BREAKING NEWS

Janda Gersang meroyan Fitnah kerajaan Zalim...

Abby Abadi mendesak agar seluruh rakyat negara ini melakukan perubahan besar pada Pilihan Raya Umum Ke-13 (PRU13) yang akan datang.

Beliau yang ditemui di Pejabat Harakah hari ini memberitahu perubahan yang dilakukan itu adalah salah satu usaha untuk menghentikan mereka yang memerintah daripada terus melakukan dosa.

Malah ia juga turut menjadikan negara ini berada dalam keadaan yang lebih baik dari sebelum ini.

"Sebagai seorang rakyat Malaysia, saya berharap seluruh rakyat berani untuk melakukan satu perubahan yang besar pada PRU13 nanti, apatah lagi mereka yang baru pertama kali ingin mengundi perlu berani membuat perubahan.

"Niat kita hanyalah untuk menjadikan negara ini lebih baik dari sebelum ini, perubahan pemerintahan perlu dilakukan," jelas beliau.

Abby turut menyatakan keadaan politik sekarang dilihat lebih bersikap berat sebelah apabila pihak Pakatan Rakyat tidak menerima layanan yang sempurna dari kerajaan terutamanya dalam soal penyampaian maklumat di media milik mereka.

"Terlalu banyak kezaliman dilakukan oleh kerajaan sekarang khususnya Kelantan yang sehingga sekarang dinafikan hak mereka menerima royalti walaupun itu sudah terkandung di dalam perjanjian.

"Saya bercakap ini bukannya bererti saya dengki dengan kerajaan yang sedia ada tetapi saya mengharapkan sesuatu yang lebih baik untuk umat Islam serta rakyat negara ini yang sekian lama tertekan dengan kehidupan yang semakin tidak menentu," sambung beliau.

Dalam pada masa yang sama beliau menyeru agar wanita menggunakan kuasa mereka untuk turut sama melakukan perubahan.

"Untuk wanita gunakan PRU13, sayangi Malaysia, sayangi Islam dan gunakan kuasa kita jom ubah," kata beliau lagi.


p/s: Entah apa lah yang zalim sangat kerajaan sekarang dimata Janda sorang ni ye..? Mungkin kerajaan zalim sebab tak sediakan laki untuk dia gamaknya kot? Huhuhu....

4 ulasan :

  1. ye la abby...bek ko sembahyang jaga anak2 ko kat rumah lagi elok

    BalasPadam
  2. Entah apa lah yang zalim sangat kerajaan sekarang dimata Janda sorang ni ye..? Mungkin kerajaan zalim sebab tak sediakan laki untuk dia gamaknya kot? Huhuhu....

    ------------------------------------------------

    bukan sebab tak sedia kan laki kut...tp sebab kerajaan tak pujuk Wak Norman rojok balik si Ebbi nih gamak nye...

    BalasPadam
  3. maaf ye kalau ada yang terasa dgn apa yh saya nak tuliskan - setelah beberapa kali mendengar komen2 Abby atau "ceramah"2 beliau (walaupun saya tidak berupaya utk dgr sampai habis...) berdasarkan penilaian saya - beliau tidak ada isi dalam komen2 dan "ceramah"2 beliau - saya tidak nafikan penghijrahan beliau adalah sesuatu yang positif tetapi beliau kena lebih banyak mendalami hal2 agama sebelum layak utk dipanggil ber"ceramah" kerana kalau diteliti beliau lebih kepada berdrama air mata, cakap benda yang sama tetapi berpusing2 dan berulang2 dan kadang2 yang paling ketara, beliau tidak menjawap soalan yang diutarakan malahan melarat2 sampai org pun lupa soalan yang sebenar. Minta maaf lagi sekali kalau ada yang offended, tetapi ini hanyalah pandangan ikhlas saya....insya'allah semoga beliau sedar & berusaha memperbaiki kelemahan2 beliau....

    BalasPadam
  4. Abby masih muda dan cantik. Ramai lelaki yang tertarik kepada beliau.Masih bergetah dan gebu kata orang. Pasti ramai yang mengidamkannya.

    BalasPadam

About

Blog ini mengandungi penulisan artikel yang berunsurkan..

(Edisi18PL), menyentuh aspek agama, sosial dan politik,
(Edisi18SX), mengandungi unsur seks yang agak keterlaluan,
(Edisi18SG), ada gabungan dua atau lebih unsur ganas, seram dan seks,

Setiap kandungan didalam blog ini hanyalah merupakan satira politik dan juga pojok penulisan peribadi. Jangan ambil serius sangat kalau terasa dipersendakan dan terkena di batang hidung sendiri. Sila bertindak bijak untuk kebaikan diri masing-masing.

Terima kasih kerana berlapang dada sewaktu membaca.
 
Copyright © 2014 MPP Online