BREAKING NEWS

GEMPAR!!!! HARON DIN KELUAR DARI PAS!!!


Ini berita yang baru gua terima dari beberapa sumber.. Kesahihannya masih belum dapat dipastikan tetapi berita ni sedang hangat diperkatakan oleh ahli serta penyokong Pas di seluruh negara..

Timbalan Mursyidul Am Pas iaitu Tuan Guru Dato' Dr Haron Din dikhabarkan telah keluar dari Pas.

Beliau dikatakan meninggalkan Pas kerana tak berpuas hati dengan campurtangan DAP khususnya Karpal Singh terhadap keputusan Isu Kalimah Allah yang dibuat oleh Majlis Syura Pas.

Selain itu, Dato' Haron Din juga dikatakan tak berpuas hati dengan tindakan Anwar yang tetap mahukan Kalimah Allah digunapakai oleh Kristian dan kafir di Malaysia.

Sebelum ni, sebuah blog Pakatan telah mendedahkan pertemuan Haron Din dengan Anwar pada 7hb Februari yang lalu.

Gua dimaklumkan bahawa didalam pertemuan tersebut, Dato' Haron Din telah menasihati Anwar supaya jangan mempermainkan isu kalimah Allah dan mendesak Anwar menghalang DAP dari terus menimbulkan isu berkenaan.

Malangnya, pada ucapannya di sebuah Majlis Sambutan Tahun Baru Cina di Sabah, Anwar dengan lantang mewar-warkan dihadapan masyarakat Kristian bahawa Pakatan akan terus membenarkan kalimah Allah digunakan oleh kafir.


33 ulasan :

  1. Jika benar, Alhamdullillah

    BalasPadam
    Balasan
    1. Boleh Menang award pelakon terbaik

      Padam
    2. Tak setuju kerana jika Dt Harun Din tiada dlm pas tiada lagi org yang benar2 berjuang utk islam dlm PAS...Ulamak yg lain tu sama lah macam Mat Sabu.......

      Padam
  2. Kalau benar, Alhamdulillah !!! Saya sayangkan Dato Haron Din, tak sanggup lihat dia bersama jamaah yg sudah tersasar ! kerana nanti di Akhirat berat persoalannya.

    BalasPadam
  3. ko biar btol bro? kalau betul Alhamdulillah! satu atomic bomb utk Pashit!

    BalasPadam
  4. Kebenaran akan timbul jua..
    Saya dah lama berlepas tangan meninggalkan PAS.., biarpun dipulau olek kawan2 sendiri...

    BalasPadam
  5. Sepatutnya sudah pama Dato Haron Din buat sebegitu. Ulama dalam PAS telah diperlekeh dan di hina. Hanya Syiah dan Anwarinas saja yang diagungkan. PAS bleh tukar nama kepada PARTI ANWAR SYIAH saja.

    BalasPadam
  6. guane lepas sorang sorang lari dari pas

    BalasPadam
  7. Sepatutnya dah lama Dato Haron Din keluar. PAS sekarang memperlecehkan dan menghina para Ulama yang ada didalamnya. Yang di agungkan dalam PAS adalah golingan Anwarinas dan Syiah. PAS bleh tukar nama kepada PARTI ANWARINAS SYIAH.

    BalasPadam
  8. Tak perlu percaya khabar angin ni. Harun Din akan tetap bersama pas walau apa jadi sekali pun. Kalu dia nak dulu lagi dia dah angkat kaki

    BalasPadam
  9. Pada sesiapa yg dpt mengesahkannya, sila cepat buat pengesahan supaya blh dihebah hebahkan

    BalasPadam
  10. Walau aku ni sokong BN tapi dari dulu sampai bila2 aku tetap hormat Tuan guru Ustaz Harun Din aku sayang dia sebagai guru walau ada ahli BN kutuk dia aku tetap pertahankan beliau walau apapun terjadi

    BalasPadam
  11. ALHAMDULILLAH MAKBUL JUGA DOA ANA,

    BalasPadam
  12. aku rasa itu hanya khabar angin.. aku yakin dia masih terikat dengan baiah masuk pas tuuuuuu..

    tapi jika benar, Alhamdulillah

    BalasPadam
  13. kalau fitnah camne?

