BREAKING NEWS

EKSLUSIF!!! INI SEBABNYA ANWAR TAK BERANI TURUN KEMPEN DI PERMATANG PAUH!!!


Korang tengok sendiri bagaimana calon Umno/BN bagi Parlimen P44 Permatang Pauh, Dr Haji Mazlan Ismail berkhutbah diatas mimbar masjid Permatang Pasir pada hari jumaat yang lalu.., tak ada sentuh bab politik.., dan tak ada kaitkan dengan sentimen kebencian dikalangan ummah..

Dr Haji Mazlan cuma menekankan perpaduan dan juga ukhwah sesama muslim dan juga menegaskan bahawa semua muslim itu bersaudara tak kira apa ideologi politik sekalipun..

Inilah pemimpin yang kita nak sebenarnya.. Bukan pemimpin yang bertopengkan agama tapi menyebarkan perpecahan dikalangan umat Islam serta membuatkan bangsa melayu bertelagah demi kuasa yang cuba dorang kejar..

Dan hari ni gua sedar.., patutlah Anwar tak berani nak turun berkempen menentang Dr Haji Mazlan di Permatang Pauh.., rupa-rupanya Anwar "panas" dengan iltizam anak kampung Permatang Pauh tu bagi menyatu padukan umat Islam dan bangsa melayu..

Yang paling best.., Dr Haji Mazlan Ismail terbukti diterima oleh segenap lapisan masyarakat di kawasan Permatang Pauh ni.. Aura Dr Haji Mazlan ternyata berjaya menyejukkan hati ramai rakyat tempatan..

Korang bayangkan.., ada sorang Imam masjid yang gua jumpa di kedai kopi pagi tadi memberitahu.., Dr Haji Mazlan sepuluh kali lebih "jernih" mukanya dari Anwar.. Korang faham-faham sendiri lah maksud Tok Imam tersebut ye..

So.., gua yakin kali ni Anwar akan tumbang di kubu kuatnya sendiri beb.. Puak-puak Pas sendiri dah mula selesa dengan cara Dr Haji Mazlan berkempen yang memang mesra marhaen..

Cuma ada dua tiga kerat mangkuk ayun PKR disini je yang still belum dapat hidayah untuk berubah.. Mungkin dalam tempoh baki berkempen ni, Tuhan akan turunkan petunjuk buat dorang..

Sama-sama lah kita doakan ye...

15 ulasan :

  1. Amin. Moga Anuwar tewas teruk demi Islam, bangsa dan negara.Pesanan buat Saudara Anuwar sudah-sudah tipu orang ramai. Hidup kita tak selamanya...

    BalasPadam
  2. orang permatang pauh kalo anwar nak bagi tazkirah bagi je...tapi sebelum tu suruh dia sumpah laknat la dulu......tp aku cukup yakin anwar tengok muqadam pun dia takut tambahan iqra.....

    BalasPadam
  3. Semuga Dr Hj Mazlan beroleh kemenangan & membela rakyat p.pauh

    BalasPadam
  4. Dr. Hj Mazlan....good job. Semoga menang besaq, in Sya Allah...

    BalasPadam
  5. Yg plng pntng..aku nk penang ni org melayu yg pegang..aku x nk cina lahanat yg tadbir ...mcm2 dah kapir ni buat kat melayu kita..

    BalasPadam
  6. Mimpi Dr Mazlan woi nak menang..akhlak pemimpin hg si Najib dan bini Najib(BN) tu pon hg xreti nk pebaik. Dan ckp soal akhlak org lain..Dlm BN apa pon boleh..asalkn wang ringgit masyuuuuuk...

    BalasPadam
    Balasan
    1. apa dosa najib kalo najib x suka sesama lelaki.......adakah anwar ibarat nabi muhammad jika suka sesama lelaki....aku tak paham betul(tagline leman raja hutang)

      Padam
  7. Xpayah nak tggu kelulusan la woi..patotla ramai org bg pendapat kt blog hg..komen sikit pon nk kena approve dlu..memang mentality taik, ikot BN la ni..org baik digugurkan..org penyangak mcm hg dibela hidup2..

    BalasPadam
  8. kalau anuar kalah ..siapa PM pr....?.....

    BalasPadam
  9. Alhamdulillah, air muka calon BN lebih jernih dan berseri dari air muka DSAI. Ini menunjukkan Dr Mazlan lebih layak menjadi YB Permatang Pauh.

    BalasPadam
  10. Ini kalilah B.apak A.nnuar B.in I.brahim akan terkorban ditempat sendiri

    BalasPadam
  11. Semuga ALLAH SWT MEMBERIKAN KEMENngan mutlak kepada Dr. Mazlan.

    BalasPadam
  12. Orang tak baik akan pilih org yg tak baik juga,itu pasal ada calun PKR yg di pilih Anwar jual pil kuda dan bernabikan KarlsMarks,itu menurut kata Hj Hadi.Orang baik macam Najib pula akan pilih org baik macam Dr.Mazlan.

    BalasPadam
  13. @Tanpa Nama

    Karpal singh la.. Nti pencen dpt jd Tun Karpal . Wakakaka

    BalasPadam
  14. Pemikiran supporter pas dan pkr telah diliwat secara sistematik oleh peliwat tua..mcna nk angkat sumpah jadi pm kalau sumpah untuk diri sendiri pun takut..-bangkang dari longkang

    BalasPadam

About

Blog ini mengandungi penulisan artikel yang berunsurkan..

(Edisi18PL), menyentuh aspek agama, sosial dan politik,
(Edisi18SX), mengandungi unsur seks yang agak keterlaluan,
(Edisi18SG), ada gabungan dua atau lebih unsur ganas, seram dan seks,

Setiap kandungan didalam blog ini hanyalah merupakan satira politik dan juga pojok penulisan peribadi. Jangan ambil serius sangat kalau terasa dipersendakan dan terkena di batang hidung sendiri. Sila bertindak bijak untuk kebaikan diri masing-masing.

Terima kasih kerana berlapang dada sewaktu membaca.
 
Copyright © 2014 MPP Online