BREAKING NEWS

WOW!!! AISHAH JANJI ISLAMKAN HIBURAN DI MALAYSIA KALAU MENANG PRU..


Aishah atau nama sebenarnya Wan Aishah Wan Ariffin, 48, berkata, sekiranya dia memenangi kerusi Parlimen Jempol dalam Pilihan Raya Umum ke-13 (PRU-13) kali ini, dia akan menggunakan kuasa yang ada untuk tujuan menggubah artis mengikut lunas-lunas seperti yang dipraktikkan dalam Islam.

"Dunia hiburan punya pengaruh yang besar dan kita dapat sampaikan mesej dakwah itu melalui dunia seni," katanya.

Aishah yang popular dengan lagu Janji Manismu dan Camar Yang Pulang berkata, dia mahu melihat lebih ramai golongan artis memiliki ilmu agama dan menggunakan populariti yang ada untuk menyebarkannya kepada orang ramai.

Malah katanya, jika hiburan itu dihasilkan sehingga berjaya mendekatkannya dengan Islam, ia akan menjadi sesuatu yang lebih baik.

Dalam pada itu Aishah berkata dia sudah bersedia untuk berkempen dan meminta para peminat dapat menyokong perjuangannya.

"Saya minta sokongan dan saya minta tunjuk ajar daripada semua. Sama-samalah kita bekerja untuk usaha ini (memenangi pilihan raya)," katanya yang kelihatan agak penat sejak menyertai politik sepenuh masa.

16 ulasan :

  1. ada peminat lagi ke dia ni. perasan

    BalasPadam
  2. Sudah lah Aishah. Semua nak diharamkan kah. Hiburan itu hiburan lah. Jangan masuk POLITIK dengan HIBURAN. Nak jadi MALAYSIA negara TALIBAN kah. Pigi lah PAS. FANATIK punya orang

    BalasPadam
  3. Wahai kak aishah.. ISLAMKAN diri kau dan PAS dulu yg kini sesat dr jalan Allah.. baru layak ckp soal Islam org lain. Wpun artis perlu diperbaiki pengamalan Islam mereka tp bukan kau dan parti kau yg juga rosak dr Islam tu! SEDAR DIRILAH AKAK OII!

    BalasPadam
  4. Janji tetap manis.....
    Hebat dia ni..????

    BalasPadam
  5. Seperti yang digariskan PAS? PAS lebih Islam daripada kitab Quran?

    Mengikut lunas2 daripada hadis2 yg palsu?

    Mengatasi Quran tapi mengagungkan hadis2 yg palsu? Dan menyebabkan Islam dipandang sebagai Pengganas & berupa seperti Taliban?

    Perlu diingat, Islam yg sebenar ialah Islam yang berlandaskan Quran & yang kita sebut "wasatiyyah". Islam ialah agama yang mengamalkan kesederhanaan (wasatiyyah).

    Hadis boleh dirujuk tapi tak boleh mengatasi Quran & jangan hadis yg dirujuk tu ialah hadis palsu.

    BalasPadam
  6. Pemimpin ko kaki zina ade ati nk islam kan org..

    BalasPadam
  7. Pembetulan, bukan Janji Manismu... tapi Janji KENCING Manismu.

    BalasPadam
  8. aisyah hoi..hang x mengaji agama ka???hg x baca quran ka???

    BalasPadam
  9. Bodoh punye pempuan jalang....

    BalasPadam
  10. Dakwah kan dulu papa homo kita tu..papa aiskrim..papa spender urut..

    BalasPadam
  11. Klu aku org jempol malu wei calon mcm ni.apa yg dia tau?

    BalasPadam
  12. apa pasal dia cerita pasal hiburan ni?dia kena cerita pasal perancang dia kat jempol tu dulu...rakyat nak tahu apa yang dia boleh buat kat sana...

    BalasPadam
  13. kahkahkah...balik2 cakap pasal hiburan....tak dak kelas langsung topic ni. Habak lah apa yang dia nak buak nak tolong rakyat marhean. Takkan nak suroh rakyat berhibur 24 jam kut...

    Tolak semua calun-calun PR - Pakatan Rasis!!!!!
    Tolak semua calun-calun parti "Manifesto BUKAN Janji"!!!
    Tolak semua calun-calun parti sokong kaum sesat LGBT!!!
    Tolak semua calun-calun parti yang sangup nak gadaikan kalimah Allah SWT!!!

    SELAMATKAN MALAYSIA!!!!!

    BalasPadam
  14. BERTAHUN-TAHUN DIA DUDUK KAT NEW ZEALAND DULU ADA BALIK MENGUNDI? SEBAGAI RAKYAT MALAYSIA BERKALI DIA NI DAH MENGUNDI???

    DAH TAK LAKU KAT NEW ZEALAND BALIK SINI BUAT HARU.



    BalasPadam
  15. TAK USAH DILAYAN ARTIS EXPIRED NIH.....SEBELUM ISLAM KAN ORANG LAIN TOLONG ISLAMKAN DIRI ANDA TERLEBIH DAHULU.....ADAKAH DENGAN MENYERTAI PAS ISLAM ANDA TELAH SEMPURNA....PADA AKU LA...PAS NIH UMPAMA SATU HABITAT YANG MANA BERKUMPUL NYA SPESIS SPESIS HAIWAN YANG GILA DAN SAKIT ROHANI......HABITAT HANYIR DAN KOTOR SEKOTORNYA PENGHUNI HABITAT TERSEBUT.....AKU ORANG KELANTAN PUN TAK SELERA NAK UNDI PAS YANG PENUH KETOLOLAN DAN TAK CERDIK.....AISYAH NIH BARU KENAL PAS AGAKNYA.......

    BalasPadam

About

Blog ini mengandungi penulisan artikel yang berunsurkan..

(Edisi18PL), menyentuh aspek agama, sosial dan politik,
(Edisi18SX), mengandungi unsur seks yang agak keterlaluan,
(Edisi18SG), ada gabungan dua atau lebih unsur ganas, seram dan seks,

Setiap kandungan didalam blog ini hanyalah merupakan satira politik dan juga pojok penulisan peribadi. Jangan ambil serius sangat kalau terasa dipersendakan dan terkena di batang hidung sendiri. Sila bertindak bijak untuk kebaikan diri masing-masing.

Terima kasih kerana berlapang dada sewaktu membaca.
 
Copyright © 2014 MPP Online