    BalasPadam
  14. Alhamdulillah.....welcome home.Kepada Melayu (dalam PAKATAN)yang lain bertindaklah SEGERA sebelum bangsa/ugama dilaknati. Tiba masanya untuk semua yang berbangsa MELAYU bersatu/bergabong untuk menyelamatkan bangsa dan ugama.

    BalasPadam
  15. bukan semua pemimpin pas berbaiah....,klu berbaiah sekalipun....bukan bermakna tidak boleh berfikir dan berbicara secara waras akan kekejian yg berlaku dalaman pas....,lebih lantang berkata-kata dan berprinsip!!!
    syabas dato harun din...tahniah dato nasha dan ex-pas dato hassan ali!!

    bravo ahli-ahli pas yg rasional!!

    BalasPadam
  16. Alhamdulillah. Semoga benarlah berita ini. Hanya dato Harun Din sahaja yang saya hormat di dalam PAS.

    BalasPadam
  17. Syukur kepada Allah..alhamdulillah...semoga ia benar...biarpun dato dr harun din tidak bersama dgn pas mahupun umno,ttp dato masih relevan dgn syiar islam di malaysia...

    BalasPadam
  18. Inilah tanda tanda jawapan yang Allah berikan dari doa KO BN, BN KO yang biadap dari parti PAS. Syukur kalau Harun Din sudah sedar.

    BalasPadam
  19. bagi pas hanya TG saja ulamak yg maha maksum tahap tertinggi ahli syorga, selain itu semuanya ularmak dalam pas ulamak tahap kedua sbb tu ustaz hassan ali, ustaz nasha diorg maki hina kaw2 walau yg hina tu tahap pecacai2 je.. sbb TG akan ampunkan diorg dan pimpin diorg nanti kesyorga.. ulama yg bakal dihina dan dimaki yg tunggu giliran sekarang ustaz haron din sbb masih kekal mempertahankan akidah/agama dan tak sebulu dgn TG yg melacorkan akidah/agama demi politik,undi puak2 kafir dan putrajaya...

    pas semakin jauh tersesat

    BalasPadam
  20. Klu benarlah apa di kata, اَلْحَمْدُلِلّهِ ... Sepatutnya lama dah ditnggalkan PAS yg bnyk trpesong tu,PAS dah trpalit najis yg sukar utk d bersihkan, jgn kerana itu kita jgk trkena sama.. Apa yg pasti, satu2 telah اَللّهُ tarik dari PAS ats kemungkaran yg di cipta kerana اَللّهُ byr tunai ats dnia lagi dan x mstahil yg tnggal itu akn trbenam brsama dosa2 mereka kerana mnggadai maruah agama demi meraih undi dan berkat doa2 mereka mnjahamkan sesama saudara dan menolak prpaduan sesama Islam..

    BalasPadam
  21. pastikan diri kita berada dilorong orang-orang yang disukai Allah demi kejayaab kita di dunia dan akhirat

    BalasPadam
  22. aku dgar cter di kelantan dah ada orng pondok tunjuk protes depan nik aziz masa dia berceramah. dah jatuh taraf nampaknya.

    BalasPadam
  23. ..antara golongan pertama yg akan dihumban ke neraka ialah para ulama yg mengetahui tntang kebatilan ttapi sngaja mndiamkan diri..demi mnjaga kdudukan...smua ulama dlm PAS snggup mbisu...biar pn trang2 TGNA tlah jauh trsesat bsama DSAI dan angkatan perangnya menentang Islam...ayuhlah...fikirkan lah azab Tuhan dari takut kpd manusia spt TGNA dan DSAI yang sesat itu...

    BalasPadam
  24. Menitis air mata ku! Alhamdulillah! Moga2 umat islam bersatu untuk mengekang cabaran pihak kafir yg sentiasa berusaha menjatuhkan islam ; juga demi kemaslahatan umat islam secara umum!

