BREAKING NEWS

Nik Aziz kena sembelit bila baca berita ni... Hahahaha..

Kagum dengan kepimpinan Tun Dr Mahathir Mohamad, seorang ahli akademik berbangsa Jerman menjalankan penyelidikan mengenai usaha bekas perdana menteri itu dalam memartabat Islam ketika mentadbir Malaysia.

Dr Sven Alexander Schottmann, 35, penuntut Universiti La Trobe, Australia dalam kajiannya bertajuk ‘Islam, Properly Understood; Mahathir Mohamad on Religion, Politics and Malaysian Society’ turut menyifatkan Dr Mahathir sebagai pencetus pemodenan negara Islam.

“Saya amat berminat terhadap keupayaannya untuk menginstitusikan Islam di negara ini serta menyatukpadukan sebuah masyarakat pelbagai bangsa.

Beliau satu daripada kes kajian yang paling memberikan inspirasi dalam abad ke-21 ini,” katanya kepada pemberita di ‘Konvensyen Pemikiran Tun Dr Mahathir’ di sini.

Schottman yang fasih bertutur Bahasa Malaysia itu turut menerima Anugerah Zamalah Pemikiran Tun Dr Mahathir pada konvensyen selama dua hari, bermula hari ini.

Beliau turut berkata pemahaman terhadap Islam yang dibawa Dr Mahathir membantu Malaysia mewujudkan kestabilan di bawah satu bumbung perpaduan nasional yang luar biasa.

“Ketokohan Dr Mahathir dalam membawa Malaysia menjadi sebuah negara Islam yang disegani membawa kesan besar kepada persepsi dunia Barat terhadap Islam,” katanya.

Penyelidikan setebal 400 muka surat itu akan dibukukan dengan tajuk ‘Allah Help Those Who Help Themselves’ dan akan diterbitkan dalam masa terdekat ini. – Bernama

5 ulasan :

  1. aduh..penyelidikan pon dari org kafir..jadi cara selidik mesti berorientasikan kafir..so,pikir2 kan lah..
    #teruskan mengampu..

    BalasPadam
    Balasan
    1. Awat hang bodo sgt...
      Kafir pun iktiraf tun.kira ok la tun tu.dr hang taw dok komen cam haram.apa sumbangan pun xdak.haktuiihhh la.benggong

      Padam
  2. anon 7:53 mesti le meroyan sbb wali pujaan diorang tak dpt pengiktirafan dr mana2 pihak...pada hal nabi Nik Ajis le yg patut dpt pengiktirafan dr penyelidik German tu sbb hanya wali agung PAS tu je yg blh tentukan siapa yg lbh Islamik di kalangan umat Islam kat Malaysia nih...

    BalasPadam
  3. Sibodooo 7.53 ni kalau sikafir buat pujian Kat POK NIK ke HEJE ADEEE bergegar pentas ceramah konon Kafirpun iktiraf perjuangan PAS,maanusia ni mmang suka terbalikkan fakta!

    BalasPadam
  4. anon 7:53

    you are bastard Malay..
    shit you.. full of shit..
    damn you, shame on you ...

    BalasPadam

About

Blog ini mengandungi penulisan artikel yang berunsurkan..

(Edisi18PL), menyentuh aspek agama, sosial dan politik,
(Edisi18SX), mengandungi unsur seks yang agak keterlaluan,
(Edisi18SG), ada gabungan dua atau lebih unsur ganas, seram dan seks,

Setiap kandungan didalam blog ini hanyalah merupakan satira politik dan juga pojok penulisan peribadi. Jangan ambil serius sangat kalau terasa dipersendakan dan terkena di batang hidung sendiri. Sila bertindak bijak untuk kebaikan diri masing-masing.

Terima kasih kerana berlapang dada sewaktu membaca.
 
Copyright © 2014 MPP Online