BREAKING NEWS

GAMBAR JUTAAN MAHASEWEL BERKHEMAH DI DEPAN PENJARA SUNGAI BULOH DEMI SAFWAN ANANG..


Sekumpulan anak-anak muda dilihat telah berkhemah depan penjara Sungai Buluh yang dipercayai sebagai tanda sokongan solidariti mereka kepada mahasiswa penyokong Pakatan iaitu Safwan Anang.

Isteri Safwan, Masturah sempat jua memberikan ucapan dihadapan kumpulan berkenaan. Beliau melahirkan rasa sebak dan terharu dengan sokongan kumpulan tersebut terhadap suaminya yang dikatakan datang sejauh dari Terengganu.


Menurut Mastura, ini bukan kali pertama suaminya ditangkap sepanjang dua tahun perkahwinan mereka. Pada awal perkahwinan mereka suaminya pernah ditangkap oleh polis di hadapan UPSI.

Sebelum ini, Safwan Anang adalah antara empat orang pemimpin NGO dan Pakatan Rakyat yang ditahan mengikut Akta Hasutan dalam operasi pada malam semalam dan dituduh di mahkamah sesyen Jalan Duta Kuala Lumpur dibawah Seksyen 4(1)(b) akta yang sama.


Mahkamah membenarkan keempat-empat individu tersebut diikat jamin RM5,000 setiap seorang, namun Safwan enggan diikat jamin.

Seorang lagi aktivis, Hishamuddin Rais yang dikehendaki polis atas dakwaan kesalahan sama, turut menyerah diri di hadapan Mahkamah Sesyen Kuala Lumpur.

Beliau mengaku tidak bersalah apabila pendakwaan dilakukan secara berasingan ke atasnya selepas itu, mengikut undang-undang sama.


Kesemua lima individu berkenaan didakwa melakukan kesalahan tersebut di antara jan 8.55pm hingga 11.15pm pada 13 Mei di Dewan Perhimpunan Cina Kuala Lumpur dan Selangor.

Mereka didakwa menyebut kata-kata menghasut, yang didakwa cenderung membangkitkan rakyat untuk mengubah kerajaan dengan cara yang tidak sah.

Safwan Anang telah dibawa ke Penjara Sungai Buluh sebagai membantah tindakan keras kerajaan kepada rakyat yang membantah PRU 13 yang penuh dengan kecelaruan dan kesangsian.

17 ulasan :

  1. Bangkit mahasiswa

    BalasPadam
    Balasan
    1. Berjuta mahasiswa. Ni memang bangkit. Tapi yg bangkit kebodohannya.. Dah puas ditunggang..byk fitnah buat sendiri reka sendiri akhirnya makan diri.

      Kita jadi mahasiswa bangkit cerdik bangkit.ekonomi bangkit berjaya. La ni bangkit dar jln pergi stadium..bangkit dr stadium pergi PENJARA..

      Padam
    2. Yg bangkit adalah kebodohannya

      Padam
  2. Dah itu keputusan yang dipilih beliau.....
    yang orang lain tu kenapa takde akal pulak....
    dia kat dalam tidur tak kena gigit nyamuk pun...
    yang kat luar tu menyeksa diri..apahal....

    Kalau nak berjuang sangat.....
    Pakat pakat pi Palestine......
    PR banyak duit boleh tanggung kos...
    Boleh mati SYAHID pulak tu.....

    BalasPadam
    Balasan
    1. yg lain jeles nk masuk dlm x dpt..e2 pasal buat kemah kt luar..nama lg bodoh..

      Padam
  3. Tak apalah jika itulah yang isteri anang mahukan. Sesungguhnya Tuhan itu Maha Mengetahui apa yang ada dalam hati manusia. Cuma janganlah anak nanti degil dan jahat tak mendengar kata , bila besar nanti ,...kita salahkan orang lain pula.Selalunya anak-anak adalah cerminan diri kita semasa muda dulu.

