BREAKING NEWS

TERKINI!!! PENYANYI YASIN KENA TANGKAP DENGAN SKMM.


Penyanyi lagu Reformasi, Yasin Sulaiman dipanggil ke Suruhanjaya Komunikasi dan Multimedia Malaysia (SKMM) berikutan temu bualnya bersama Radio Free Malaysia (RFM).

Ditemani Ketua AMK Pusat, Shamsul Iskandar Mat Akin, kenyataan Yasin dirakam pegawai SKMM, Iqbal Ikhwandi Mat Zin di Bangunan Sultan Abdul Samad, Kuala Lumpur petang semalam bagi membantu siasatan terhadap RFM berikutan radio itu tiada lesen.

Kata Shamsul, kehadiran Yasin hanya sebagai saksi bagi membantu siasatan terhadap stesen radio berkenaan.

Pada 25 Mac lalu, RFM menemu bual Yasin yang juga Duta AMK mengenai lagu Reformasi yang dijadikan lagu kempen AMK di seluruh negara.

Yasin ditemu ramah secara telefon oleh radio berpangkalan di London tanpa mengesyaki radio berkenaan menghadapi masalah seperti yang didakwa SKMM.

“Saya tak tahu RFM ada masalah dengan kerajaan. Empat hari lalu, mereka bertanya saya mengenai lagu Reformasi dan harapan saya tentang Malaysia,” katanya.

Yasin dan Shamsul sependapat, kebebasan media mesti diberi kepada pengamal media bagi menyampaikan maklumat kepada rakyat, bukannya menyekatnya melalui undang-undang.

10 ulasan :

  1. buksn laa kena tangkap...apabende... itupun taktau beza ke

    BalasPadam
  2. Harimau Kumbang2 April 2013 12:01 PTG

    U ulang i saman u ulang i saman u ulang i saman...
    Kebebasan media konon...kepala lutut boss engkau lah..

    BalasPadam
  3. kebebasan media wak lu.. u ulang i saman tu pebende.. bole pilih2 wartawan tu pebende.. yg ni bole masuk yg ni tak bole pebende.. wak luuu

    BalasPadam
  4. denda dia...kasi kurung dlm satu bilik dgn anwar....

    baru dia tauu....langit tinggi rendah....

    BalasPadam
  5. Jambu Anwar...muka macam dalam video cium ketiak tu jer!

    BalasPadam
  6. "Yasin dan Shamsul sependapat, kebebasan media mesti diberi kepada pengamal media bagi menyampaikan maklumat kepada rakyat, bukannya menyekatnya melalui undang-undang."

    Ewah...masa cakap tu tak tengok muka sendiri ka? Kebebasan media konon.

    BalasPadam
  7. tak semua yang dibolehkan bebas.... kelak ada yang salah guna.... orang yang tak berhotak ramai mencari2 peluang.kita bukan negara koboi yang tak ada langsung undang2...... kalau nak bebas sangat, duduk kat pulau sorang2.

    BalasPadam
  8. Puak pakatan dan pencacai2 haprak....tolong la berhenti bercakap ttg kebebasan media...nak muntah hijau aku mendengarnya!!! Kebebasan media kepala hotak hang la!!!

    Kjaan BN dah terbukti bagi kebebasan pada media selama ni...tu yang HARAMKAH & MSIAKINI boleh tabur fitnah smpai skrg.....sdgkan puak lahanat kau...boleh tak benarkan TV3 & Utusan Msia buat liputan dlm BILIK KEADILAN baru2 ni....tanya soalan sikit2 nak saman..U ulang I saman!!! Selama ni puak2 kau tanya & spin mcm2 cerita....takde pulak Kjaan BN & PM nak saman mcm Ketua Penipu kau tu!!!

    Jadi....toksah la ckp pasal nak kebebasan media la chai...dasar puak BENGONG & MUNAFIK la puak2 kau ni!!!

    BalasPadam
    Balasan
    1. Hehe bkn kebebasan media bro, tp kebebasan dr akhlak, tingkah laku n moral
      Ala, lbh kurang mcm PKR, gadai kalimah Allah = boleh, terkam lelaki @ homo = boleh, main sesama ahli = boleh, tapii toceng sorg2 dpn pc je xblh haha
      HARAMMM

      Padam
  9. Nampak sangat Yassin ni skima. Kebebasan media apanya. Kalau sendiri tak tau, tak payah la cakap. Memang gitu le PKR @ PR, bila dia, kebebasan media, bab orang lain, takde pulak. Tak payah la Yassin. HAMPEH.

    BalasPadam

About

Blog ini mengandungi penulisan artikel yang berunsurkan..

(Edisi18PL), menyentuh aspek agama, sosial dan politik,
(Edisi18SX), mengandungi unsur seks yang agak keterlaluan,
(Edisi18SG), ada gabungan dua atau lebih unsur ganas, seram dan seks,

Setiap kandungan didalam blog ini hanyalah merupakan satira politik dan juga pojok penulisan peribadi. Jangan ambil serius sangat kalau terasa dipersendakan dan terkena di batang hidung sendiri. Sila bertindak bijak untuk kebaikan diri masing-masing.

Terima kasih kerana berlapang dada sewaktu membaca.
 
Copyright © 2014 MPP Online