BREAKING NEWS

TERKINI!!! TIAN CHUA CUBA LARI DARI KAWALAN POLIS..


Dilaporkan bahawa suasana kini sedikit kelam kabut di perkarangan Mahkamah Tinggi Kuala Lumpur apabila dilaporkan bahawa Naib Presiden Keadilan Rakyat (PKR), Tian Chua dikatakan cuba melarikan diri dari Polis.

Kejadian dipercayai berlaku apabila Tian Chua yang bersama sekumpulan peguam PKR cuba mengelak dari sekumpulan lapan orang anggota Polis yang ditugaskan mengawasi beliau.

Disamping itu juga, berlaku pertengkaran diantara beberapa penyokong Tian Chua dengan kumpulan anggota Polis berkenaan yang tak puas hati dengan kawalan ketat yang diberikan.

Mereka menganggap, Tian Chua diberikan layanan buruk seperti seorang yang melakukan kesalahan berat sedangkan Naib Presiden PKR itu masih belum disabitkan dengan kesalahan.


Ahli Parlimen kawasan Batu dari PKR itu dihadapkan ke Mahkamah Sesyen.Beliau didakwa dibawah Seksyen 4(1)(b) Akta Hasutan 1948.

Jika sabit kesalahan beliau boleh dikenakan hukuman denda tidak lebih RM5,000 atau penjara tak lebih 3 tahun atau keduanya.

Sejurus pertuduhan dibacakan,Tian Chua dakwa pertuduhan ini bermotif politik untuk cemar nama baiknya.

Hakim Sekeri Mamat telah tetapkan 12 April tarikh sebutan kes. Beliau mengenakan ikat jamin RM5,000 dengan seorang penjamin.

12 ulasan :

  1. kita harap kali ini mahkamah akan menjatuhkan hukuman yang setimpal kepada tiang cuar ... dulu kapal sink dibebaskan dari kesalahan akta hasutan hanya kerana tidak ada orang mengamuk akibat mendengar hasutan kapal sink ... kali ini dengan ...
    (1) berpuluh report polis oleh orang awam
    (2) berpuluh piket dibuat oleh orang ramai
    (3) dan pelbagai lagi tindakan akibat hasutan tiang cuar
    maka mahkamah akan melihat perkara ini dan mensabitkan kesalahan kepada tiang cuar ...
    oleh itu aku harap pegawai pendakwa membawa bukti itu ke mahkamah agar mahkamah melihatnya ...

    BalasPadam
  2. Kalo lepas gak si Taik Chuak lahanat ini...jomla kite rakyat Malaysia yg mngadili pulak....

    JOM KITE BALING TAIK KAT TAIK CHUAK ..........

    pengajaran wat sekutu2 Dajjal dan DAJJAL kelihatan amat kebal dgn undang2 negara...

    BalasPadam
  3. laaaa...baru polis mau 'iring' saja sudah takut kah? macam mana mau pigi ground zero di Lahad Datu ni? cakap bukan main besar. sandiwara konon..

    marilah sini..temankan kami rakyat sabah di sini..apa mahu takut sama sandiwara..marilah..

    BalasPadam
  4. BODOH.KAKI FITNAH
    dia bukan larikan diri la bodoh.polis yang dtg dekat kafe masa dorg sarapan.sape informer ko yg bodoh sgt tuh

    BalasPadam
  5. kalo si babi nih terlepas jugak macam kes nuar jubo! mmg patut la PRU-13 nanti BN kalah! x guna ada kuasa tp takut nk guna! puiii!

    BalasPadam
  6. Aku gerenti tian chua menang kes ....pasal peguam negara bodoh ikut ckp umno suruh tangkap ....x pasal pasal org awam lg benci dgn polis sengal....

    BalasPadam
    Balasan
    1. Hahahahha anjing cina dah bersuara

      Padam
  7. Maafkan daku wahai blogger tersohor MPP. Aku rasa Tian Chua bukannya sengaja mahu lari. Dia cuma mahu mengelak bertentang mata dengan anggota polis. Untuk pengetahuan tuan, Tian Chua menghidapi sindrom sawan anjing gila.... ASAL TERSEREMPAK DGN POLIS JE NAK GIGIT..!! JUMPA JE GIGIT..!!! Aduh kesihan. Mungkin 3 jumaat lagi jalan la tue.

    Sesiapa jumpa Tian Chuak sila hantar segera ke pusat penjagaan haiwan terbiar, department anjing liar.

    BalasPadam
  8. Anon 4:14PTG...

    Nak perbetulkan sedikit. Bukannya department anjing liar tetapi department anjing GILA...kahkahkah

    BalasPadam
  9. Lebih drp 90% dari Anggota Polis dan Tentera kita adalah orang Melayu, Aku sebagai orang Melayu berbangga dgn mereka dan bernasib baik mempunyai perwira2 yg sudah pasti akan mempertahankan Agamaku BANGSAKU dan Tanah Melayu yg tercinta ini....

    BalasPadam
  10. Ada juga tentera dan polis penyokong tegar pakatan rakyat..takkan tak rasa apa apa kut..tunduk membisu demi kuasa seketika..maruah tergadai..di pajak gadai tian chua pwan shop.

    BalasPadam
  11. mahunyer dia tak takut... terketar2... nasib baik hanjing2 PKR ada mengiringinye... kalau tak mahu perkinson kat situ gak.....

    BalasPadam

About

Blog ini mengandungi penulisan artikel yang berunsurkan..

(Edisi18PL), menyentuh aspek agama, sosial dan politik,
(Edisi18SX), mengandungi unsur seks yang agak keterlaluan,
(Edisi18SG), ada gabungan dua atau lebih unsur ganas, seram dan seks,

Setiap kandungan didalam blog ini hanyalah merupakan satira politik dan juga pojok penulisan peribadi. Jangan ambil serius sangat kalau terasa dipersendakan dan terkena di batang hidung sendiri. Sila bertindak bijak untuk kebaikan diri masing-masing.

Terima kasih kerana berlapang dada sewaktu membaca.
 
Copyright © 2014 MPP Online