    BalasPadam
  25. alhamdullillah..Islam sebenar semakin kuat di Malaysia..semoga nik aziz ,hadi awang & anwar ibrahim juga mendapat taufik & hidayah..amin

    BalasPadam
  26. maaf la... walaupun ustaz harun din tak berapa in line sangat dengan anwar PKR..
    tapi kata nak masuk umno... tunggu seksofon deme jadi piano la.

    cukup la mader tua tu hina ustaz harun din masa zaman dulu

    BalasPadam
    Balasan
    1. Jangan kata camtu. Anuar yg selalu hina pas masa dia dlm bn. Sekarang dia buat perkara yg sama bila dia dlm pembangkang. Dia sudah lama pecahbelahkan kita ummat islam. Anuar adalah seorang 'sosiopath'. Sila baca pasal ciri2 seorang sosiopath k. Jika awak seorang yg BENAR. . Fikirkan lah. Kita telah jadi mangsa..

      Padam
  27. Anuar adalah seorang 'sosiopath', TG Nik Aziz pencacai Dap dn mcm2 lagilah...
    Najib tu apa pulak eh. Dah tentulah Khalifah yg terbaik iaitu:
    - alim smpai najis mughallazoh pun tak dpt jawab dila ditanya oleh seorang budak sekolah rendah kehkeh...
    - amanah dan tidak rasuah langsung hingga ranking rasuah negara berjaya mengatasi mexico kehkeh...
    - bijak mengendalikan ekonomi hingga negara berhutang 500 billion. Ingat yer nak byr balik kena plus interest kehkeh...sapa yg bayar? kite2 ler rakyat kehkeh...kata2 seorang pemimpin yahudi pada tahun 16++ "pemberian hutang kepada negara adalah perniagaan paling menguntungkan, amaunnya tinggi, bunganya tinggi dan pembayarannya adalah terjamin oleh tax payers". Carilah buku dn baca sbb klu setakat dlm internet je mmg susah la nak jumpa kehkeh..
    - taat perintah Allah hingga mengatakan hukum Hudud dlm Quran tu tak sesuai di bumi Malaysia ni yg Islam adalah agama rasminya kehkeh...in fact klu X nak buat elok diam je tapi jgn kritik hukum Allah...apa ingat bumi Malaysia ni bukan Allah punya ke? Arab je?
    - sgt wassatiyah hingga biarkan isteri shoping berjuta sakan diluar negara kehkeh...tiap2 bulan rakyat trmasuk aku ni kena potong gaji byr cukai, frust gak bila org lain plak guna sesuka hati kehkeh...

    BalasPadam
  28. PAS akan hancur!!!..bertepatan dgn doa bangang!!.."BN K.O..K.O BN"..dh terkena kpd mereka sndri..Ust Harun Taib dll yg bnr2 mmperjuangkn Islam..tunggu ape lg??

    BalasPadam
  29. sambungan utk 12:19 PG tunggu apa lagi? jom la perjuangkan Islam dlm Umno. Nk muntah aku dgr. Bini2 pemimpin semua ikut pesyen barat, pejuang Islam la konon...dulu Umno mana ambik port sgt pasal perjuangan Islam ni....tapi bila Pas dah kuat, barulah dgr mcm2 skrg ni...

    BalasPadam
  30. butoh la Tanpa Nama19 Februari 2013 3:27 PTG.... bila pas kuat? yg aku nampak DAP yela makin kuat.. hahaha.. kat selangor, PAS jadi tunggangan,,wei tak malu ke bro?

    BalasPadam

About

Blog ini mengandungi penulisan artikel yang berunsurkan..

(Edisi18PL), menyentuh aspek agama, sosial dan politik,
(Edisi18SX), mengandungi unsur seks yang agak keterlaluan,
(Edisi18SG), ada gabungan dua atau lebih unsur ganas, seram dan seks,

Setiap kandungan didalam blog ini hanyalah merupakan satira politik dan juga pojok penulisan peribadi. Jangan ambil serius sangat kalau terasa dipersendakan dan terkena di batang hidung sendiri. Sila bertindak bijak untuk kebaikan diri masing-masing.

Terima kasih kerana berlapang dada sewaktu membaca.
 
Copyright © 2014 MPP Online