BREAKING NEWS

ANWAR TUDUH POLIS TAK PROFESIONAL BUAT KERJA.


Anwar Ibrahim mendesak Polis Diraja Malaysia (PDRM) bersikap profesional, neutral dan tidak tunduk kepada arahan politik yang membiarkan keganasan politik berterusan.

Berucap pada sidang media di sini pagi ini, Anwar turut mengucapkan selamat Hari Polis kepada kontinjen itu yang menyambut ulang tahunnya ke-206, hari ini.

“Kita memerlukan pasukan polis yang profesional. Saya terhutang budi, walaupun secara peribadi pernah dipukul (bekas) Ketua Polis Negara. Itu adalah peristiwa hitam dalam sejarah pengendalian polis,” kata Anwar di Hotel Hyatt.

Ia sempena siri Jelajah Pakatan Harapan Rakyat Anwar ke Sabah semalam.

Anwar berkata, peranan polis perlu profesional dan tegas tidak kira kerajaan mana pun yang memerintah.

“Saya ingatkan mereka supaya bertindak secara profesional untuk melindungi setiap orang dalam negara ini. Mereka ada hak untuk dipertahan di bawah undang-undang.

“Mereka adalah harapan rakyat tak kira kaum dan parti. Mereka (polis) menjadi faktor penentu sama ada keadaan terkawal dengan baik,” katanya.

5 ulasan :

  1. Professional bg ANUwar hny bila seseorg tuh menyokong aktiviti 'salahlaku' dia.....pundek la lu.....

    wa xmo berpieemmm sekor makhlok yg punyai moral sama spt kaum Nabi Luth...wa xmo angkara dia kite semua akan menerima nasib yg sama di hapuskan dr bumi Allah dgn cara yg paling azab sekali....

    BalasPadam
  2. Semasa dia menjadi TPM dialah yang menggunakan polis untuk mengurung Umi Hafilda dan DR.Kristina untuk menutup kes liwat1.Dia disabitkan kesalahan menyalah guna kuasa akibat dari arahan itu.Sekarang dia suruh polis bersikap Pro.Dia mau mengajar polis melalui teladan yang telah ditunjukkan 1998. Polis tetap Pro, menjalankan amanah yang di pertanggung-jawab kepada mereka . InsyaAllah mereka akan Professional dengan bantuan alat peralatan yang serba canggih sekarang . . Polis yang tak amanah dia tidak Professional .Dia adalah Pro juga . Tapi Prosak kepada Institusi kepolisian .Salam . Selamat Hari Polis semuga terus Cemerlang dan berkhidmat untuk negara,ugama dan bangsa.Redha Allah lebih mulia dari redha sekelian makhluknya.Terima Kasih.

    BalasPadam
  3. kena belasah lg mcam xkpn bru cukup akal bru professional

    BalasPadam
  4. Jijan Mali....25 Mac 2013 10:00 PTG

    But@h hang lah Nuar Berahi. Yang hang suroh polis pekena umi hafilda masa dia buat tudohan hang ni peliwat tahun 1997 dulu apa cer??? Hang ni kaum munafik, pengikut setia kaum Nabi Lut yang allah swt laknat sampai terbalik negeri mereka ke dalam tanah. Ko tunggulah nanti bala Allah SWT dah nak turun ni kat hang dan pengikut setia LGBT hang tu semua. Bila time tu nanti, hang pi lah mintak tiket sorga dari Pork Nik Ajiz hang tu. Mana tau kut2 boleh membantu. Bodoh tak boleh diajaq, cerdik tak boleh di ikut...kharrrrk ptuiihhhh.

    BalasPadam
  5. ko byk nenipu kut..sekejap disuntik arsenik sekejap disuntik hiv memang patut pun kena tumbuk ngan kpn....klu nak suruh pilis profesional dirimu serta penyokongmu juga harus bersikap profesional..diri sendiri xbetul nak suruh org lain pro tak ke bongok namanya....

    BalasPadam

About

Blog ini mengandungi penulisan artikel yang berunsurkan..

(Edisi18PL), menyentuh aspek agama, sosial dan politik,
(Edisi18SX), mengandungi unsur seks yang agak keterlaluan,
(Edisi18SG), ada gabungan dua atau lebih unsur ganas, seram dan seks,

Setiap kandungan didalam blog ini hanyalah merupakan satira politik dan juga pojok penulisan peribadi. Jangan ambil serius sangat kalau terasa dipersendakan dan terkena di batang hidung sendiri. Sila bertindak bijak untuk kebaikan diri masing-masing.

Terima kasih kerana berlapang dada sewaktu membaca.
 
Copyright © 2014 MPP Online