BREAKING NEWS

Saya MAMPU jadikan negara ni bebas RASUAH!! ~ Anuwar Ibrahim

Dalam satu ceramah Perdana Merdeka Rakyat Taman Entrepreneur Kuchai, Kuala Lumpur, Anwar menegaskan Pakatan Rakyat sama sekali tidak akan membenarkan mana-mana pimpinan dari merompak wang rakyat apabila mentadbir negara kelak.

“Pegang kata-kata saya. Satu perkara saya janji. Saya dan kawan-kawan dalam KEADILAN, PAS dan DAP tidak akan izinkan mana-mana pemimpin rompak dan curi duit rakyat.

“Kalau kata saya pun macam ahli politik lain, saya kata, minta maaf. Saya tahu apa itu derita, penjara. Saya tahu macam mana orang malukan saya tiap-tiap malam. Sekarang saya hanya ingin buat apa yang betul untuk rakyat dan negara,” katanya.

Turut berucap ialah Naib Presiden KEADILAN, Nurul Izzah Anwar; Ketua Publisiti DAP, Tony Pua dan Ahli Jawantankuasa Dewan Muslimat PAS Pusat, Dr Rosni Adam.

Anwar juga mendakwa, pengaliran wang haram berjumlah RM200 bilion hingga meletakkan Malaysia sebagai negara kedua paling tinggi di dunia, membuktikan pemimpin Umno BN terlibat dalam rasuah.

“Anda tahu kenapa? Kerana mesti ada (pemimpin Umno BN) terlibat, jadi tidak berani buat siasatan. Anda mahu (ia) disiasat? Kalahkan Umno BN pada PRU 13, kita akan siasat,” katanya. - UtaraNews.com


p/s: Kalau tak menipu, bukan Anwar lah namanya beb.. Hanya yang bodoh macam cai-cai Pakatan je yang percaya dengan janji malaun sekor tu...

15 ulasan :

  1. PONDEKlah, yang lu simpan berbilion2 u dulu duit gaji ke!

    BalasPadam
  2. bapak jubur nak hapuskan rasuah, bapak pelahap
    rasuah.

    BalasPadam
  3. kata anwar ni macam ibarat.....babi yang perasan dirinya macam panda.....comel.....

    BalasPadam
  4. Butuhla ko nuar menipu x sudah2 bosan lah wei

    BalasPadam
  5. Sebelum BABI nie berada dalam kerajaan dulu, adik beradik dia di PP semua dah hampir-hampir muflis. Pakai kereta KE20 je. Masa BABI nie jadi Menteri Kerwangan semuanya jadi kaya secara mendadak. Masing2 dah jadi kaya...termasuk bapak dia....BERSIH Ke tu....piiiiraahhh...

    BalasPadam
  6. Hanya orang yang bodoh je caye cakap si ANUwar..sebelum ni dia pernah mengambil rasuah smasa menjadi menteri kewangan...

    BalasPadam
  7. Nak muntah hijau aku baca ayat2 taik dia ni. X blh hidup klu x menipu.menipu je kerjanya. Sampai kiamat pun aku x percaya ckp sesumpah ni

    BalasPadam
  8. 2 minggu... 2 minggu lepas menang geran keluar... kalo tarak ini bukan Anwar...

    BalasPadam
  9. poddahhh... pegi mamposs ko nuar.. Kalimah 'ALLAH' pn ko jual.. mana janji ko pd penduduk Kg Buah Pala sblm PRU12..???

    BalasPadam
  10. klu dok suka mki hmun mencarot ckp kotor tu pastinya juak2 ameno-apco hahaha hihihi huhuhu

    BalasPadam
  11. btol tu pemerhati bebas 1:48...juak2 ameno-apco je yg suka maki hamun ckp kotor kan??puak2 pakatan mana ada yg suka maki hamun orang...buat fitnah, ngentot dgn Chinadoll....hukum org lain kafir ada le kan...kan ke fitnah tu ibadah wajib bg mereka yg bergelar umat wali2 pakatan..??

    BalasPadam
  12. party kencing rakyat (PKR)4 Januari 2013 11:32 PG

    Anuar lu bg bontot je kat babi lagi baik lah.muka mcm sial

    BalasPadam
  13. Dia sendiri raja segala rasuah, ada hati nak hapuskan.Porak.

    BalasPadam
  14. PARTI KENCING RAKYAT

    BalasPadam
  15. Juboq hanglah Nuar. Hang tulah salah seorang bapak perasuah tegar waktu dengan BN dulu. Berbilion-belion kau bawak lari, ada hati nak cakap nak basmi rasuah. Kau ingat kau boleh selamat ke kat dunia ni....tunggulah waktu sakratul maut kau nanti...pandailah ko jawab nanti kat bawah sana....jangan lupa mintak kat Nik Ajis satu tiket ke syorga. Tiket tu Nik ajis kena sign nanti tak laku. Selitkan dalam kain kapan kau nanti. Mana tau kut-kut boleh pakai kalau nak kena balun kat bawah tu nanti....muahahahahaha......

    BalasPadam

About

Blog ini mengandungi penulisan artikel yang berunsurkan..

(Edisi18PL), menyentuh aspek agama, sosial dan politik,
(Edisi18SX), mengandungi unsur seks yang agak keterlaluan,
(Edisi18SG), ada gabungan dua atau lebih unsur ganas, seram dan seks,

Setiap kandungan didalam blog ini hanyalah merupakan satira politik dan juga pojok penulisan peribadi. Jangan ambil serius sangat kalau terasa dipersendakan dan terkena di batang hidung sendiri. Sila bertindak bijak untuk kebaikan diri masing-masing.

Terima kasih kerana berlapang dada sewaktu membaca.
 
Copyright © 2014 MPP Online