai mengulas gesaan agar DAP menyertai Barisan Nasional (BN) untuk memastikan ada perwakilan Cina dalam kerajaan.

Gesaan tersebut dibuat Bekas Menteri Penerangan Tan Sri Zainuddin Maidin sebagai mengulas kenyataan AJK Pusat MCA Datuk Seri Ong Ka Chuan bahawa DAP boleh mewakili kepentingan masyarakat Cina di peringkat kerajaan persekutuan.

Ini kerana MCA telah membuat keputusan tidak mahu menyertai kerajaan kerana kekalahan teruk mereka akibat ditolak oleh orang Cina pada PRU13 lalu.

Mengulas lanjut Guan Eng berkata, pemimpin DAP bukan jenis gila jawatan, malah sejak sekian lama ramai kalangan pemimpin DAP mengorbankan keistimewaan mereka dan sanggup dipenjarakan dan ditahan kerana memperjuangkan hak rakyat.

“Sebelum panggilan kepada DAP untuk menyertai BN ini, telah terdapat juga panggilan serupa terhadap PAS untuk menyertai BN agar membentuk kerajaan perpaduan dengan Umno,” katnya.

“Semua ini dilakukan apabila Umno terdesak selepas melihat keberanian masyarakat Cina mengundi menentang BN.

“Jelas taktik terbaru BN direka untuk memecahkan perpaduan dalam Pakatan Rakyat,” katanya.

15 ulasan :

  1. WOI GUAN ENG CIBAI, ADA TAK NAJIB CAKAP NAK KASI DAP JADI MENTERI??????ADA TAK CIBAI???????

    BalasPadam
    Balasan
    1. Najib : ikut merit keputusan pru 13. Menang ada wakil. Tak menang tiada wakil...

      Prof khoo dan dr lim swee tin mungkin pepat diluar renchong didalam..siapa tahu . tolong jangan kata "TAK KAN KOT" atau Tak mungkin !

      Padam
  2. gesaan orang bodoh lagi bebal tak payah nak ikut la ah beng

    BalasPadam
  3. kalau BN ambil DAP serupa kawan dengan Syaitan, nampak sangat terlalu terdesak dan memalukan.Bn bye-bye.

    BalasPadam
  4. ZAM MYDIN NI CAKAP BODOH YOU GOT NO RIGHT TO FLASH THIS ISSUE , AKU RASA NAJIB DAN UMNO TAK PERNAH INGIN PUN BUAT MALU UMNO - TERLALU PANDAI MENULIS KEKADANG KITA TAK TAU APA YG KITA TULIS
    BERHENTILAH SEBARANG KOMEN

    BalasPadam
  5. Cara nie elok utk kta menyatu padukan bangsa2 di bwah satu bumbung.tp itu keldai yg tolak utk muafakat..dh,lepas nie tak payah bg ape2 kat kaun cino nie...

    BalasPadam
  6. Ini koilan punya muka...mana ada kesein sama honna.sembang kuat boleh laa.ini olang talakmau jawatanpunya..itu ketua menteli hamiklanciau....

    BalasPadam
  7. DSN tak ajak pun. Org yg mencadang tak related dengan decision maker pun. Yg pemimpin MCA bagi cadangan tu...aku pun nak tanya...KENAPA KO SENDIRI TARIK DIRI? Ada main belakang juga ke??????

    BalasPadam
  8. Kalau x gila jawatan..pasal apa pulun bertanding adun dan ahli parlimen..pilih satu cukup la mcm bn..

    BalasPadam
  9. harap najib tak termakan umpan lagi. orang tak mau pipi tersorong2... tak payah menteri la senator cukup! tu pun ambik yg boleh menyumbang. redhuan tee ok apa.

    BalasPadam
  10. Alhamdulillah..kus semangat.

    BalasPadam

  11. Ribut berlalu, kiambang bertaut.

    Penduduk Malaysia mesti bersatu terutama sekali bangsa teras iaitu MELAYU DAN
    BUMIPUTRA. Ayuhlah kita kuatkan semula ekonomi MELAYU dan BUMIPUTRA. Kita dah tahu siapa gunting dalam lipatan kita sekarang ini. Sedar lah bangsa MELAYU DAN BUMIPUTRA semua. AYOH KITA BERSATU UNTUK MALAYSIA TERCINTA!!!!!!

    BalasPadam
  12. Najib pun tk ingin nk ambik ko dlm kabinet..dap bukannya pandai sgt dlm urusan kerajaan dan negara.aku pun heran mcm mana kakitangan kerajaan penang masih lg boleh bekerja dibwh dia a.k.a komunis?

    BalasPadam
  13. Zam maidin tu ckp bg pihak kepala otak sengai dia sj.ada ka rakyat malaysia terutama melayu yg beri kemenangan kpd umno/bn ckp nak bekerjasama dgn dap.jgn berlagak pandai nak wakili kami plk.pi

    Pi mampoih la hg sama dap!!!umno dan bn dah menang.ada wakil cina ka tak dak ka sapa peduli.tak dak lg baguih!!!

    BalasPadam
  14. apa lagi nak pikir pasal kaum AH BENG ni???bikin semak saja...mampuih pi la kat depa...

    Harakiri...

    BalasPadam

About

Blog ini mengandungi penulisan artikel yang berunsurkan..

(Edisi18PL), menyentuh aspek agama, sosial dan politik,
(Edisi18SX), mengandungi unsur seks yang agak keterlaluan,
(Edisi18SG), ada gabungan dua atau lebih unsur ganas, seram dan seks,

Setiap kandungan didalam blog ini hanyalah merupakan satira politik dan juga pojok penulisan peribadi. Jangan ambil serius sangat kalau terasa dipersendakan dan terkena di batang hidung sendiri. Sila bertindak bijak untuk kebaikan diri masing-masing.

Terima kasih kerana berlapang dada sewaktu membaca.
 
Copyright © 2014 MPP Online