BREAKING NEWS

KANTOII !!! VIDEO SUMPAH LAKNAT SAIFUL BUKHARI ADALAH PALSU.


HarakahDaily hari ini melaporkan bahawa video sumpah Saiful Bukhari Azlan yang berlatarbelakangkan suasana tawaf di Kaabah itu dipersoal sama ada benar atau hanya sekadar rakaman dalam studio menggunakan teknik 'Chroma Key' (latar belakang hijau).

Menurut HarakahDaily lagi, beberapa kecacatan dikesan pada video tersebut khususnya berkaitan beberapa subjek utama di sekitar Kaabah yang salah kedudukan dalam video tersebut.

Kejanggalan pertama yang ditimbulkan oleh artikel di lidah rasmi Pas tersebut ialah, adalah mustahil bagi Saiful untuk berdiri tegak di sisi kaabah dalam suasana orang sedang tawaf apa lagi berada berhampiran dengan Multazam.

Kejanggalan kedua pula, dipersoalkan kenapa ketika berada di Hijr Ismail, tiba-tiba timbul gambar Maqam Ibrahim di sebelah belakang dan kiri bahu Saiful.


"Kalau betul dia berdiri di hadapan Multazam, sepatutnya Maqam Ibrahim berada di sebelah kanan bahu si Saiful dan kamera pula di sebelah kiri bahu dia.

"Perhatikan betul-betul Maqam Ibrahim pula bergerak, mengesahkan lagi gambar super imposed, " kata seorang pengguna facebook yang juga seorang mutawif yang dipetik oleh Harakah.

Selain itu turut dipersoalkan berhubung kualiti audio suara Saiful yang didakwa mustahil untuk mendapatkan audio sejelas itu dengan keadaan orang ramai sedang tawaf dan berzikir serta berdoa.

Ada juga yang mempersoal tentang imej seorang lelaki yang dikatakan seolah-olah bertindih dengan tubuh Saiful sedangkan beliau tidak bergerak.

"Adakah ini hanya video menggunakan skrin hijau macam filem Cicakman dan Merong Mahawangsa.

"Aku tak mahu tuduh sape yang buat video ini, tapi aku rasa ini satu penipuan," kata seorang lagi pengguna.


P/S: Puak-puak Pas sekarang ni tengah berusaha untuk nafikan video sumpah laknat Saiful di depan Baitullah tu beb.. So tak heranlah bila dorang jadikan superimposed sebagai alasan.. Puak-puak tu kalau Tuhan turunkan bala pada dorang pun dorang tak akan percaya.. Nanti semuanya Umno jugak yang disalahkan..

33 ulasan :

  1. kalau pembangkang semua palsu.. video zina mustopa pun palsu..

    BalasPadam
  2. biasa lah pembangkang, ANTI ISLAM.... paling anti dgn islam adalah PAS !!!

    BalasPadam
  3. Kalau sumpah laknat pun nak dipolitikan, kacau betul otak juak pas ni, sebab bohong atau tidak sumpah tu dibuat didepan kaabah hanya Allah SWT yang tahu.Dan tuan tubuh pula tahu akan azab yang akan diterima jika ianya menipu wallahuallam.

    BalasPadam
  4. tiba2 semua jadi pakar video superimpose pulak.... perghhh.... kadang2 bertukar kepakar agama, pakar ekonomi, pakar minyak, pakar saham, pakar kapal selam, undang2, matawang, lembu, audit, kereta, pelajaran bla bla bla... orang yg keje kat industri perfileman (penyunting contohnya) pun tak berani kata video ni superimpose, ohhh hanya mereka saja yg pakar segalanaya... wow malaysia dh hebat dari holywood...

    BalasPadam
  5. kenapa kita perlu bertegang leher memperkatakan tentang sumpah laknat siful bukhari tu, itu adalah hak dia dan tuhan.. tuhan maha mendengar dan maha mengetahui... balasan adalah hak mutlak tuhan. yg berdosa atau yg berdusta akan menerima padah atas kehendak nya.. lagi pun sumpah laknat ini bukan lah untuk diperdebatkan

    BalasPadam
  6. Saya tinggal di Arab Saudi dan sudah banyak kali membuat Umrah. Saya tak nampak apa yang pelik dalam video ini. Kedudukan video saiful bukan di Multazam kerana Multazam ini berada diantara hajartul aswad dan pintu kaabah. Dalam video ini jelas kelihatan Saiful telah melepasi Mutazam.

