BREAKING NEWS

ANWAR HANYA LAYAK JADI PENSYARAH DI U.S.. - DR MAZLAN ISMAIL.


Calon BN bagi kerusi Parlimen Permatang Pauh Dr Mazlan Ismail mahu pengundi di kawasan itu memberi peluang kepada Ketua pembangkang Datuk Seri Anwar Ibrahim mencapai cita-citanya menjadi pensyarah di salah sebuah universiti di United Kingdom selepas pilihan raya umum ke-13 pada 5 Mei ini.

Mazlan berkata cita-cita itu pernah disuarakan penyandang kerusi parlimen Permatang Pauh itu sekiranya beliau gagal mempertahankan kerusi itu pada PRU13 nanti.

Sebelum ini, Anwar dilaporkan pernah menyuarakan hasrat meninggalkan dunia politik dan kembali mengajar sekiranya pakatan pembangkang gagal menguasai Putrajaya tetapi tidak menyatakan sama ada di universiti dalam atau luar negara.

Sebelum ini, Anwar pernah menjadi pensyarah jemputan di Universiti Georgetown, Amerika Syarikat. "Jadi untuk merealisasikan cita-citanya (Anwar) maka pengundi-pengundi di Permatang Pauh perlu memilih BN pada pilihan raya kali ini.

"Saya berjanji akan mengetuai kepimpinan bersama tiga calon BN yang lain untuk memberi harapan kepada penduduk Permatang Pauh tanpa mengira parti, bangsa dan agama," katanya dalam ucapan ringkas pada ceramah Perdana bekas sahabat-sahabat karib Anwar di Padang Awam Taman Pauh di sini malam ini.

Ceramah Perdana itu anjuran bersama Gabungan Bela Hak Insan Pulau Pinang dan Jalur Tiga (Jati). Tiga penceramah yang hadir ialah Presiden Jati Datuk Dr Hasan Ali, Timbalan presidennya Datuk Aidit Ghazali dan Naib Presidennya Prof Datuk Dr Sidek Baba.

Sementara itu, Mazlan berkata tindakan Anwar yang tidak turun berkempen dan bertemu dengan pengundi di parlimen Permatang Pauh dianggap sebagai tidak menghargai jasa dan sokongan pengundi yang telah memilih dan memberi mandat sebagai wakil rakyat kepada beliau.

"Tidak boleh ke dalam tempoh 15 hari berkempen ini beliau beri perhatian kepada pengundi di Permatang Pauh kerana selama lima tahun menjadi wakil rakyat, beliau juga mengabaikan penduduk di sini.

"Saudara saudari tanya lah sendiri kepadanya apakah nilai kami ini terlalu kecil berbanding orang Miri, adakah nilai kami ini terlalu kecil berbanding orang Perak dan Selangor," katanya.

22 ulasan :

  1. Ingin Tahu Negara mana yang mengamalkan sistem demokrasi tulen silalah ke-------->>>> pilihan-andaPRU13

    BalasPadam
  2. apa subject dia nak ajar dengan kelulusan BA dia tu, nak ajar politik, hancur lah, politik malaysia yang dia bawa pun cacamerba, satu ajaran dia nanti, ilmu berdemo sebab dia pakar sejak tahun 1974 lagi, nak ajar ekonomi, hem, negara pakai teori ekonomi dia, bungkus lah, bukan dia ada kelulusan ekonomi pun,..habeh, nak ajar apa... tak lakulah kalau untuk dia jadi pensyarah, tak da student nak sign up subject dia,.. untuk ajar LBGT boleh kut..

    BalasPadam
  3. NAK JADI PENSYARAH KE.....TAK LAYAK..TAK LAYAK..TIADA INTEGRITI....TIADA KETOKOHAN SEBAGAI PENDIDIK..DIA HANYA LAYAK JADI PENASIHAT NIK AZIZ MENTERI BESAR AKU YANG BEBAL DI KELANTAN NUH.....

    BalasPadam
  4. Kalau setakat kelayakan akedemi mmmg tak layak langsung jadi pensyarah si Anwar ni. Harapkan publisiti dan connection saja.
    Pensyarah ajar putar belit orang boleh la...

    BalasPadam
  5. anwar ada ijazah b.m nak ngajar mat saleh?........daripada dia nak ngajar baik dia jadi penerbit filem dewasa yang dibintangi oleh azwan ali.....!haktuih.....

    BalasPadam
  6. dia bukan jadi pensyarah, hanya memberi syarahan kpd pelajar uni secara jemputan. Lecture dia pasal apa lagi, kalau bukan LGBT.