    BalasPadam
  4. Wo....nak jadi mcm pendubor awal 70an dulu2...
    Cuma aku heran....kenapa nak berkhemah....baik masuk sekali dlm penjara dan penghasut tu....
    Konon2 nya hero malaya menentang kerajaan yg zalim lah....
    Macai oi....aku nak korang buat kesimpulan dgn pendubor mulia korang tu...mana tau boleh membantu hero malaya yg kena jel nie...
    9 kali himpunan 505 yg pendubor buat....duit sapa yg dia gunakan????Dan 9 kali perhimpunan juga dgn penuh kata2 hasutan..kutukan...hinaan dan fitnah kpd spr dan bn....pghujungnya pendubor cuma laporkan ttg dakwat kekal jer...Berdegar2 kata ada bukti tapi dakwat kekal yg dilapor....
    Apa korang dpt dpd pendubor tu?????
    Nyata dan jelas korang dah kena kencing...syukur tak ada rusuhan...klu ada rusuhan..mgkin ramai melayu yg mampos krn cina babi dap tak akan mgkin mampos bersama korang....
    Klu berlaku rusuhan...hancur negara....sedang Bershit makansehari dh buat korang gelabah

    BalasPadam
  5. mahasiswa bodoh.mane yg ade kampung tu balik la tolong orang tua sendiri ape yang patut.motong getah ke.kait sawit ke.zaman aku dulu cuti semester aku gi singapora kwje kontrak.tak payah nak susahkan orang tua.ketajaan tak susah2 nak fikir pasal ptptn.bodoh tak bolebdiajar

    BalasPadam
  6. Lebihlah,saja nak cari publisiti murahan.Kes boleh jamin pasal apa tak ndak di jamin?Baghal lah betina yang berkumpul hadapan penjara tu.Berkumpulah dan hendak tenguk berapa lama.

    BalasPadam
  7. NUAR MAKIN KAYA DAPAT TAJAAN ASING. YG KORANG JADI BODOH SEBAB DIA KENAPA? ADE DIA NAK TOLONG KORANG KE? JGN HARAP ORG PALING MUNAFIK DALAM MALAYSIA NI NUARLA. KESIAN KENA PERBODOHKAN OLEH NUAR & KELUARGA. YG PENTING NUAR MAKIN KAYA YG KORANG JADI GILA MACAM NUAR PULAK.. HA.. PUI...

    BalasPadam
  8. pi lah belajar habis...dapat result bagus....dapat kerja bagus...balik sara bini dan keluarga dpd duk melalak tanpa arah tujuan....kalau nak sangat mati syahid pi lah bumi palestin selamat kan diaorang...baru berbaloi....setakat ko nak lawan BN apa hal?

    BalasPadam
  9. Bila la anak melayu nak sedar. Kalu buat kerja bodoh macam ni, sahla CGPA hanya cukup makan. FYI, most of A-lister companies will employ graduates with CGPA of 3.0 and above. With CGPA less than that, you will end up with clerical support job only. Look at your chinese friends, ada depa datang sokong? Exam dah dekat, balik tido and buat group study la. Belum terlambat

    BalasPadam
  10. sebenarnya dia tak duit nak bayar jamin.kata tak mahu dijamin.nak tunggu mak balik dari mekah.tunggu duit mak.pi jalan safwan hoi.mana anuar duit banyak tak jamin kau pun. nasib ada mak.sedardiri sikit.baru tahu dok dalam penjara.alang-alang tak mahu dijamin terus dok dalam penjara.baru ada akai.percaya sangat pada anuar.hipokrit.macam tu nak jadi pemimpin.yang berhimpun kat depan penjara sg buloh tu semua bodoh.patut tangkap masuk dlm penjara baru ada akai.

    BalasPadam
  11. Mahasewel.telah di perkuda oleh cina DAPIG.

    BalasPadam
  12. TONGGONG ABADI!!!!

    BalasPadam
  13. bila dah terlalu cerdik camni la jadinya. xboleh ditegur mesti nk membantah je..teruskan lah bersikap sedemikian.

    BalasPadam
  14. Ini lah golongan mahasewel...mak bapak hantaq belajaq suruh jadi manusia berguna..ni nak jadi manusia tak ada guna..

    BalasPadam

About

Blog ini mengandungi penulisan artikel yang berunsurkan..

(Edisi18PL), menyentuh aspek agama, sosial dan politik,
(Edisi18SX), mengandungi unsur seks yang agak keterlaluan,
(Edisi18SG), ada gabungan dua atau lebih unsur ganas, seram dan seks,

Setiap kandungan didalam blog ini hanyalah merupakan satira politik dan juga pojok penulisan peribadi. Jangan ambil serius sangat kalau terasa dipersendakan dan terkena di batang hidung sendiri. Sila bertindak bijak untuk kebaikan diri masing-masing.

Terima kasih kerana berlapang dada sewaktu membaca.
 
Copyright © 2014 MPP Online