    Bagi yang biasa buat Umrah, kita tau kedudukan selepas Multazam, khususnya setelah melepasi makam Ibrahim a.s. adalah tempat yang sudah "tenang" sebab kesesakan selalunya berlaku di sekitar hajaratul aswad sampai ke makam Ibrahim a.s. Oleh itu untuk berdiri tegak ada kemungkinan yang besar.

    Untuk bersikap adil, menurut blog saiful, beliau rakam sendiri. Cuma dari pemerhatian saya, video ini shotnya terlalu still, dan sempurna seolah-olah vidoe ini ditangkap oleh orang lain (yakni yang ambil video saiful sedang bersumpah tu orang lain). Sebabnya ialah kalau kita pegang phone dan tangkap video kita sendiri, selalunya susah untuk kita dapat gambar yang still dan shot yang zoomingnya konsistent. Begitu juga zoomingnya seperti terlalu jauh dari badan yang mana sukar untuk tangan kita memegang phone dalam keadaan yang sempurna. Sekiranya beliau benar-benar panjangkan tangan, bahu beliau akan nampak sendeng ke depan, tapi dalam video tersebut bahunya agak mendatar seolah-olah beliau tidak menluncurkan tangan ke hadapan. Cuma satu yang meyakinkan saya yang beliau tangkap sendiri ialah dipenghujung bila video tersebut diturunkan. Ia menunjukkan gerakan orang yang mengangkap gambar sendiri sebab kalau orang lain, selalunya mereka akan stop video dulu sebelum ia diturunkan. Tapi kalau sendiri, selalunya kita akan alihkan video baru stop.

    Apapun, kita kena berhati-hati dan benar-benar telus kerana setiap kelemahan pasti akan dispin oleh puak pembangkang. Bagi saya, video ini memang nampak munasabah (yakni bukan superimpose). Cuma persoalannya ialah adakah betul saiful yang ambil sendiri.

    BalasPadam
  7. Nak wat camne lagi kalu suma bukti dah ada tapi diorang tak percaya. Mungkin diorang ni keturunan seperti orang2 jahilliah yang berhati batu hinggakan nabi dan rasullullah pun tidak dipercayainya sampailah Allah SWT menurunkan bala ke atas kaum musyrikin.

    BalasPadam
  8. Berapa lama mau tunggu sumpah laknat mu Da! Pak Sheikh Non.

    BalasPadam
  9. @Tanpa Nama hahaha... best la jawapan hang .. lawak dan sangat tepat.. depa tu semua nya pakar .. termasuklah pakar AUTA / putaq alam ... mcm ketua depa jugak la ..

    BalasPadam
  10. @hangkedee Tak payahlah nak tunggu dia bersumpah.. Kalau mati hidup balik takkan punya..

    BalasPadam
  11. BODOHNYA PUAK2 PAS NIH..

    CAMNI LA..NAK BAGI KORANG PUAS HATI..SURUH ANUGERAH TUHAN KORANG TU PEGI SANA DAN SUMPAH SEKALI. ADA BERANI?

    BalasPadam
  12. Saya nak buat pembetulan sikit pasal posting awal saya. Setelah saya buat experiment dengan phone saya Galaxy Note II, memang boleh buat shot sedemikian. Kalau phone ada dual camera, depan dan belakang, bila alih ke kamera depan memang boleh buat shot seperti saiful dengan jarak yang munasabah.

    Wallahualam

    BalasPadam
  13. Apa yg saya lihat Saiful berada diantara Makam Ibrahim dengan Hijir Ismail. Multazam, kalau saya tak silap ianya antara penjuru Hajarul Aswat ngan Makam Ibrahim. Apapun syabas kepadanya kerana berani membuktikan dia tak bersalah. Yang penting tindakan tersebut adalah lebih baik daripada berdolah dalik tanpa melakukan sesuatu tetapi menyalahkan pihak lain.

    BalasPadam
  14. @hangkedee
    Pak Sheikh tengah kecut teloq tak da idea sebab tu suroh macai2 dia divert / spin cerita Sumpah tu. Tapi Kalau dah biasa spin & dapat pengikut buta tuli memang senang kerja Beb.....

    BalasPadam
  15. ckp tu jgn pakai buntut..

