BREAKING NEWS

ADUN DAP TERKENCING TERIMA SMS LUCAH..


ADUN DAP Kampung Tunku, Lau Weng San menuduh BN Selangor menceroboh privasi beliau dengan menghantar kepadanya ucapan hari jadi melalui khidmat pesanan ringkas (SMS).

Lau berkata SMS itu dihantar kepadanya pada 12 Februari sempena harijadi beliau ke-35 atas nama pengirim DS Mohd Zin Mohamed.

Dalam sidang akhbar di ibupejabat DAP Selangor, Lau menunjukkan kepada pemberita SMS tersebut, dalam bahasa Melayu dan Inggeris, yang berbunyi:

"Sdra LAU WENG SAN Selamat Menyambut Hari Lahir. Happy Birthday. Ikhlas dari DS Ir. Mohd Zin Mohamed, Kordinator BN Selangor. Sayangi Selangor, Yakini BN".


Lau juga mendakwa beliau telah menerima lebih 10 ucapan perayaan dan mesej kajiselidik sejak dua tahun yang lalu dari enam pengirim, dengan Mohd Zin didakwa menghantar kepadanya mesej-mesej tersebut melalui empat talian telefon.

Lau yang bengang berkata, dia boleh bertolak ansur dengan mesej yang sebelumnya, tetapi bukan yang terbaru ini kerana pengirimnya mungkin juga tahu nombor kad pengenalannya.

"BN begitu terdesak sehingga mereka sanggup menceroboh privasi seseorang untuk memancing undi menjelang pilihan raya umum akan datang," katanya.

Lau berkata pembekal perkhidmatan itu menafikan telah membocorkan maklumat peribadinya melalui e-mel selepas dia membuat aduan rasmi bagi menyampaikan rasa kecewa dan terkejutnya.

Ketika dihubungi, Mohd Zin (kanan) menafikan bahawa menghantar SMS ucapan hari lahir adalah suatu perbuatan pencerobohan privasi, dan berkata ia tidak salah untuk berbuat demikian kerana ia adalah satu ucapan yang baik dari BN Selangor.

"Di mana berlaku pelanggaran privasinya? Saya tidak mengakses akaun dan rekod kesihatannya. Ia seperti posting di Facebook dan Twitter. Adakah ia satu pelanggaran?" tanya Mohd Zin yang merupakan Ahli Parlimen Sepang, bertanya.


p/s: Ekelehhhhh..., terima sms besday pun boleh jadi gila babi ke beb? Nampak sangat bangangnya puak-puak DAP di Selangor tu kannn...

6 ulasan :

  1. sedih-nampak raut wajah tertekan:
    Tindakan; Saman
    Sebab2:Taksangka umur 35 tahun (mana mungkin sbb rambut x tumbuh lg)
    *marah X hantar dalam bahasa cine
    *hahahahahahahihihihihihihhiuhuhuhuhuhhuhu

    BalasPadam
  2. Saya pun pernah mendapat sms ucapan selamat hari jadi daripada DS Mohd Zin. Bangga weh...

    BalasPadam
  3. Hehe... Bukan susah nak cari no kp dia....

    BalasPadam
  4. si babi ni masih bangang lagi ... ntah2 yg buat tu kaum CINA celaka diorg jugak maklumlah cina ni kaum yg opportunis. ntah2 kawan2 babi dia jugak sekeliling dia yang sama2 makan babi. musuh dlm selimut. mana dia tau?? nak tuduh UMNO/BN luu CINA cilaka ala mukti aaa ?????

    BalasPadam
  5. paranoid la apek ni

    BalasPadam
  6. peh. cam gay pn ade gk bnyi. huhu

    BalasPadam

About

Blog ini mengandungi penulisan artikel yang berunsurkan..

(Edisi18PL), menyentuh aspek agama, sosial dan politik,
(Edisi18SX), mengandungi unsur seks yang agak keterlaluan,
(Edisi18SG), ada gabungan dua atau lebih unsur ganas, seram dan seks,

Setiap kandungan didalam blog ini hanyalah merupakan satira politik dan juga pojok penulisan peribadi. Jangan ambil serius sangat kalau terasa dipersendakan dan terkena di batang hidung sendiri. Sila bertindak bijak untuk kebaikan diri masing-masing.

Terima kasih kerana berlapang dada sewaktu membaca.
 
Copyright © 2014 MPP Online