BREAKING NEWS

Pemuda Pas nak putuskan hubungan dengan Israel.. Ye ke???


Pemuda PAS Terengganu menyifatkan kerajaan Malaysia dibawah kepimpinan Umno dan Barisan Nasional (BN) ‘hiporkrit’ dalam tindakannya membantu umat Islam di Gaza, Palestin.

Sehubungan itu, Ketua Pemuda PAS Terengganu, Ustaz Mohd Nor mendesak agar kerajaan Malaysia di bawah kepimpinan Umno-BN memutuskan hubungan dagangnya dengan pihak Israel.

Kata beliau, kerajaan Umno-BN bersikap ‘hiporkrit’ terhadap umat Islam di negara ini kerana didakwa mempunyai hubungan dagang serta diplomat dengan Israel dan sekutunya.

Menurutnya, jika kerajaan Malaysia benar-benar jujur dan ikhlas ingin membantu umat Islam di Gaza-Palestin putuskan hubungan dagang tersebut.

“Saya mendesak kerajaan Malaysia menarik-balik dan menghentikan segera pelaburan atau penjualan minyak sawit Malaysia kepada pihak-pihak Israel, jika Malaysia benar-benar ikhlas dan jujur untuk membantu umat Islam di Palestin.

“Kerajaan Malaysia menjanjikan sumbangan RM1 juta kepada Gaza, Palestin. Ini kerana, bagi menutup isu yang sedang didedahkan oleh Persatuan Anak Peneroka Kebangsaan (Anak) apabila minyak sawit Malaysia dijual kepada negara Israel.

“Ini (sumbangan) untuk menutup sebenarnya, bagaimana kerajaan Malaysia bersikap ‘hiporkrit’ dengan mengadakan hubungan dagang dan diplomat dengan Israel secara senyap-senyap.

“Mereka (kerajaan BN) sanggup menjual minyak sawit Malaysia ini kepada Israel, yang menggunakan segala kekuatan ekonomi mereka (Israel), ketenteraan mereka dengan mengepung dan membunuh umat Islam di Gaza-Palestin,” jelasnya.


p/s : Nak putuskan hubungan dengan Israel?? Suruh Anwar buat dulu laa....

8 ulasan :

  1. dorang tak cukup sedar lagi tu,, sabo jela,,

    BalasPadam
  2. Orang pemikirannya secetek ini boleh diangkat sebagai pemimpin. Ahli Pas Memang bengap... apalah nak jadi kalau malaysia dperintah oleh katak-katak bawah tempurung ni. Malaysia tidak pernah mempunyai perniagaan secara langsung dengan israil. Dalam dunia globalisasi sawit malaysia sampai ke israil melalui pihak lainlah bodoh..oii. Samalah macam kain serban,jubah dan telekung yg dipakai oleh org pas yg dibuat di kilang milik yahudi tapi dijual kemalaysia oleh pihak lain. ada paham ke?

    BalasPadam
  3. Ya..mmg betolla tudohan/statement yg aq baca selama ini....utk mnjadi ahliPAS syarat utama yg ada ialah BONGOK, PENIPU dan PANDAI SPIN...

    Tgk paspot Malaysia dah tau..nak g ngr mana pon bole di donia kecuali Israel...so ,kalo prdagangan secara langsung xla ada..tapi kalo xsecara langsong mmgla...

    Abis mangkok2 PAS tuh jgnla guna FB, komputer dan mcm2 mende kat donia sbb semuanya related dgn Yahudi/israel..bodddddoooo..natang tol..

    Agaknya penganut agama PAS neh igt nak anta bantuan kat Palestin mcm gi anta lauk kat umah mak Jemah kot...takat bawa dulang makanan, beras dan beri salam,,terus masok rumah....tu la...org suruh g sekolah blaja neh, pegi sklh blaja cara nak melawan kjaan yg dah bagi mcm2 bantuan kat awak...tu la bila dah besar jadi BAGHAL...

    BalasPadam
  4. org pas ni bangang ke apa....hari tu si hadi awang kata boleh berniaga dgn yahudi tapi tidak dgn zionis....org lain buat tak boleh..dia boleh je...berkawan dgn setan pun ok...anwar ibrahim siap nak jamin keselamatan yahudi lagi...pas jadi setan bisu je...hancur malaysia kalau dpt kat dia org ni...semoga Allah selamatkan

    BalasPadam
  5. kasi-provok? provokasi?8 Disember 2012 4:15 PTG

    asal PAS tak putuskan hubungan dgn PKR yang jelas2 ketua dia tu sokong israel? duk suruh haram makan McD, tapi makan duit yang ditaja israel melalui ketua PKR. tak paham betul PAS nieh.

    BalasPadam
  6. PAS da kena gangbang ngan DAP, PKR n pembangkang lain..tu sbb bengap nak mampuih
    PEMBANGKAN DR LONGKANG!!!

    BalasPadam
  7. bodonye.. Perdagangan kelapa sawit itu dgn syarikat Palestin melalui kapal dan perlabuhan israel kerana Palestin tiada kapal dagang dan pelabuhan..

    BalasPadam
  8. Ahli PAS terutamannya d Kelantan kurang berpelajaran sebab Nik Aziz dan kerajaan kelantan memundukan mereka sejak mengambil alih kerajaan kelantan. Jika rakyat bodoh, senang untuk control minda mereka. Article ini menunjukan ahli PAS dikongkong minta mereka tahap budak sekolah.

    BalasPadam

About

Blog ini mengandungi penulisan artikel yang berunsurkan..

(Edisi18PL), menyentuh aspek agama, sosial dan politik,
(Edisi18SX), mengandungi unsur seks yang agak keterlaluan,
(Edisi18SG), ada gabungan dua atau lebih unsur ganas, seram dan seks,

Setiap kandungan didalam blog ini hanyalah merupakan satira politik dan juga pojok penulisan peribadi. Jangan ambil serius sangat kalau terasa dipersendakan dan terkena di batang hidung sendiri. Sila bertindak bijak untuk kebaikan diri masing-masing.

Terima kasih kerana berlapang dada sewaktu membaca.
 
Copyright © 2014 MPP Online