    BalasPadam
  16. Dari segi psikologi, org yg dicabuli biasa nye akan rase trauma dan tak mahu ingat kembali peristiwa pahit yg dihadapi nye. Tapi tgk air muka saiful ni, mcm ada 'hidden agenda'. At first place, kenape simpan video ni setahun then dkt election baru publish.. Then, kenapa perlu sumpah 2 kali? Sumpah pertama tak valid ke? You shld pray for DSAI mendapat hidayah Allah dan bertaubat drpd ambik video sumpah which is menunjukkan you ni saiful bukhari ada agenda sendiri..

    BalasPadam
    Balasan
    1. Mana ko tahu dia xdoa utk dsai. Kalau dia ada agenda pun, selagi xbertentangan dgn agama, xperlu pertikai. Hak dia utk bersuara. Same goes to others.

      Padam
    2. Allah tau segala2nya !!!! Allah itu maha mengetahui !

      Padam
  17. Biasa la bang...Allahyarham Tan Sri P.Ramlee dah bayangkan watak Pak Maon dalam filemnya kerana kebelakangan dan akhir zaman ini akan lahir ramai ustaz PAS yg mewarisi watak Pak Maon. Apa tidaknya..pakai saja ketayap putih terus boleh dapat status ostat...

    BalasPadam
  18. Ok la kalau nak kata video tu palsu...tapi Harakah kena buktikan kebenaran dengan bawa Stopa 'the spender' dan Mat Sabu @aka 121 pergi sumpah laknat depan Kaabah pulak...ada berani kaa...please ....walk the talk la ostat2 PAS.

    BalasPadam
  19. tapi dia orang tak persoalkan pula lafaz saiful tu ye... sebenarnya itu yang lebih penting...

    BalasPadam
  20. tapi dia orang tak persoalkan pula lafaz saiful tu ye... sebenarnya itu yang lebih penting...

    BalasPadam
  21. aku pun pernah ambik gambar guna handphone, memang ada masalah macam ni,suara ok tapi gambar video sangkut2,apa nak heran dgn puak2 pr ni.

    BalasPadam
  22. saya bukan pakar video cuma apa yang saya lihat diakhir video kelihatan lantai masjidil haram, di situ jelas kelihatan video ini adalah benar, kalau tak percaya cuba search google lantai masjidil haram, kemudian bandingkan dengan part akhir video sumpah laknat 2 ni. sekurangnya saiful berani bersumpah berkali2 sumpah laknat, tapi anwar ibrahim tak berani tak buat macam mana saiful buat.kalau tuan-tuan dapat lihat sekarang, wajah anwar ibrahim makin kusam, seolah terbakar macam membawa beban yang tinggi, tidak terlihat nur di wajahnya.

    BalasPadam
  23. Yg penting bukannya gambar dan lokasi tetapi sumpah laknat seseorg itu.Biarlah allah swt yg menentukannya.

    BalasPadam
  24. Puak-puak yg kononnya faham islam atau ustaz kononnya, kenapa nak persoalkan video ni tipu atau sebagainya..

    kenapa tak dilihat isi sumpah yg beliau ucapkan???

    Hairan..dgn puak puak kononnya faham agama tapi sebenarnya mereka tidak amanah dgn ilmu yg ada..hingga sanggup menipu dgn ayat ayat allah..

    Kepada puak puak PAS, insaflah...si Anwar berak merata-rata, kenapa pulak PAS yg kena basuh dan bersihkan taik dia???

    Gunalah akal sikit....

    BalasPadam
  25. Shafiq hafis ni pandai plak nak rujuk2 dalam Al Quran bila bab nak buat baik ni...bab dalam Al suran sebut jelas larangan zina dia tak mau rujuk mati matian plak. Apa susahnya nak buat pengakuan depan Allah tak kiralah terminologi apa pun nak pakai...sumpah laknak ker...pengakuan ker...yg penting telus dan tulus. Cuba engko pujuk mustafa ali, mat sabu, anwar buat pengakuan terbuka atas keyakinan bahawa hanya kepada Allah kita kembali. Sebab dunia hari ini kita boleh lantik peguam peguam terhebat dalam dunia untuk pusing fakta kepada manusia tetapi tidak sama sekali kepada Allah. Kalau mereka bertiga ni berani kira ok lah...confirm ramai yg akan sokong mereka atas 'Berani kerana benar' bahawa mereka telah dituduh dan boleh membuktikan mereka tak buat benda yg jelas dilarang dan disebut dalam Al Quran. Cuma sampai hari ni kenapa masih tak berani yer...asyik2 kata 'rujuk peguam saya...' Tak sampai pun 2 minit nak buat penafian bersumpah, ini susah payah habis duit lantik peguam...buat sembahyang hajat. Masalahnya bila Allah tunjukkan bukti demi bukti selepas sembahyang hajat, orang seperti engko kata tu fitnah...ape laa...tak heran ler kalau puak2 ni tahi lembu tepi jalan pun dia kata kek coklat hanya kerana nak tegakkan benang yg basah dek taksub membabi buta, sedangkan hati kecilnya mengaku bahawa itu taik lembu sebenarnya.


