BREAKING NEWS

Umno dalang kumpulan bersenjata di Sabah.. - Tian Chua

Berita kemasukan 100 ahli kumpulan bersenjata di pesisir pantai Lahad Datu Sabah adalah cerita sama yang diulang untuk menimbulkan suasana panik di kalangan rakyat, kata Naib Presiden KEADILAN, Tian Chua.

“Setiap kali pilihan raya, tiba-tiba kumpulan pengganas seperti ini muncul.

“Dulu Al-Maunah, lepas tu ada pula kumpulan militan Malaysia yang ditangkap bersama reformis. Kemudian kata kita (Pakatan Rakyat) guna keganasan untuk rampas kuasa,” katanya dalam ceramah Pakatan Rakyat di Bandar Baru Sentul, semalam.

Ahli Parlimen Batu itu mengulas isu kumpulan bersenjata di Lahad Datu sejak 14 Februari lalu yang didakwa pewaris ‘Sultan Sulu’ dari selatan Filipina dan mahu ‘merampas’ semula Sabah.

“Kita rasa cerita ini pelik, 100 lelaki datang mahu mengambil Sabah? Umno macam-macam boleh reka, yang peliknya, bukan Jeneral tentera yang mengarahkan tentera mengepung lelaki-lelaki itu, tetapi Menteri Pertahanan,” kata Tian.

“Kita tidak hairan jika isu itu digunakan untuk menakut-nakutkan rakyat kononnya negara sedang huru-hara,” katanya.

Menurutnya lagi, isu ‘serangan’ itu juga diguna untuk mengalih perhatian rakyat daripada isu pemberian kad pengenalan kepada pendatang asing di Sabah yang didalangi mantan Perdana Menteri, Tun Dr Mahathir Mohammad.

16 ulasan :

  1. Alahai... Bodoh punya statement. Lebih baik lu duduk dalam jamban. Dulu imiginasi Najib makan bersama Antaltuya. Skrg imiginasi makin menjadi. Nak kata bodoh...mmg bodohpun. Tak apa. Kita maafkan dia kerana mental dia tak brapa sihat.

    BalasPadam
  2. Tian chuaTia...lu ni memang pukimak la! Sikit2 umno...igt umno dh xde keje lain ke mcm anwar asyik nk meliwat je!

    BalasPadam
  3. tian chua, alih isu ke tak, ko tak payah meroyan. sekurang kurangnya ko sedar sikit tok nenek ko pun orang bagi kad pengenalan, jadi tak payah dok jeles kat orang luar yang dapat kad di sabah. umno jahat ke tak, ko tak payah menyalak kerana kejahatan pkr lagi dahsyat. contoh lihat ko sendiri, perangai macam budak budak, buat fitnah sana sini kat PM. memang dasar jenis tak basuh pungkuq. perut busuk macam taik.

    BalasPadam
  4. Bajingan punya TC, baik punya spin,boss dia yang antar kumpulan tu ke Saba di sedap2 je tuduh UMNO..giler khinzir punya orang!!! Kekeke!!!

    BalasPadam
  5. lu punya kucing sakit...pun umno punya pasal ka..bodohh....

    BalasPadam
  6. Babi ,Celaka TC ni ...
    memang suka buat fitnah dia ni.. Ingat gambar super impose DF Najib dulu siapa punya kerja

    BalasPadam
  7. UMNO jangan berdiam diri sahaja ,, Buat lapuran Polis biar celaka ni kena tindakan ..

    BalasPadam
  8. Haram jadah punya tian chua. elok disula saja sekor ni

    BalasPadam
  9. Canteknye la gigi cina ni hahaha!.

    BalasPadam
  10. Pukimak punya Cina TC...kalau Lu rasa itu 100 orang UMNO punya kerja....apasal tarak hantar itu Unit Amal PAS sama itu hero-hero PKR pergi tangkaplah bodoh punya Cina tarakkkk sunat punya orang.
    Lu sendiri jadi itu Taiko pergi tangkap itu 100 orang bagi bukti itu UMNO punya kerja..ada berani ka? Kalau tarakkk berani itu Lu punya telor kasi anjing makanlah....habis celita maaa.

    BalasPadam
  11. Bodohlah kau Tian Chua. mulut Bau busuk. Ko mabukka banyak minum todi. Itu 100 orang kawan bos kau punya kawan laaaa. Mo kasi salah UMNO. Ko kira orang Melayu lupa ka kau keturunan Komunis. Mau kasi habis melayu konon. Bodohhh. Inilah wakil rakyat paling Suwei.

    BalasPadam
  12. Ni sume salah Anwar ngan PR

    BalasPadam
  13. Ello apek, lu pigi tanya lu punya Gay boss lah apa pasai dia suroh itu olang sulu masuk. Lu jangan baling lu punya batu lipas itu sembunyi lu punya tangan lah...haiyaa...sindili sudah cilit, sindili cucilah....boloh punya olang...

    BalasPadam
  14. yg tak baik ,semua salahkan UMNO dan kerajaan..itu hari kanak2 bernama William hilang kemudian mayatnya jumpa dlm parit..pun Lim kit Siang salahkan kerajaan kononnya Malaysia sudah tak selamat...itu lu punya pungkok memang kotor psal 'pangsai bo cebok '..pun nak salahkan kerajaan..apa punya olang la lu olang...gua ingat itu binatang pun ada pikir rasional dari lu olang..wa ingat lebih baik lu olang jadi binatang dan itu binatang pulak jadi lu olang..apa macam ?

    BalasPadam
  15. wei TC... kalau ko ndak tauk pasal sabah.. baik jangan ko cakap!!.. tuntutan sultan SULU ke atas Sabah ni BUKAN didalangi oleh mana2 pihak di MALAYSIA.. kami di sini sudah tauk mundu (Lanun) wujud bukan pasal politik.. ---- SABAHAN ---- (TC TUNJUK PANDAI TAPI PALUI) kesian sia sama Kau..

    BalasPadam

About

Blog ini mengandungi penulisan artikel yang berunsurkan..

(Edisi18PL), menyentuh aspek agama, sosial dan politik,
(Edisi18SX), mengandungi unsur seks yang agak keterlaluan,
(Edisi18SG), ada gabungan dua atau lebih unsur ganas, seram dan seks,

Setiap kandungan didalam blog ini hanyalah merupakan satira politik dan juga pojok penulisan peribadi. Jangan ambil serius sangat kalau terasa dipersendakan dan terkena di batang hidung sendiri. Sila bertindak bijak untuk kebaikan diri masing-masing.

Terima kasih kerana berlapang dada sewaktu membaca.
 
Copyright © 2014 MPP Online