BREAKING NEWS

Janda gersang meroyan kemaruk nak berdemo..

Abby Abadi diberitakan sangat teruja untuk menjadi antara sejuta rakyat menyertai Himpunan Kebangkitan Rakyat (HKR).

Menurutnya, beliau akan berada di Kuala Lumpur bermula esok sebagai persiapan untuk menyertai himpunan raksasa itu.

“Teruja sangat, rasa macam nak raikan sesuatu. Tak pernah saya rasa seperti ini. Masa Bersih 1.0, 2.0, 3.0 saya terlepas. Kali ini saya akan rasakan sendiri pengalaman berhimpun bersama rakyat.

“Masa Bersih 3.0 saya hanya dengar dan ikut perkembangan daripada media. Bila kita tak berada dalam kumpulan itu, kita tetap tidak faham sepenuhnya apa yang dituntut mereka,” kata Abby.

Menurutnya lagi, beliau bersedia mengharungi pengalaman kali pertama berhimpun kerana memahami apa sebenarnya tuntutan rakyat, biarpun masih baru dalam pentas politik.

“Saya bersyukur walaupun ketinggalan tiga himpunan Bersih sebelum ini. Tapi saya gembira kerana dilimpahi kesedaran untuk menuntut perubahan,” kata ahli PAS seumur hidup itu.

“Perjalanan saya dahulu dan sekarang cukup berbeza. Dahulu, saya tidak mengambil tahu tentang dasar pentadbiran negara. Tapi sekarang apabila sampai satu tahap, saya mendapat pencerahan.”

Tambah Abby, walaupun disogok berita huru-hara oleh media arus perdana, beliau yakin jika dengan niat betul dan ikhlas, perhimpunan itu pasti dipermudahkan olehNya.

“Saya bersyukur dengan penghijrahan ini. Saya tidak takut pada manusia kerana yakin Allah ada bersama. Kita pergi ke perhimpunan itu ada tujuan yang jelas…InsyaAllah untuk dunia dan seterusnya di akhirat kelak.

“Saya sendiri ada tengok dalam youtube bagaimana peserta himpunan sebelum ini dipukul tanpa melakukan kesalahan,” katanya.

“Saya berpesan di twitter kepada orang ramai, jika ada yang buat kecoh atau provokasi, kita tangkap dan ikat supaya kita boleh tanya kenapa dan siapa arahkan dia buat begitu,” kata Abby yang menyiapkan dua baju mengikut warna tema ditetapkan penganjur.

11 ulasan :

  1. apa kata masa himpunan nanti kita tangkap ostazah Ebbi dan ikat kat tiang lampu...lepas tu apa lg...buat le apa yg patut....hahahaha....

    BalasPadam
    Balasan
    1. sanggup ke lu bro..aku ampun xsanggup..dia byr aku pun xsanggup..mulut pun da bau longkang yg lain2 tk tau la

      Padam
  2. hebat!!!!!! utk mempertaHankan 'ZINA' SUAMI ORG DGN BINI ORG YG BERLAKI DAYUS
    APA REAKSI ZIZAH BILA PERBUATAN TERKUTUK NUAR DIBELA ???? TAK DA MALU ATAU MEMANG TAKTAU 'AYAT' MALU
    ANK KAMU PUN AKAN BERHIMPUN ???NURUL MAKNANYA DIA MERESTUI NAFSU'ANJING' NUAR ,,,,NUAR NI BPK KAU KE NURUL???? TAK MALU BERBPK 'GILA2 SEX ???

    BalasPadam
  3. Nak buat camana...minah ni dah confirm telah 'mengkepala lututkan' otak dia....muahahaha...

    BalasPadam
  4. aku harap TV3 dan RTM tak tayangkan sikit pun berita perhimpunan bodoh ni..byk lagi berita berguna boleh kuar kat tv...diorg tu nak publisiti politik jer

    BalasPadam
  5. Ramai2 kaum Adam pi demo kat umah dia. Hee Heee.

    BalasPadam
  6. Sejuta???? Tak kan untuk sejuta hanya nak buat kat stadium Merdeka saja. Itu pun dah terang PR tak yakin ramai yang akan turut serta. Kalau betul buat la kat Bukit Jalil atau Shah Alam. Dua stadium tu adalah yang terbesar di negara ini. Barulah boleh kunun kat UMNO.

    BalasPadam
  7. Diaorang ni bukan nak berhimpun tapi nak meraikan kemenangan diaorang kerana dapat menguna kan kalimah Allah dalam kitab bable bahasa melayu...puuuiiii

    BalasPadam
  8. admin ni jd pa...dk post mcm2 tntg dya ni...xkn psai dya sokong pas pn jd isu..korang yg dk herdik,hina dya xpsai2 dpat dosa..korang ingt korg dh perfect....sblum nk kta pa2 pk dulu..mcm xda otak...... 1lg korg dk pcya sgt brita d tv...brta 2 klw psai politik mmg la umno yg plg btol...wey, kalu nk sbar pa2 dlm blog,kaji dlu..kang xpsai2 jadi ftnah..

    BalasPadam
  9. Pppuuuuuiiiiiii....!!!!!!!

    BalasPadam
  10. Jgn peduli puak2 ni.klu 1 juta yg berhimpun tu mampoih keras kan bagus. Aman malaysia ni

    BalasPadam

About

Blog ini mengandungi penulisan artikel yang berunsurkan..

(Edisi18PL), menyentuh aspek agama, sosial dan politik,
(Edisi18SX), mengandungi unsur seks yang agak keterlaluan,
(Edisi18SG), ada gabungan dua atau lebih unsur ganas, seram dan seks,

Setiap kandungan didalam blog ini hanyalah merupakan satira politik dan juga pojok penulisan peribadi. Jangan ambil serius sangat kalau terasa dipersendakan dan terkena di batang hidung sendiri. Sila bertindak bijak untuk kebaikan diri masing-masing.

Terima kasih kerana berlapang dada sewaktu membaca.
 
Copyright © 2014 MPP Online