TERKINI!! PERISIK FILIPINA DEDAH DALANG DI LAHAD DATU!!

Posted by MPP On Jumaat, 1 Mac 2013 38 comments

Pihak Perisik Filipina melalui Inquirer News telah mendedahkan dalang sebenar disebalik peristiwa berdarah di Lahad Datu Sabah.

Menurut laporan tersebut, terdapat tiga kumpulan yang menjadi dalang pencerobohan di kawasan itu antaranya ialah Pakatan Rakyat yang diketuai oleh Anwar Ibrahim.

Laporan tersebut juga menyebut, seorang pemimpin utama Pakatan Rakyat di Sabah yang rapat dengan Anwar Ibrahim telah mengadakan pertemuan dengan pihak penceroboh serta menawarkan jaminan sokongan dari Pakatan Rakyat di Sabah.

Ini sekaligus membuktikan desas desus serta khabar angin tentang penglibatan pihak pembangkang di Malaysia didalam pencerobohan di Lahad Datu bagi menggugat keselamatan negara.

Setakat ini, dua anggota keselamatan negara dilaporkan terkorban didalam pertempuran dengan penceroboh di tempat kejadian. Inspektor Zulkifli Mamat dan Sarjan Sabaruddin dari Unit 69 Komando telah terkorban setelah mengalami kecederaan parah akibat tembakan mortar musuh.

Kekacauan beginilah yang dikehendaki oleh pihak pembangkang didalam negara bagi menunjukkan bahawa Malaysia tidak selamat dan stabil dibawah pemerintahan BN.

Ini semua merupakan agenda terancang Pakatan Rakyat yang terdesak untuk merampas kuasa dari kepimpinan kerajaan.




38 comments:

Tanpa Nama berkata...

HAPUSKAN PENGKHIANAT DEMI KESELAMATAN DAN MARUAH NEGARA..

Tanpa Nama berkata...

Siapa dalangnya serta rakan subahatnya di dalam negara ini harus diambil tindakan oleh pihak berkuasa serta kerajaan Malaysia dengan menjatuhkan hukuman gantung atau tembak sampai mati.Kami tidak rela nyawa dan anak-anak kami,kebebasan kami, harta benda kami, negara dan maruah kami digadai dan dijadikan taruhan oleh pengkhianat negara untuk mencapai cita-cita gila mereka untuk berkuasa..........SELAMATKAN MALAYSIA.!!!!!!!!

Tanpa Nama berkata...

kalau ambil tindakan awal mungkin tiada kehilangan nyawa. al fatiha buat anggota yang terkorban.

Tanpa Nama berkata...

Niat buruk dajal pr ni perlu dihukum,sanggup gadaikan negara sendiri demi kepentingan politiknya.

Tanpa Nama berkata...

Menteri dlm negeri terlalu lembut macam nak kena singkir dlm pru 13 kelak.akan diambil tidakan,dlm siatan.telah diambil tindakan tiada.inilah satu2nya menteri akan............

Tanpa Nama berkata...

Aq.pun nk mati syahid leh masuk syurga.x yah nk tgk sandiwara dunia ni lagi.Org ni fitnah org ni,org ni fitnah org tu pening2 mcm nk gile aq dibuatnya.....

Tanpa Nama berkata...

Cuba fikir logik.PKR ada kuasa ka utk bg lanun2 itu masuk kwsn msia, sedangkan askar dan polis sentiasa berada di sempadan. Melainkan org itu mempunyai kedudukan dan kuasa dlm pemerintahan negara.Msia mempunyai peralatan yg cangih dlm mengesan kehadiran penceroboh,tp kenapa mereka masih blh msuk??

Tanpa Nama berkata...

Tanpa nama 10.31pm , orang yg bodoh saja bercakap macam tu. BUAT LE RESEARCH DENGAN HATI TERBUKA! Semua org dah tahu. Ko pulak buat buat bodoh. Atau memang bodoh pon.

Semoga Allah mencucuri rahmat ke atas roh pejuang negara kita. Amin

Tanpa Nama berkata...

Tindakan polis dan tentera cukup tepat. Semoga Allah melindungi mereka. Amin

Tanpa Nama berkata...

