HOT!! KISAH SEDIH ANGGOTA POLIS MANGSA PENGGANAS DI LAHAD DATU.

Posted by MPP On Khamis, 21 Mac 2013 6 comments

Kisah di bawah adalah kisah benar yang diceritakan oleh seorang anggota keselamatan yang terselamat. Kini belaiu lumpuh ke dua belah tangannya kerana ditetak oleh pengganas Sulu di Lahad Datu. Nama beliau terpaksa dirahsiakan atas permintaan.

Dia ditembak, namun dia bernasib baik kerana tembakan itu tidak tepat kepadanya Sebaliknya tembakan itu tepat mengena Tuan Ibrahim. Tiba-tiba datang pengganas Sulu dengan parang lalu cuba menetak beliau beberapa kali. Dia menggunakan tangannya untuk menahan tetakkan menyebabkan jari-jari dan ke dua tangannya hampir putus.

Dia menceritakan bahawa sebenarnya yang meninggal cukup sifatnya hanyalah seorang, yang lain semuanya terkorban dalam keadaan yang amat ngeri. Pengganas seolah-olah hilang ingatan, walaupun ada anggota kita yang telah mati ditembak tetapi mereka datang lalu memenggal kepala dan merodok perut mayat dengan parang.

Ada antara mayat anggota yang dipotong kaki tangannya. Malah dikoret mata jasad yang terbujur kaku itu.Mereka mahu pastikan musuh mereka benar-benar mati. Zalim dan kejam itu perkataan yang paling sesuai untuk perbuatan mereka.

Dia bernasih baik kerana dalam kesakitan itu, dia melarikan diri ke dalam rumah orang kampung. Dia juga dapat melihat mayat Tuan Ibrahim, diheret oleh seorang anggota yang terselamat ke dalam sebuah rumah yang lain. Dua puluh jam dia bertahan menunggu bantuan sehingga darahnya hampir kering. Dia dapat melihat dengan jelas bagaimana semut datang menghurung luka-lukanya. ALLAH MAHA BESAR, diturunkan hujan dan dia hanya minum air hujan itu.

Akhirnya dia diselamatkan. Ke dua-dua belah tangannya yang hampir putus telah dijahit semula. Namun sehingga kini dia masih tidak dapat menggerakkan tangannya itu.

Airmatanya berlinang, dia tidak akan melupakan peristiwa pasukannya diserang hendap tempoh hari. Dia juga tidak akan melupakan kekejaman yang dilakukan oleh pengganas-penggans itu. Mereka terlalu zalim.

Al-Fatihah buat Pejuang-pejuang yang yg pergi.. semoga arwah ditempatkan dikalangan para syuhada.. Amin

6 comments:

Tanpa Nama berkata...

balas balik kekejaman pengganas itu. ATM dan PDRM jangan ada belas kasihan lagi.

Tanpa Nama berkata...

KEPADA ATM DAN PDRM TEMBAK SAJA PENGGANAS ITU SAHINGGA MATI, WALAU PUN MEREKA SERAH DIRI TEMBAK SAJA MEREKA USAH BIARKAN MEREKA HIDUP, KITA TAK MAHU MELIHAT MEREKA BERNAFAS DI BUMI BERDAULAT INI.....APA YANG KITA MAHUKAN HANYALAH MAYAT MEREKA BUKAN JASAD BERNYAWA MEREKA ...BUNUH SAJA MEREKA TANPA ADA BELAS KASIHAN....KERANA ITULAH YANG MEREKA MAHUKAN.......DAN SELEPAS INI CARI DALANG NYA SAMPAI KE LUBANG CACING.

Tanpa Nama berkata...

Ha ah betul tu, kita mesti cari dalang dia tapi tak perlu smpi ke lubang cacing. Sbb kita dah tahu orgnye dah tentu tak lain tak bukan sudah tentu anuar ibrahim si peliwat antarabangsa. klu bukan anwar pun, kena buat smpai jadi anwar...musti buleh munyer...kuasa media di tangan kita apa...

syakir hakim berkata...

@Tanpa Nama
Sebab Sbb anuar laa yang jugak wat jual beli tanah berbilion2 kat sarawak tuu kan??bodo punya org..da ade bkti video bercolour pun still bado..nie nk tangkap anuar tp video dr dlu smpai skrg xde colour..BODOH!!!

Tanpa Nama berkata...

I'm sarawakian and as far as I know,after so many years,my own race, chinesse yyg kuat mkan balak.chongg faaamilyy. Come to saarawaak n I bbbrinng u ffromm lawas to bettongg and kch. I work I thaat. Induustryy and I can sayy that video came out after some issue withh law enfrcement. I donnt agrree wwith pehin taib on certtain things but timber not one of it.

polong berkata...

Ini kah dia askar sultan sulu yg ngaku beragama islam yg menuntut takhta di sabah.ada ke kita nak bersaudara dgn org sulu ni?.bagaimana dgn pendatang sulu ni yg dah dpt kerakyatan malaysia. Org islam ke sulu...kejam melebihi yahudi.kita ambik balik mykad dan halau mereka balik kenegara asal mereka.kita x dpt hapuskan penganas ini kerana mereka ada saudara yg ada mykad di lahad datu.

Catat Ulasan

Media Online

Share

MPP Online