BREAKING NEWS

9 NEGERI YANG BAKAL DITAWAN PAKATAN SELEPAS PRU13?


Ketua Pengarah Pilihan Raya PAS Pusat Dr Hatta Ramli menjangkakan sembilan negeri akan jatuh kepada Pakatan Rakyat pada Pilihan Raya Umum ke-13 (PRU13) akan datang.

Persoalannya negeri mana yang dimaksudkan oleh Dr Hatta tersebut? Untuk rekod Sarawak tidak akan ada Pilihanraya peringkat negeri kerana Pilihanraya Negeri Sarawak baru sahaja diadakan tahun lalu.

Jadi 12 negeri sahaja yang akan mengadakan pilihanraya negeri pada PRU 13 nanti iaitu Perlis, Kedah, Pulau Pinang, Perak, Selangor, Negeri Sembilan, Melaka, Johor, Pahang, Terengganu, Kelantan dan Sabah. Jadi 9 negeri yang dimaksudkan oleh Dr Hatta akan datang dari 12 negeri ini.

Pada congakan pemerhati politik negeri-negeri tersebut ialah Kelantan, Pulau Pinang, Selangor, Kedah, Perak, Negeri Sembilan, Terengganu, Sabah dan Melaka. Manakala di Pahang dan Perlis BN hanya memenangi dengan majoriti kecil kurang dari 2/3.

Andaian ini dibuat berdasarkan kepada situasi terkini politik semasa yang memperlihatkan rakyat semakin berani menunjukkan sikap dan kecenderungan politik masing-masing.

11 ulasan :

  1. dia ni mimpi basah di siang hari ke?
    di rumah dia takdak cermin ke?
    dia pakai baju tak ukur di badan sendiri ke?
    dia guna kail sejengkal ke utk memancing di lautan dalam?

    BalasPadam
  2. dorang ni masih tak nak terima hakikat undi protes terhadap BN dah takde ke? takpe. biar dorang mimpi..

    BalasPadam
  3. NEGERI KIBLAT PAS PUN BELUM TENTU SELAMAT.....BERDASARKAN PEMERHATIAN AKU PEMIMPIN PAS BERADA DALAM KETAKUTAN DI ATAS SAMBUTAN RAKYAT KELANTAN DALAM PROGRAM GELOMBANG MERAH DI SANA.....NATIJAHNYA CERAMAH PAS DIHADIRI OLEH PENGIKUT TEGARNYA SAHAJA DAN JUMLAH NYA AMAT MENYEDIHKAN......SAHINGGAKAN NIK AZIZ PUN BOLEH SAKIT JANTUNG.....MANAKALA SAMBUTAN RAKYAT TERHADAP CERAMAH UMNO HANYA TUHAN YANG TAHU RAMAINYA.......DAN GELOMBANG MERAH SEMAKIN BESAR DARI HARI KE HARI YANG BAKAL MENGHANYUTKAN JUBAH DAN SERBAN NIK AZIZ DAN PENGIKUTNYA.......ITU ADALAH REALITI...KALAU NAK KEPASTIAN CUBA TURUN LIHAT DENGAN MATA SENDIRI DAN BANDINGKAN ANTARA KE DUA NYA.

    BalasPadam
  4. In your dreams fuckaton!! Nak main psychology pulak..hakikat penyokong ramai dah keluar parti...kesian

    BalasPadam
  5. Dream on PR, dream on. Undi aku for now still with BN!!!!

    BalasPadam
  6. InsyaAllah. BN akan menang di Kedah. Orang PAS yang dah menyampah kat ketua-ketua munafik mereka sendiri yang kata.

    BalasPadam
  7. Sebaliknya...PR Akan Kalah Di Selangor, Kedah, Maybe, Kelantan? Perak? ...Penang Berat Sikit....WP Lagi Berat.. Hahahaha. Kita Tunggu PRU13. Bulan April Nanti..

    BalasPadam
  8. hidup umno & bn...untuk agama bangsa dan negara...

    BalasPadam
  9. PAS mungkin akan kekal di Kelantan. perantau2 muda kelantan akan balik pangkah bulan gak.. jgn harap they all nk pangkah dacing. ini realiti dan diakui oleh kebanyakan (kat ofis ni majoriti anak kelantan sibuk nk undi bulan) anak2 muda kelantan di perantauan. satu lagi percaya kepada kata2 seorang ustaz yg berkata jgn undi parti yg selalu buat konset maksiat ni.. nik aziz selalu je anjur solat hajat.. so.. lebih AFDAL undi PAS..

    BalasPadam
  10. DAH BERJUTA KALI NIK AJIS BUAT SOLAT HAJAT TAPI SATU PUN TAK DIPERKENAN ALLAH KERANA IA TAK MENEPATI KEHENDAK ISLAM......BERJUTA KALI DIA BERDOA AGAR ALLAH MEMUSNAH INSAN SEAGAMA DAN MENGANGKAT MARTABAT PAS LEBIH MULIA TAPI ALLAH TAK MAKBULKAN NYA KERANA DOA NIK AZIZ TIADA KUALITI DAN PENUH KEBENCIAN MALAHAN DOA INSAN TOLOL DAN BEBAL......DAN TAK LAYAK DIAMINKAN OLEH INSAN BERAKAL......KUALITI DOA MAKAN BUDAK TADIKA LEBIH DIPANDANG ALLAH DARI DOA SITUA KUTUK INI....PERCAYALAH.

    BalasPadam
  11. BETOI SELIN MCM HANG KATA. KALAU IKUT SOLAT HAJAT & DOA YG DEPA BUAT UMNO DAH LAMA MATI. TAPI KERANA SOLAT HAJAT DAN DOA DEPA TAK DIPERKENANKAN ALLAH MAKA UMNO MAKIN KUKUH UNTUK MERANAPKAN PASDAPPKR DLM PRU13 NANTI.

    BalasPadam

About

Blog ini mengandungi penulisan artikel yang berunsurkan..

(Edisi18PL), menyentuh aspek agama, sosial dan politik,
(Edisi18SX), mengandungi unsur seks yang agak keterlaluan,
(Edisi18SG), ada gabungan dua atau lebih unsur ganas, seram dan seks,

Setiap kandungan didalam blog ini hanyalah merupakan satira politik dan juga pojok penulisan peribadi. Jangan ambil serius sangat kalau terasa dipersendakan dan terkena di batang hidung sendiri. Sila bertindak bijak untuk kebaikan diri masing-masing.

Terima kasih kerana berlapang dada sewaktu membaca.
 
Copyright © 2014 MPP Online