BREAKING NEWS

SAYA TAK AKAN MINTA MAAF.., SAYA TAK SALAH.. ~ TIAN CHUA


Walaupun berdepan dengan kemarahan seluruh rakyat Malaysia ekoran dari tuduhannya terhadap kejadian pencerobohan pengganas Sulu di Sabah, Tian Chua hari ini menegaskan bahawa dia tak perlu meminta maaf kepada mana-mana pihak termasuklah Umno.

Naib Presiden PKR itu juga menyalah media yang didakwanya memutarbelitkan kenyataan beliau didalam KeadilanDaily. Tian Chua juga menafikan pernah menuduh Umno ataupun menghina anggota keselamatan negara yang terkorban semasa menjaga kedaulatan negara di Lahad Datu Sabah.

Justeru itu, Tian Chua yang sebelum ini dipenjara kerana menggigit Polis sewaktu perhimpunan Bersih, mahu rakyat Malaysia menolak politik adu domba yang didakwanya diamalkan oleh pihak kerajaan.


Sebelum ini, kenyataan Tian Chua didalam lidah rasmi PKR, KeadilanDaily telah menimbulkan rasa tak puas hati seluruh rakyat Malaysia. Dalam kenyataan tersebut, Tian Chua menuduh pencerobohan di Lahad Datu sebagai konspirasi terancang oleh Umno bagi menakut-nakutkan rakyat.

Tian Chua juga menuduh bahawa pihak kerajaan sengaja mencetuskan kekalutan di Sabah bagi menangguhkan Pilihanraya Umum ke 13. ~ MPP News

8 ulasan :

  1. Xde ke yg nak saman cina babi ni

    BalasPadam
  2. tangkap je la musibat nih

    BalasPadam
  3. KAlau jumpa cina ni, baling dengan teloq busuk saja. Time berkempen PRU13 ni mesti mangkuk ni balik semula ke melaya dari singapork. Kepada korang semua, kalau dia naik atas platform nak berucap, lempar saja apa-apa kat tangan, seeloknya air longkang.

    BalasPadam
  4. maaf kau takdak nilai la !

    BalasPadam
  5. bangang sungguhla penyokong PR ni...

    BalasPadam
  6. Dah terang lagi bersuluh masih menafikannya lagi.. Pelik2...

    BalasPadam
  7. huh..dasar org baling batu sembunyi tgn mcm ni la...x berani mngaku kslahan sendiri//ini ke yg nk jd pemimpin kite? pigi dahhh

    BalasPadam
  8. ade berani ka ayah saiful? berani kerana benar..takut? salah la tu..huhuhu

    BalasPadam

About

Blog ini mengandungi penulisan artikel yang berunsurkan..

(Edisi18PL), menyentuh aspek agama, sosial dan politik,
(Edisi18SX), mengandungi unsur seks yang agak keterlaluan,
(Edisi18SG), ada gabungan dua atau lebih unsur ganas, seram dan seks,

Setiap kandungan didalam blog ini hanyalah merupakan satira politik dan juga pojok penulisan peribadi. Jangan ambil serius sangat kalau terasa dipersendakan dan terkena di batang hidung sendiri. Sila bertindak bijak untuk kebaikan diri masing-masing.

Terima kasih kerana berlapang dada sewaktu membaca.
 
Copyright © 2014 MPP Online