BREAKING NEWS

KISAH BENAR!! Imam Pas tolak urus jenazah orang Umno..

Seorang bekas pemimpin Pemuda Pas hari ini menceritakan pengalamannya menyaksikan perpecahan ketara umat Islam termasuk tindakan seorang imam di kariahnya menolak untuk menguruskan jenazah 'orang UMNO' akibat terpengaruh dengan Amanat Haji Hadi.

Shahidi Said, 41, memberitahu, arwah bapanya pernah memanggil seorang 'tok guru' yang kuat menyokong Pas untuk menguruskan satu jenazah sebagai menghormati jawatan lelaki tersebut sebagai imam di dalam kariah mereka di Pendang pada penghujung 90-an.

Bagaimanapun, katanya, imam berkenaan tidak datang tanpa alasan.

"Tidak lama kemudian, saya yang masih ahli Pas ketika itu ke rumah imam tersebut dan berbual mengenai ketidakhadirannya untuk menguruskan jenazah berkenaan.

"Imam itu memberitahu saya bahawa dia tidak pergi untuk menguruskan jenazah 'orang UMNO' dengan alasan mereka menolak al-Quran dan hadis. Ini adalah akibat kesan daripada Amanat Haji Hadi," katanya

5 ulasan :

  1. amanat dr ahlul syorga le katakan...berpecah sesama Islam pon takpe kan??

    BalasPadam
  2. Ni ada kisah melucukan berkaitan perpecahan umat melayu akibat amanat tersebut.
    Diceritakan sendiri oleh sepupu saya yg menghantar rombongan perkahwinan bagi pihak pengantin perempuan ke rumah pengantin di perlis. Dahlah dtg dari jauh nun di selatan tanah air. Disebabkan nak ke rumah pengantin lelaki terpaksa menempuh kawasan tanah penyokong kuat pas, maka rombongan ini dihalang melalui jalan ini.
    Dahlah jln kecik setakat lorong jln kaki sure kete pun tak bole lepas. Kesian... Rombongan ini terpaksa berpusing ikut jln jauh. Dahlah penat dtg jauh2 kene pulak jln kaki nak ke rmh pengantin.
    Selepas peristiwa itu, sepupu saya tk nak ikut jk ada mana2 rombongan pengantin ke utara. Dah insaf katanya...

    BalasPadam
  3. PAS itu KESESATAN yg NYATA !

    BalasPadam
  4. kalau nik ajis bace ni kompom berak berdarah ni

    BalasPadam
  5. Pengalaman yg sama di batu kurau 2 dekad yg lalu.. kaum lelaki terus naik ke atas rumah .. perempuan2 pula terus ke belakang/dapur. Atas rumah lelaki kupiah putih sumer. Pintu ke dapur ada langsir. Yang serve budak lelaki. Cawan/gelas hanya satu. Kotor dan memualkan. Seram waktu makan, aku sorang tak pakai kupiah, songkok pun tak bawa. Tak maulah aku duduk kariah macam ini. Minta dijauhkan Allah.

    BalasPadam

About

Blog ini mengandungi penulisan artikel yang berunsurkan..

(Edisi18PL), menyentuh aspek agama, sosial dan politik,
(Edisi18SX), mengandungi unsur seks yang agak keterlaluan,
(Edisi18SG), ada gabungan dua atau lebih unsur ganas, seram dan seks,

Setiap kandungan didalam blog ini hanyalah merupakan satira politik dan juga pojok penulisan peribadi. Jangan ambil serius sangat kalau terasa dipersendakan dan terkena di batang hidung sendiri. Sila bertindak bijak untuk kebaikan diri masing-masing.

Terima kasih kerana berlapang dada sewaktu membaca.
 
Copyright © 2014 MPP Online