BREAKING NEWS

WOW!! Anwar mengaku lebih kenal Rasulullah dari Najib..

Konsep wasatiyyah Perdana Menteri, Datuk Seri Najib Razak gagal menggambarkan keperibadian pemimpin Islam kerana kaedah pelaksanaannya bertentangan syiar Islam dan amalan Rasullullah, kata Datuk Seri Anwar Ibrahim.

Ketua Umum KEADILAN itu berkata, wasatiyyah yang menjadi ungkapan politik Umno dijadikan umpan Najib untuk mendapat sokongan pengundi Melayu, diguna untuk menzalimi rakyat.

“Tengok pemimpin Islam, pukul orang, bunuh orang. Nak tengok rasuah, tengoklah pemimpin Islam. Cakap dengan angkuh, ambil balak (pun) pemimpin Islam. Surat khabar Islam (kerjanya) fitnah orang. Utusan Malaysia, bapak segala fitnah di Malaysia. Siapa punya, Melayu punya.

“Melayu mana, Melayu Islam, siapa ketua, Najib! Wasatiyyah apa, wasatiyyah fitnah yang dipertahankan. Ini bukan soal politik, tapi soal hukum, soal akhlak, tapi jika tanya ustaz Umno inilah wasatiyyah (namanya),” katanya pada Ceramah Perdana Merdeka Rakyat di Pekan Pasir Besar, Gemas, Negeri Sembilan, di sini malam tadi.

Anwar berkata, tempoh beliau dipenjara lapan tahun hanya ujian kecil jika dibandingkan perjuangan Rasulullah menegakkan syiar Islam.

Beliau mengimbas kembali perjuangan Rasullullah yang penuh onak duri berhadapan puak penentang Islam.
“Ada orang cakap, kamu dah solat hajat, tapi kenapa tidak menang lagi…punyalah jahil. Nabi pun ambil masa 13 tahun, sehingga luka pipinya. Nabi itu kekasih Allah, manusia terulung. Jadi sebab itu menghadapi ujian kita kena sabar, ujian ini macam-macam, wang ringgit, ugutan dan sebagainya,” katanya.

“Saya masuk penjara lapan tahun. Bila masuk penjara jangan ingat kita besar. Semasa zaman Rasulullah, ada sahabat bertanya siapa yang paling banyak terima ujian, Rasulullah jawab para nabi. Ini derita kecil. Kata Tok Guru, ini ujian untuk jadi baik,” ujarnya.

Katanya, hasil wasatiyyah Umno BN itu patut menjadi contoh kepada bukan Islam, tetapi berlaku sebaliknya.

“Politik boleh dibuat dengan lakaran kata-kata. Boleh berjanji dan kata kami akan pertahankan pentadbiran bersih daripada kotor, banteras rasuah tapi rasuah juga. Wasatiyyah tapi tidak ada kesederhanaan dalam apa cara sekalipun,” katanya.

“Wasatiyyah ini umat yang seimbang, (yakni) menjaga keseimbangan dan tahu menjaga nilai hidup. Tahu prinsip keadilan, tidak melampau serta zalim. Kalau itu dilakukan, orang bukan Islam akan hormat kita,” ujar Anwar.

13 ulasan :

  1. Anwar punya wassatiyah enjut jubur dan pantat cina doll

    BalasPadam
  2. temberang lagi si anwar nie tak habis-habis nak menipu je

    BalasPadam
  3. MSE TDO JE X TIPU... CAYELAH

    BalasPadam
  4. Xsedar diri..Kaki tale bontot pn masih nk cakap pasal kepimpinan islam...Pale Butoh laa...

    BalasPadam
  5. Rasa nak muntah aku.

    BalasPadam
  6. muka kimak mcm ni pun nak beckp pasal agama? busuk mulut la..bau lubang taik..

    BalasPadam
  7. anwar x layak sebut nama nabi muhammad...

    BalasPadam
  8. Sesungguhnya adalah benar bhwa nabi tdk mgaku seseorang itu sbg umatnya jika mlakukn prbuatan liwat.. oleh itu perlukah kita melayan manusia ini.?

    BalasPadam
  9. Hoi...meluat aku dengan idea dia ni....

    BalasPadam
  10. Apa yg Anwar Al-Juburi Wal-Liwati dok kondem DS nagib ni?? Buruk-buruk DS Nagib pun aku rasa 1000 kali lagi baguis dari Bang Non kita tu. Bang Non penyokong tegar kelakuan umat Nabi Lut tu - LGBT, main depan belakang, main chinadoll, mathitam doll, penyokong tuhan allah trinity DAPpigs dan berbagai-bagai lagilah. Itupun ada hati nak tegur DS Nagib. Tengok mukapun dah macam jin ifrit tengah kebulok tak makan saja...

    BalasPadam
  11. Kenal Nabi ke kenal BABIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIII,bangsat punya olang.

    BalasPadam
  12. terbakar hati dia tengok ukhwah najib nasha dan palestin....

    BalasPadam
  13. Anuar Ibrahim Aljuburi tidakkah kau malu bercakap tentang hukum dan morel layakkah kau memperkatakannya sedangkan akhlak kau sangat sangat kotor dan jijik.tiada satu pun daripada kau boleh dibuat contoh kecuali keburukan dan kemusnahan yang kau lakukan.

    BalasPadam

About

Blog ini mengandungi penulisan artikel yang berunsurkan..

(Edisi18PL), menyentuh aspek agama, sosial dan politik,
(Edisi18SX), mengandungi unsur seks yang agak keterlaluan,
(Edisi18SG), ada gabungan dua atau lebih unsur ganas, seram dan seks,

Setiap kandungan didalam blog ini hanyalah merupakan satira politik dan juga pojok penulisan peribadi. Jangan ambil serius sangat kalau terasa dipersendakan dan terkena di batang hidung sendiri. Sila bertindak bijak untuk kebaikan diri masing-masing.

Terima kasih kerana berlapang dada sewaktu membaca.
 
Copyright © 2014 MPP Online