BREAKING NEWS

TERKINI!!! ANGGOTA ATM YANG DISERANG DI LAHAD DATU DISAHKAN STABIL.


Diatas adalah gambar 1124833 Kpl Khairul Anuar dari Regimen Askar Melayu DiRaja (RAMD) dari Batalion ke 7 yang ditembak oleh pengganas di Lahad Datu pagi tadi.

Setakat ini, beliau masih didalam keadaan stabil di Hospital Sandakan. Berita mengenai kematian beliau adalah tidak benar dan keadaan beliau disahkan sendiri oleh DCO Sandakan.

Kejadian tersebut dipercayai berlaku akibat dari serang hendap Penceroboh. Dalam kejadian tersebut, 3 pengganas ditembak mati dan 2 lagi yang cedera melarikan diri.

Sebagai rakyat Malaysia yang cintakan negara, kita patut menghargai pengorbanan serta jasa anggota keselamatan kita yang sanggup bertaruh nyawa demi menjaga keamanan dan ketenteraman ibu pertiwi.

Janganlah kita menjadi seperti pihak pembangkang yang tak tahu membezakan diantara politik dan juga kedaulatan negara demi mengejar kuasa.

Manusia-manusia seperti Tian Chua dan Nurul Izzah serta Anwar Ibrahim patut malu kepada anggota -anggota keselamatan kita ini.

Sesungguhnya, insan berani seperti Kpl Khairul ini sanggup berjuang bermatian demi negaranya, dan bukan menggadaikan maruah demi kepentingan politik peribadi.


20 ulasan :

  1. Al Fatihah... sedih dan sakit hati aku pada pengganas sulu. Jahanam...bangsattttttttttttt...woiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiii

    BalasPadam
  2. Dah meninggal sorang.pbt ahmad hurairah.manakala sorang lg perajurit yg cedera kpl khairul anwar masih dirawat.disahkan oleh panglima atm dlm sidang media sebentar td

    BalasPadam
  3. Macamana boleh jadi macam ni hah?

    BalasPadam
  4. aku harap panggil semua askar dan polis keluar dari operasi....sudah masanya kita bagi DONg zong dengan anak cina....pergi pulak....tak habis orang melayu je meninggal.....orang Melayu jaga negara mereka senang lenang.....harap anwar ibrahim@mr mansuh ambil perhatian....

    BalasPadam
    Balasan
    1. Mr mansuh awai2 lagi dh blahhhhhh.....

      Padam
    2. Xpe biar bangsa melayu yg jaga tanah air sendiri..takut nnti ble cina dh ramai masuk tentera trjadinye rejimen askar cina..bahaya 2..

      Padam
  5. Inalillah ... nampaknya semua anggota kita gugur disebabkan serang hendap .
    PDRM dan ATM wajar revisit taktik mereka. Balik semula pada Plan Asal ...gugurkan bom sebelum masuk .....

    BalasPadam
    Balasan
    1. saya syorkan unit gerak khas buat operasi di lahad datu.

      Padam
    2. hang ingat komando polis cap ayam ke?....first contact hari tu 15 pengganas mati.......panggil gerak khas terus boleh settle ke?gerak khas pun dah ada kat sane......settle ke?

      Padam
  6. BETUL- ORG MELAYU PERGI PERANG CINA CARI DUIT ANU-LIJU CARI LOBANG , PAS CARI 'MILO TIN'
    KALU CINA KITA HANTAR MESTI MEREKA U TURN SERANG ASKAR KITA SBB MEREKA JUGAK NKKAN MALAYSIA
    ALFATIHAH TERUSKAN PERJUANGAN MU WAHAI REJIMEN ASKAR MELAYU- KEMATIAN MU AMAT DIHARGAI KAMI YG MASIH HIDUP BELUM JUA TENTU
    AKU HAIRANDAN MUSYKIL KENAPA ANUAR BEBAS MENABUR FITNAH -PHILIPIN DAH JELAS CAKAP DIA TERLIBAT !!!
    CONFUSING WITH KDN

    BalasPadam
  7. mereka gugur tidak sia2 kerana gugur syahid. Hanya Allah swt sahaja dapat membalas jasa mereka. Marilah kita doakan kesejahteraan untuk org2 yg tersayang yg mereka tinggalkan.

