BREAKING NEWS

Laa..., tak insaf lagi rupanya orang tua nih...

Nik Aziz sekali lagi menyatakan hasrat mahu bertanding pada Pilihan Raya Umum Ke-13 akan datang meskipun ramai yang berharap beliau bersara daripada politik memandangkan keadaannya yang semakin uzur.

Katanya, menjadi kewajipan kepadanya untuk menentang UMNO selagi masih ada orang Melayu yang memberi sokongan kepada parti itu.

‘‘Insya-Allah saya bertanding. Apa saja perkara yang UMNO tidak setuju, saya akan buat. Macam saya kata dulu, bertanding politik bukan tubuh sihat tetapi fikiran betul, tak mabuk. Kalau ajak saya bertumbuk, saya minta maaf," katanya dalam sidang akhbar di kediaman rasminya di JKR 10 di sini hari ini.

Bekas Perdana Menteri, Tun Dr. Mahathir Mohamad baru-baru ini meminta supaya rakyat membuka mata dan menolak untuk memilih pemimpin yang tidak menepati janji.

Teguran tersebut ditujukan kepada Nik Abdul Aziz ekoran kenyataannya sebelum itu yang membayangkan mahu bertanding lagi dalam pilihan raya umum akan datang walaupun pernah berjanji untuk berundur sebelum ini.

Nik Abdul Aziz yang kini berusia 81 tahun sudah 44 tahun berkecimpung dalam politik.

Beliau yang menyertai Pas pada tahun 1960 sebagai ahli biasa pernah menjadi Ahli Parlimen Hilir Kelantan pada 1969 dan menjadi Menteri Besar Kelantan sejak 1990.

Ditanya janji beliau sebelum ini yang mahu berundur daripada politik sekiranya Dr. Mahathir berbuat demikian, Nik Abdul Aziz berkata:

“Bila saya sebut? Saya kata begini, kalau UMNO tukar dasar kebangsaan kepada Islam dan UMNO dan Pas bersatu, buat apa lagi saya berpolitik. Tidur malam tidak nyenyak. Tetapi kalau selagi Melayu sokong UMNO, wajib atas saya melawan kerana ini bahagian mungkar."

12 ulasan :

  1. spin spin spin tu la kijonye.. duk ngate mahathir nk jd pm smpi mati tp tgk la sape yg buat..

    BalasPadam
  2. Tu ler klau dah jadi org tua kepala batu.dah hampir nyanyok.....sbb tu lupa pada janji.klau dah 100% nyanyok.....masih mahu bertanding lagi ker?

    BalasPadam
  3. nabi Nik Ajis mana blh letak jawatan...kena le jd pemimpin sampai mati...kalau tak siapa nak bg tiket konfem ke syorga..???

    BalasPadam
  4. Doakan jelah agar dia kembali ke pangkuan jalan

    BalasPadam
  5. Ni dah sampai ke tahap gila kuasa,bukan senang nak dihormati dan berkuasa sepanjang hayat,betul x POKKKNIKKK!NI dah termasok UKAMAKTAMAKKKKK!pandai juga POK NIK pusing,sebijik macam KARPALLLLL.Bezanya POK NIK akan berfatwa untuk kekalkan pengundinya.

    BalasPadam
  6. Pok nik akan terus terajui pas dan kekal bertanding selagi hayat demi survival politik pas.

    Apa akan jadi pd pas klu pok nik bersara atau x ada nanti.mcm mana para pengikutnya nak hidup sbb selama ni mereka makan minum tido dan bernafas dgn ketaksuban kpd manusia biasa ini

    BalasPadam
  7. Itu urusan sia la....yang hampa pi dok sibuk2 watpa?kalau xpueh hati,pi la msuk bertanding lawan dia....baru anak jantan.dok cakap belakang ja sapa pun boleh....hampa sama macm pemimpin hampa....cakap berdegar-degar....ajak berdebat,kecut teloq habis....dengan kak semah pun takleh control....belah laaa.....

    BalasPadam
  8. pak mat eksiden motokar!!!
    pokak nak mampuih!

    BalasPadam
  9. DIA TAK AKAN BERUNDUR SAHINGGALAH KE LUBANG KUBUR.....ULAMA TEROMPAH KAYU NI SATU SEN PUN TAKBERHAGA DAN BERGUNA PADA AGAMA DAN BANGSA.....HANYA PENYOKONG PAS TOLOL YANG KAGUM DENGAN NIK AJIS WALI SELIPAR...PADA KU LA NIK AZIZ NI SMA TARAF DENGAN BUDAK UDAK AKAL TAK PERNAH CERDIK....TOLOL SEPANJANG MASA

    BalasPadam
  10. kah kah kah cai umngok cakap mcm mulut kuda longkang. ilmu dunia x dak akhirat lg laa x dak sembang mcm kelin botol....bodo punya manusia.sniper

    BalasPadam
  11. ye ke anon 1:23??cai cai umngok ckp mcm mulut kuda longkang ek...kira ok le tu drpd puak2 jumud PAS ramai dah naik nafsu kuda nye penangan dek iklan obat kuat anu dlm kitab suci HaramKah "Tepat Dari Sumber" kan??

    BalasPadam

  12. Tanpa Nama
    21 Disember 2012 11:13 PTG yang hang emosi sangat apa hal. ni kompom org kuat pas ni. ang p la nasihat ang punya idola tu....bawak2 la berehat d rumah. lg 1 kalu ada jumpa bang non (ANUar),ang kim salam bnyak2 kat dia no....dia punya janji d cherok tokun ni mcm cibai.

    BalasPadam

About

Blog ini mengandungi penulisan artikel yang berunsurkan..

(Edisi18PL), menyentuh aspek agama, sosial dan politik,
(Edisi18SX), mengandungi unsur seks yang agak keterlaluan,
(Edisi18SG), ada gabungan dua atau lebih unsur ganas, seram dan seks,

Setiap kandungan didalam blog ini hanyalah merupakan satira politik dan juga pojok penulisan peribadi. Jangan ambil serius sangat kalau terasa dipersendakan dan terkena di batang hidung sendiri. Sila bertindak bijak untuk kebaikan diri masing-masing.

Terima kasih kerana berlapang dada sewaktu membaca.
 
Copyright © 2014 MPP Online