Weh.. Tanpa Nama 10.31...hang ni betui la mangkuk..hang ingat penceroboh tu bodoh piang cam hang ka..pikir rasional sikit.. Hang nk kata kerajaan yg saja2 bagi diorg ceroboh la...hang ingat pemerintah skg ni busuk ati cam nuar tu ka...apa fakta yg hang ada klau nk dok kata pemerintah malaysia terlibat dlm isu pencerobohan ni... Habaq mai sat...

Tanpa Nama berkata...

Memang 10.31 ni anak gampang,penceroboh kan nama pun penceroboh.Apa yg kita nak katakan siapa dalang?Perisikan Filipina sendiri dah mengesahkan,
Doakan agar orang macam anon 10.31 ni mampos cepat.
Begini kah cara Nuar yang raayat Malaysia nak ikut.
Gilakan kuasa sanggup buat apa saja.Hati2lah kita dan fikir apa pula muslihat nuar kalau beliau gagal dalam PRU.Jaham PKR,jahanam PAS dan DAP.Anon 10.31 ni mungkin sanggup adi militan demi nuar.

Tanpa Nama berkata...

Pi mampos al juburi

Tanpa Nama berkata...

Insaflah al juburi..

Tanpa Nama berkata...

Taubatlah al juburi...azizah ada..

Tanpa Nama berkata...

Aljuburi....insaflah..jgn jd bayangn dajal

Tanpa Nama berkata...

Aljuburi yg sagap...xsukup dgn azizah...ohhh...azizahhh..

Tanpa Nama berkata...

Semoga roh mereka dicucuri rahmat dan ditempatkan dikalangan soleh. Pada kuarga wira negara kita takziah.. Mudaha2an Allah terus mengurniakan ketabahan pd mereka. Al fatihah

Tanpa Nama berkata...

bodoh , bangang , siaaaaa...... , laknat , setan sundal ............... segale2 adew at dye ..........

JibMah berkata...

Macai kata peperangan di Lahad Datu adalah agenda Anwar. wahhh!!! terer lah Anwar sebab dapat bawak masuk 100 lebih askar sulu dengan melepasi kawalan perairan 4 agensi penguatkuasa yang mempunyai 12 radar pengesan bot sejauh 100 km dan bot laju combat CB90.

Orang terer macam ni mesti jadi PM. zahid hamidi dengan hishammuddin dibodoh-bodohkan aje. kawal sempadan pun fail.

JibMah berkata...

Kah3 blog bangang nak mampos pengecut bagi komen pon nak kene approve dulu nampak sangat takde telor macam Jibby kau tu

JibMah berkata...

kah3 lawak lah blog pukimak ni. Anwar ni dah macam James Bond! Agen Yahudi. Agen India. Agen CIA. Agen Amerika. Agen Israel. Agen Cina. Agen Komunis. Agen IMF. Agen Sulu. Pergh!! Ni dah kalah James Bond!

Tanpa Nama berkata...

Budak tu memang bodoh....seruh dia jaga sempadan ler. Bangunan yg fikawal rapi pun madih boleh dimasuki... Bangang betul la mamat ni...entah2 nuar dsh tarok fia gsk

ezat sulaiman berkata...

wahai sesiapa yang sokong anwar, ko tgk perisikan filipina yang dedahkan bkn kerajaan malaysia, korang nie xddew akal k.. ini keselamatan malysia yang korang nie fkir psal politik bodoh 2 yg xdew function .. nk kate bdoh dh terang2 dh bodoh, kot gk lh timbalan pkr ckp pe kat kat akhbar.. adew 2 org pegawai keselamatan mati taw bkn maen ... fuck PKR!!!! we are 1 nation, we are malaysia... ko igt malaysia bnyak peralatan canggih ke nk kwal sume bagai...

jundullah mahdi berkata...

KDN yang Bangang Kot ...

Sape suruh tak jage Laut Sabah ,,

Lau nak salahkan Anwar , tak logic langsung ..

Sbb yg pegang Kuasa tentra adalah Kerajaan ..

Lu fikirlah sndiri ..

Tanpa Nama berkata...

alahai ezat sulaiman nk ckp org bodoh awk pun sama....duit2 yg byk pak jib beli alatan canggih tu wat pe...perhiasan ke...kalo btul anwar punya angkara napa x tangkap je anwar...lain kali jgn fitnah...kajiselidik dulu...lg satu wpun berbeza pendapat mulut tue jaga sket...cam org tk bertamadun.