    BalasPadam
  8. Aq mAhu kEtua pEmbangkang Anuar Ibrahim & jugA smuA pArti pEmbangkang Yg B'Anggapan pEristiwa Yg tElah mEngorbankan nyAwa pErwira Negara Itu Adalah Sandiwara Kerajaan Semata-mAta..Dtg p kE sAbah Utk mEnentang muSuh Negara Yg Dtg mEnceroboh Negara Ibu Pertiwi Ini tAnpa Sebarang Bantuan Anggota PDRM & ATM...Berani kE X You Anuar Ibrahim?????? jgN cAkap Serupa Pondan lAh yOu Anuar Ibrahim....

    BalasPadam
  9. Aq Berdoa Kpd Allah S.w.t...smOga Anggota Keselamatan Negara Selamat mEnjaga Keamanan Ibu pErtiwi...

    BalasPadam
  10. TAKPE..JIKA PERWIRA2 KITA IKHLAS. IN SYA ALLAH. MEREKA GUGUR SBG SYUHADA. KITA PENYOKONG KERAJAAN DAN PENYOKONG ATM DAN PDRM TERUSKAN MENYOKONG DAN MENDOAKAN MEREKA.
    JANGAN JADI MACAM PUAK2 PR TU, DAHLAH MEREKA DISYAKI DALANG SEMUA INI, MEREKA JUGALAH YANG BEGITU BANGGA MENGEJI DAN MENGHINA PASUKAN KESELAMATAN KITA.

    BalasPadam
  11. hapuskan semua pengganas2 di sabah termasuk dalang2nya sekali!!!

    BalasPadam
  12. Al fatihah...seorang lagi tentera negara melaysia terbunuh dalam serangan perganas..HAPUSKAN PERGANAS DIBUMI MELAYSIA...perjuangmu disajung tinggi oleh rayat melaysia...

    BalasPadam

  13. kepada perjurit yang terkorban ,jasamu dikenang sepanjang zaman.bertapa hiba dan sedih bila melihat sabah terguguat moga allah berilah hidayat kepada umatmu yang ingin keamana

    BalasPadam

  14. hapuslah semua penganas dan penghkinat bangsa dan negara mohon agar allah akan berikan hidayat agar negara kita kembali aman






    BalasPadam
  15. Al,fatihah.kepada 2 anggota tentera yang terkorban dilahad datu.semoga roh mereka dicucuri rahmat oleh s.w.t dan ditempatkan dikalangan orang2 beriman.aminnnn.ya allah ya tuhanku,engkau lindungilah pejuang2 dan perwira2 negara ku dari segala kejadian yang tidak di ingini..

    BalasPadam
  16. Cukuplah...dah muak..lagi nak hentam anuar... kita doakan keselamatan pejuang kita ...












    BalasPadam

About

Blog ini mengandungi penulisan artikel yang berunsurkan..

(Edisi18PL), menyentuh aspek agama, sosial dan politik,
(Edisi18SX), mengandungi unsur seks yang agak keterlaluan,
(Edisi18SG), ada gabungan dua atau lebih unsur ganas, seram dan seks,

Setiap kandungan didalam blog ini hanyalah merupakan satira politik dan juga pojok penulisan peribadi. Jangan ambil serius sangat kalau terasa dipersendakan dan terkena di batang hidung sendiri. Sila bertindak bijak untuk kebaikan diri masing-masing.

Terima kasih kerana berlapang dada sewaktu membaca.
 
Copyright © 2014 MPP Online