BREAKING NEWS

NAJIB TAK DAPAT PAHALA PERGI UMRAH.. - ANUWAR IBRAHIM


Biarpun Datuk Seri Najib Razak pergi menunaikan umrah di Mekah tetapi Perdana Menteri itu membiarkan media kawalan Umno menyebar fitnah termasuk video lucah, kata Anwar Ibrahim.

“Najib pergi umrah. Nak doa, doalah tapi niat kena betul, jangan zalim di negera sendiri. Pergi umrah tapi televisyen, media fitnah orang hari-hari. Ambil gambar bogel, telanjang. Ini apa ini? Sudahlah.

“Kita ada budaya, ada sebut pasal akhlak, ada batasnya. ,” kata Ketua Umum KEADILAN itu pada ceramah perdana Jelajah Merdeka Rakyat di Taman Mahkota Aman di sini, malam tadi.

Mengikut laporan media arus perdana yang memetik sumber, Najib Razak dan isteri Datin Seri Rosmah Mansor, dijadual menunaikan umrah minggu depan dan dijangka berlepas ke Arab Saudi pada 13 April.

Mengulas lanjut, Anwar juga kesal kerana ceramah itu yang dijadual berlangsung Felda Lepar Hilir 1, Gambang, ditukar tanpa alasan munasabah.

“Maki tiap malam, televisyen kecam tiap malam. Hendak ceramah pun tak boleh? Kita sudah kumpul, kerah orang, saat akhir dipinda. Pergi sesetengah tempat jalan dihalang.

“Kalau tak setuju dengan dasar kita (Pakatan), tak apa Jangan hina. Hendak buat ceramah pun tak boleh. Ingat kamu (pemimpin Umno) sahaja bayar cukai, rakyat tak bayar? Tak bolehlah macam ini. Politik apa ini?” kata Anwar.

16 ulasan :

  1. anuwar aljubs ke yang nak bagi pahala ni?? huhuudah le fitna fitnah tu anuwar oii..ko dah expired..

    BalasPadam
  2. suke2 hati kepale hotak ko je nak jatuh hukum kat orang.. tak pasal2 ko dapek doso..........

    BalasPadam
  3. mahasiswa taknak liwat1 April 2013 12:33 PTG

    patutla tak pernah sampai Mekah.. byk sangat dosa kot..

    BalasPadam
  4. Ko bantai jubo jantan tak dosa? Kau tibai bini org tak dosa? Ko tak layak jadi pemimpin.

    BalasPadam
  5. soalan aku satu je...ngko dah pegi umrah ke belum al jubs ooooi?

    BalasPadam
  6. hehhehehhehe.... gambar Al-Jub yg nih physically sebijik cam rupa dia dalam video china doll tuh...aduyai Al-Jub.. cerminlah diri sendiri sebelum nak sebut atau citer fasal akhlak org lain.. hakk tuihhhh!!

    BalasPadam
  7. Gambar Al-Jub nih physically sama cam dalam china doll....bTW xpayahlah sebuk ttg akhlak org lain cermin dulu diri sendiri...hak tuihhhhh!!

    BalasPadam
  8. @Tanpa Nama

    Mendidih dan sedih rasa hati dengar statement An Al-Jub ni..tak ubah pok nik tak habis2 nak menjatuhkan hukum Allah swt keatas orang...hebatkah mereka, maksumkah mereka ini...mmg kalau difikirkan tak munasabah namun kenapa cetek sgt pemikiran penyokong tegar mereka.. Ya Allah tunjukkanlah segala kebenaran yg nyata disebalik segala kemungkaran ini...ameen

    BalasPadam
  9. Apalah si Anwar ni org nk pegi umrah pun dia kutuk?dia tau ke umrah tu apa dan lokasinya kat mana?apa yg dia takut sgt pm pagi sana?tkda nya pm nk doakan dia mampus cepat pembangkang je yg selalu doakan kemusnahan org lain...Pada DS Najib dan DS Rosmah kami doakan slmt pergi dan kembali dan pulang ke negara dgn azam dan wajah baru....psst datuk,kalau datuk menang pru13 boleh tk sponsor saya dan wife pegi umrah next year? kami tk pernah pijak kaki ke baitullah.wallahualam.

    BalasPadam
  10. Cuba korang fikir terutama balaci2 PR.masa kes saiful dulu bila wartawan tanya pasal sumpah laknat.apa yg abg non cakap.dia kata seseorang yg nak bersumpah harus bebas dari dosa2 besar spt zina minum arak tidak rasuah,fitnah dsbnya.
    Maknanya dia memang ada melakukan dosa2 tersebut dan kerana itu dia takut nak bersumpah.
    Kalau perkara yg semacam itupun balaci2 PR tak faham lebih baik le tonggeng aje kat abg non suruh dia sontot.dia ni memang jenis boragas,dia tak kira siapa janji ada lubang.

    BalasPadam
  11. kesian dgn peliwat tegar seko nih.

    BalasPadam
  12. Jijan Mali....1 April 2013 9:05 PTG

    Nuar Berahi apa kelas nak komen orang pi Umrah...hang bila nak pi ni...ke takut nak pi, maklumlah hang ni kan pendokong tegar aktiviti berahi LGBT, pluralisma dan pengikut ajaran penduduk Sodom dan Gomarah. MAnalah tau, jejak saja kaki ke Tanah haram, hitam terus kena sambaq kat kilat ... kihkihkih ... amacam ada berani ka???

    BalasPadam
  13. Anda siapa nk tentukan pahala dosa orang...cukup2 lah anwar....bnyak dosa dh ko buat...liwat pun satu hal

    BalasPadam
  14. Pencacai2 bangsat musiibat mcm kaw semua ni kalau nyokong mana2 parti politik tu jgn lah taksub sangat smpai menghina. Setakat ni nuar berahim lom penah dpt di buktikan dlm mahkamah kerana kesalahan jenayah.walau pun disembur dgn kata2 keji oleh pencacai2 bangang mcm kaw semua ni yg rata berpendidikan rendah, tapi anwar tetap mendapat tempat dlm hati rakyat teramai. Tunggu dan lihat la PRU 13 ni. Jgn ckp besau

    BalasPadam
  15. cukup-cukupla mengutuk Najib.....diri sendiri....hanya orang permatang pauh sahaja yang maha mengetahui....

    BalasPadam
  16. sudah-sudahlah mengutuk Najib....lebih baik kalau muhasabah diri...., kan???

    BalasPadam

About

Blog ini mengandungi penulisan artikel yang berunsurkan..

(Edisi18PL), menyentuh aspek agama, sosial dan politik,
(Edisi18SX), mengandungi unsur seks yang agak keterlaluan,
(Edisi18SG), ada gabungan dua atau lebih unsur ganas, seram dan seks,

Setiap kandungan didalam blog ini hanyalah merupakan satira politik dan juga pojok penulisan peribadi. Jangan ambil serius sangat kalau terasa dipersendakan dan terkena di batang hidung sendiri. Sila bertindak bijak untuk kebaikan diri masing-masing.

Terima kasih kerana berlapang dada sewaktu membaca.
 
Copyright © 2014 MPP Online