    BalasPadam
  7. Bolh la...mngajr subjc bru..care2 nk klntong dgn btol..

    BalasPadam
  8. Nak jadi pensyarah? tak de kelayakkan dalam bidang akademik. General degree mana boleh mengajar di Universiti, at least kena ada PhD.

    BalasPadam
  9. pensyarah kpd student yg kena tendang dari u....ok le.

    BalasPadam
  10. boleh juga dia jadi pensyarah jika ada universiti terima dia, pengalaman luas.

    BalasPadam
  11. BUNG ANWAR...., HELLO BROTHER, DI US BOLEH JOLOK JUBOQ ORANG PUTIH PULAK. SANA PANGGEY GAY!!

    BalasPadam
  12. Dengan kelulusan BA bahasa melayu dari um universti mana d eropah yang akan ambil dia? Universti sg. Buloh mungkin kot

    BalasPadam
  13. Bangkang dari longkang...

    BalasPadam
  14. kita mmg bodoh pilih dr mahathir jadi perdana menteri.......sebab x de kelulusan dlm bidang pentadbiran awam......kalau kelulusan mcm ini diambil kira.....sebahagian besar ahli kabinet x layak jadi menteri....hehehe....nak tanya sikit,,,,,daim zainuddin ada ijazah ekonomi ker......baik punya menteri kewangan.........

    BalasPadam
    Balasan
    1. Mmg bodo.sebab biasanya nak mentakbir negara org perlu kelulusan undang undang bukan pentakbiran awam.dr.m ada lah mp member of parliament yg dimana secara basicnya fungsi mp as law maker . That's why semua pm sebelum Mahatir mempunyai kelulusan dlm bidang undang undang.anwar mahu menjadi pensyarah dan bukan nya isu pentakbiran dlm kerajaan. Pensyarah perlu org yg pakar atau expert.org org mcm ni yg digunakan utk membantu menteri mentri mentakbir sesuatu kemenentrian.menteri mentakbir atas dasar nasihat.so secara kesimpulannya cerdik ke anwar utk menasihat org?

      Padam
    2. daim ada ijazah perniagaan bro.....hang je bodo xde ijazah....

      Padam
  15. Boleh. Buat U baru dan ambik student2 yg pro dia spt geng GM13, Khalid Ismad dll lain. Aku rasa baru student lain senang fokus dgn pengajian tanpa ads bad elements dan bad influence lagi

    BalasPadam
  16. anwar hnya layak kutip sampah di US.

    BalasPadam
  17. Salam..cuba perhatikan ke mana dia pergi?..sedang merancang sesuatu yang lebih besarkah?..atau berjumpa kump2 yg diarahkan utk menimbulkan kekacauan ketika hari mengundi nanti?..anwar jika dia menghilangkan diri dri tempat yg sepatutnya dia berada..ada sesuatu yang dirancangnya..Siasat sebelum terlambat

    BalasPadam
  18. Nuaq Berahi Al-Juburi Wal-Liwati Al-Bureti akan ajar pelajaran Seksuality 101, bab ni yang dia terer pun.....kahkahkah

    BalasPadam
  19. Tanpa Nama 28 April - 12.31 pm

    Kita memang bodoh ?? Sapa kita ?? Hang sorang la kut yg bodoh ...

    Pada Dr Mazlan - insya Allah berjaya .. saya menyokong penuh perjuangan anda

    BalasPadam
  20. Xla..pemyokong BN sume nya bodo2 belaka..sbb tu ad pemimpin bodo mcm Najib..nk debat pon xberani..mcm macai2 jgk..berani lempaq batu lepaih tu sembunyi..macai la selama2 nya..Pemimpin BN sekarang ni pon rata2 nya ijazah longkang je..yg lebihnya depa ni cuma pndai rompak det rakyat je..elok la kena dgn si keldai macai2 sume ni..budus nk mampos!.

    BalasPadam

About

Blog ini mengandungi penulisan artikel yang berunsurkan..

(Edisi18PL), menyentuh aspek agama, sosial dan politik,
(Edisi18SX), mengandungi unsur seks yang agak keterlaluan,
(Edisi18SG), ada gabungan dua atau lebih unsur ganas, seram dan seks,

Setiap kandungan didalam blog ini hanyalah merupakan satira politik dan juga pojok penulisan peribadi. Jangan ambil serius sangat kalau terasa dipersendakan dan terkena di batang hidung sendiri. Sila bertindak bijak untuk kebaikan diri masing-masing.

Terima kasih kerana berlapang dada sewaktu membaca.
 
Copyright © 2014 MPP Online