BREAKING NEWS

HINA RAJA : Cina DAP kena penjara Sebulan dan Denda 8K..


Di Malaysia ni, kalau tunjuk isyarat lucah pada Raja cuma kena penjara sebulan je beb.. Denda yang kena pulak cumalah RM 8ribu je..

Kalau di negara lain, gua rasa maunya budak cina penyokong DAP tu kena buang negara atau dipenjara untuk satu tempoh lebih lama..

Gua bagi satu contoh di Thailand.., hanya kerana buat kenyataan buruk terhadap Raja Bhumibol Adulyadej, sorang pemandu teksi dipenjara 20 TAHUN dan kerja berat.

Manakala sorang pengarang majalah pulak dipenjara 10 tahun hanya kerana menerbitkan 2 rencana yang memburukkan sistem beRaja di Thailand..

Tapi itu di Thailand beb.. Di Malaysia ni Raja seolah-olah tak dihormati hinggakan penyokong-penyokong Pakatan begitu berani menghina dan mempertikaikan sewenang-wenangnya..

Gua percaya.., hukuman ringan yang diberikan pada Leong Pei Koe kerana menunjukkan isyarat lucah pada DYMM Permaisuri Agong pasti akan dijadikan bahan lawak oleh penyokong PR..

Lepas ni tak mustahil akan ada lebih ramai lagi geng pakatan yang berani hina Raja serta Permaisuri memandangkan hukuman ringan saja yang menanti dorang..


BALIK PULAU: Mahkamah Majistret di sini menjatuhkan hukuman penjara 30 hari dan denda RM8,000 ke atas seorang pemuda atas dua pertuduhan membabitkan kesalahan menunjuk isyarat lucah kepada Raja Permaisuri Agong dan anggota polis di Lapangan Terbang Antarabangsa Pulau Pinang (LTAPP), Isnin lalu.

Hukuman terbabit diputuskan oleh Majistret Muhamad Hidayat Wahab sebentar tadi. - BH


p/s: Lepas ni gua rasa nak pindah duduk di Thailand lah pulak.. Sekurang-kurangnya Sistem BeRaja disana jauh lebih dihormati berbanding dengan di Malaysia ni beb...

8 ulasan :

  1. RM 8ribu sap-sap soi..jerk lain kali dia akan buat lagi kerana semuanya dibiyai, kalau penjara lebih lama dan hukuman kerja berat ini mungkin dia fikir dua kali kalau nak buat lagi

    BalasPadam
  2. Patut dah penjara kena buat komuniti servis 2 3 tahun... baru dia tau.

    BalasPadam
  3. Kalau tak suka Kesultanan Melayu dan menghormati orang melayu..tunggu apalagi chow lah..terhegah hegah kat sini wat apa..

    BalasPadam
  4. Betul tu..takkan sebulan je? Sepatutnya minimum setahun.. Biar celaka2 di luar sana reti nak hormat raja2 Melayu..penang hak milik cina konon..phuihhhh

    BalasPadam
  5. Dalam penjara nanti masuk kan jari dia dalam lubang taik dia , bagi dia rasa....

    BalasPadam
  6. Dia tetap di chop sebagai banduan. Atau bekas banduan bila keluar nanti.

    BalasPadam
  7. kena bagi 50 sebatan kat tngan dia.....bru padan muka dia....

    BalasPadam

About

Blog ini mengandungi penulisan artikel yang berunsurkan..

(Edisi18PL), menyentuh aspek agama, sosial dan politik,
(Edisi18SX), mengandungi unsur seks yang agak keterlaluan,
(Edisi18SG), ada gabungan dua atau lebih unsur ganas, seram dan seks,

Setiap kandungan didalam blog ini hanyalah merupakan satira politik dan juga pojok penulisan peribadi. Jangan ambil serius sangat kalau terasa dipersendakan dan terkena di batang hidung sendiri. Sila bertindak bijak untuk kebaikan diri masing-masing.

Terima kasih kerana berlapang dada sewaktu membaca.
 
Copyright © 2014 MPP Online