    BalasPadam
  26. nuar berani ke tidak buat camtu? dah 3 hari tanya..takde seekor pun macai pr yg berani jawab. dari anugerah tuhan sampai pencacai takde telor!!!! wakakakaka

    BalasPadam
  27. Senang meh tgk ulasan ustaz azhar idrus pasal sumpah laknat saiful ni kat youtube. Fikirla sikit WAHAI ORG BN YG BUTA. Anwar kalau nk liwat mase kat overseas dulu leh buat. Nk buat kat malaysia? Ade anak bini kat sini? Nonsense. Tgk si Saiful ni ckp "saya TELAH DILIWAT oleh Anwar Ibrahim". Tolong fikir boleh? Anwar umur brape? 60+ kan? Saiful umur brape???? 20+ kan? Sape lg kuat kalau ikut logik? Lg satu, kalau ye pun, yg bangang sangat saggup diliwat tu kenape? Maknenye kau nak la kan? Please bukak mate tu sikit.

    BalasPadam
  28. Kuat ada dua mcm la bro.fizikal and pengaruh atau kedudukan. Klu ko aku pasti waktu temuduga kerja mesti terkucil..

    BalasPadam
  29. yang bodo nya org pas ,dok pertahankan anuar tu wat per...anuar sendiri secara automatik dah mengaku dengan tidak berani bersumpah menafikan dengan quran..(orang2 yang telah dibuang dari kerajaan itu adalah perosak,perasuah dan x bermoral..bknkah itu juga yang di tuntut oleh pas yang mahukan pemimpin bersih dan islamik dan kerajaan lakukan pembersihan mana yang salah..tp bila bn bersihkan ,pas pula yang kutip dan mengagungkan orang2 itu)...mungkin itulah Allah x izinkan parti pas menang dan memerintah negara ini,klu menang dah tentu lingkup islam di malaysia ni..wahai ahli pas yg dikasihi bukalah pintu hati anda...marilah sama2 kita pertahankan islam sepertimana yang anda kehendaki,tidak ada masalah untuk kita duduk berbincang. mesti pakai akal dan perancangan ibarat menarik rambut dalam tepung.bersatu lah untuk ugama dan bangsa dan biarlah anuar dengan dunianya,lambat laun bertaubatlah dia.

    BalasPadam
  30. Tu lah, lain kali kalo nak buat video tu biarlah 100% perfect, baru lah tak kantoi..

    BalasPadam
  31. Mengarut je saiful ni.yg smpai 5-6 kali kena liwat tu apasal.
    Ko g umh anwar ke or ajak anwar check in ke?
    Sama je mcm kes budak pmpuan yg claim kena rogol tu tp dia yg ikut bf dia tu blik umh.
    kuat pengaruh or kedudukan apekebndanya?
    mngarut betul.da nk dkt pru bru la nk wat report polis.
    Mcm org xkenal saiful ni memang gay.

    BalasPadam

About

Blog ini mengandungi penulisan artikel yang berunsurkan..

(Edisi18PL), menyentuh aspek agama, sosial dan politik,
(Edisi18SX), mengandungi unsur seks yang agak keterlaluan,
(Edisi18SG), ada gabungan dua atau lebih unsur ganas, seram dan seks,

Setiap kandungan didalam blog ini hanyalah merupakan satira politik dan juga pojok penulisan peribadi. Jangan ambil serius sangat kalau terasa dipersendakan dan terkena di batang hidung sendiri. Sila bertindak bijak untuk kebaikan diri masing-masing.

Terima kasih kerana berlapang dada sewaktu membaca.
 
Copyright © 2014 MPP Online