BREAKING NEWS

RAKYAT MALAYSIA DESAK ANWAR DAN TIAN CHUA DIHUKUM.


Dengan terdedahnya laporan dari Perisikan Filipina serta media antarabangsa tentang penglibatan Pakatan Rakyat yang diketuai oleh Anwar Ibrahim didalam pencerobohan di Lahad Datu Sabah, rakyat Malaysia kini bangkit mendesak agar Ketua pembangkang tersebut dikenakan tindakan oleh kerajaan.

Beberapa demonstrasi oleh rakyat Malaysia telah diadakan secara berterusan di seluruh negara bagi mengecam tindakan Anwar dan Tian Chua yang disifatkan sebagai pengkhianat negara.

Dengan menaikkan sepanduk bertulis "ANWAR ZALIM" serta "TIAN CHUA BINATANG", sebilangan rakyat juga mengutuk Pakatan Rakyat yang sanggup memperjudikan keselamatan negara demi merampas kuasa dari kerajaan BN pimpinan DS Najib Tun Razak.

Sebelum ini media berpengaruh Reuters dan Inquirer News Filipina memetik sumber perisikan negara tersebut tentang penglibatan seorang pemimpin Pakatan Rakyat didalam pencerobohan militan Sulu di Lahad Datu.

Selain itu, gambar pertemuan Anwar dan pemimpin MNLF, Nur Misuari juga didedahkan sebagai menguatkan lagi dakwaan wujud agenda sulit Pakatan pembangkang di Malaysia dengan peristiwa berdarah tersebut.

Perdana Menteri Malaysia didalam satu kenyataan kepada media, memandang serius dakwaan yang diperolehi dari perisikan Filipina tersebut. Beliau kini mengarahkan sisatan penuh dilakukan keatas laporan itu.

14 ulasan :

  1. kalau bersalah hukum gantung di dataran merdeka..nak sangat merdeka dr kerajaan sedia ada ni kan?
    merdeka la ko dr dunia nih!

    BalasPadam
    Balasan
    1. Undang2 kena ubah...hukum ganting di public....

      Tak payah....tembak 2 biji telur dia kasi pechah lepas tu kita tengok ...

      Padam
  2. Ini sume poyo..puiiii

    BalasPadam
  3. Nampaknye ramai yg tolak pembangkang...thun ni aq berdoa biar bn pegang kelantan...mmg x suka kerajaan pas....masih kuno dalam pembangunan...kerajaan bn sgt bagus,islam dan pembangunan berjalan seiring seperti negeri terengganu

    BalasPadam
    Balasan
    1. Bodo jgk ko ni kn..dh elok kelantan tu jd kg halaman.nk pmbgunan ape lg..biar la xde bgunan pnckar lngit pn..kami ✗ pndang seme tu..kt kl,kt johor,pmbgunan mlambak ape jd??.kos tggi..nk beli mknan pn mhal..klu gji besar xpe la jgk..brani bet gji 1000 pn dh mewah kt klntn..klu kt kl ape blh dpt?

      Padam
    2. Sbb tu la ramai yg dtg dok johor ye... apsal lak? Kami x pandang semua tu- konon! cakap bio berotak sikit

      org johor

      Padam
  4. kasi suka sama itu pembelot negara....

    BalasPadam
  5. Bicarakan Nuar atas tuduhan mengkhianati negara!! Faktor nampak alim bukan pertimbangan. Faktor pelat arab atau Indo dan cakap ana ente bukan satu kelebihan.

    Jika didapati bersalah hukuman ialah kerana mengkhianati negara, sula dan ikat pada tiang bendera dataran merdeka.

    BalasPadam
  6. GANTUNG JE 2EKOR BINATANG NE!!!

    BalasPadam
  7. GANTUNG JE ORG NE... ORG KE BINATANG??BINATANG KOT

    BalasPadam
  8. Jijan Mali....4 Mac 2013 8:31 PTG

    Nuar Berahi ni memang dah melampau tahap gaban. Kalau kita gantong dia tak guna sebab nanti pencacai2 dia akan jadikan dia 'martyr' mereka. Apa kata surau2 dan masjid seluroh negara buat solat hajat mintak ALLAH SWT tunjukkan kebenaran dan kalau maanusia Nuar Berahi ni dah tak ada gunanya lagi kat atas mukabumi ni, kita mintaklah allah swt laksanakan yang terbaik untuk keselamatan dan kesejahteraan umat Islam kat Malaysia khasnya dan dunia amnya.

    BalasPadam
  9. Jijan Mali 4 Mac 2013 8:31 PTG,

    Aku cukup bersetuju dengan saraan hang tu. Bagus jugak kalau kita semua boleh buat solat hajat beramai-ramai untuk keselamatan pasukan keselamatan kita kat Sabah tu dan penyelesain masalah dengan manusia bernama Nuar Berahi ni. Aku akan bebincang dengan AJK surau aku. Kekawan sekelian jom kita laksanakan solat hajat semoga allah swt dapat menolong kita menyelesaikan masalah yang disebebkan oleh manusia durjana ini dan semoga bumi Malaysia ini kembali aman. Bagi kekawan yang bukan beragama Islam, enkorang buat lah yang terbaik ikut tatacara ugama hang masing2.

    BalasPadam
  10. jijan mali aku bersetuju dengan cadangan nko tu.. biar ALLAH S.W.T yang menghukum mereka yang bersalah kerana hukuman ALLAH adalah yang seadil adil nyer...

    BalasPadam
  11. mmg bodo..bila ada pembangunan kt kelantan baru la tahap gaji di selaraskn seperti bandar2 besar yg lain, tu pasal ramai ank muda kelantan keluar dari kelantan, walaupn lu ckp barang mahal,,tp org muda kelantan paling ramai berhijrah ke negeri lain

    BalasPadam

About

Blog ini mengandungi penulisan artikel yang berunsurkan..

(Edisi18PL), menyentuh aspek agama, sosial dan politik,
(Edisi18SX), mengandungi unsur seks yang agak keterlaluan,
(Edisi18SG), ada gabungan dua atau lebih unsur ganas, seram dan seks,

Setiap kandungan didalam blog ini hanyalah merupakan satira politik dan juga pojok penulisan peribadi. Jangan ambil serius sangat kalau terasa dipersendakan dan terkena di batang hidung sendiri. Sila bertindak bijak untuk kebaikan diri masing-masing.

Terima kasih kerana berlapang dada sewaktu membaca.
 
Copyright © 2014 MPP Online