Tanpa Nama berkata...

tembak mati jak penceroboh tu,pas tu sulah c anwar tu sampai mati

Tanpa Nama berkata...

Tiada ada negara dalam dunia yang tidak di tembusi sempadannya. Yang sukar sedikit ialah Israel dan Vatican. Israel sebab temboknya dan Vatican City sebab di dindingnya dan juga di kepung oleh bandar Rom. Hatta USA pun sering di cerobohi sempadannya oleh orang Mexico. Negara China yang terkenal dengan Gerat wallnya sering di cerobohi orang bangsa Mongolia Nomad atau bangsa padang steppe yang berulang-alik (serupa dengan kes Lahad datu - golongan yang tidak mempunyai sempadan).

Tanpa Nama berkata...

bodoh punya macai!!!!

Tanpa Nama berkata...

Jaga sempadan.....baru tahu.....cakap lebih tak guna!!!!!!!!

Tanpa Nama berkata...

yg dok kutuk negara sendiri ni apa hal,
kalau rasa x selamat tinggal kan aje malaysia
kan masih dlm siasatan , kalau org yg dituduh tu
bersalah tau lah hukuman nya
kita semua jgn dok pot pot pet benda yg bukan
bukan.. baik sedekah alfatihah pada anggota
yg gugur.. dan berdoa agar malaysia aman
sentiasa

Tanpa Nama berkata...

komen last ni btl..ni bkn soal politik..jangan taksub sgt dgn politik..politik cuma idealogi semata2..bknnya tuntutan agama..biar pihak berkuasa buat siasatan terperinci..samada pencerobohan di lahad datu ada dalang atau x , itu kerja pihak berkuasa..korg pla over menuduh membabi buta..drp memaki hamun x tentu psl , lbh baik berdoa utk wira negara kita yg terkorban dan utk keselamatan negara..korg pot pet pot pet pun x guna..

Didie Peace berkata...

aku ade jugak kol bapa aku kat sabah..bapa aku cakap,malaysia mempunyai undang2,mengunakan askar,secara automatik akan jadi perang,,sebab tu polis yang ambil alih terlebeh dahulu..buat rundingan..kalo da sampai tahap kritikal..baru askar akan bergerak

Tanpa Nama berkata...

Bukan bodoh... Butaperot

Tanpa Nama berkata...

Bodo piang ngok ngek 10.31 .... bila nk sedar diri ntah la..... jgn dok m Malaysia la woiii....p dok Filipino tu....sial takde otak positif.....

Lisa Ondon berkata...

Hello jgn bodoh salahkan anwar. Salahkan mahathir dan najib.

Tanpa Nama berkata...

kalau kerajaan terus serang penceroboh nanti kerajaan dituduh zalim dan mcm2 lg... apapun tindakan yg diambil telah mengambil kira semua faktor... tlglah bersatu dlm hal negara.. nnt ada negara luar yg bertepuk tangan sbb malaysia dah lemah...al fatihah

Tanpa Nama berkata...

Apsal bodoh sgt ntah penjilat jubo anwar ni...baca statement tu dulu..ini hasil risikann filipina...media filipina apa kaitan plak dgn najib ler..mahathir ler...kalu tv3 or utusan takpa gak korang nk sanggah..lagi satu ko ingat sempadan tu susah nk tembus ke..di us tu org mexico pun leh masuk haram..pati indon n bangla pun leh masuk secara haram..ko ingat sempadan laut tu cam sempadan kat bukit kayu hitam ka?? Komen paling bodoh bila ada yg tulis wahhh terrer anwar leh bawa masuk 100 org..tak ke bodoh bukan anwar naik bot dan berpandu arah ke sempadan media ni tulis dia buat perjumpaan n sokong pencerobohan di sabah...lagi sekali media filipina..apsal x saman je media ni anwar al juburi,,,

mohd najir berkata...

x guna korang semua !!! tyme 2x gnie lah korang smua salahkan smua phak ....lau korang berani sngat sini mari jmpa sya...sya kasi ajar korang semua dngan penumbuk saya...sikit2 masalah mesty anuar je yang kena ...pui ...cermin dulu lah diri tue....

Catat Ulasan

Media Online

Share

MPP Online