BREAKING NEWS

Hanya Melayu bangsat je yang tergamak sokong DAP!!!

Anggota dan penyokong DAP Melayu harus keluar dan meninggalkan parti itu demi mempertahankan maruah agama dan bangsa mereka, kata Pengerusi Badan Perhubungan Umno Negeri Datuk Zainal Abidin Osman pada Khamis.

Katanya, mereka perlu berbuat demikian kerana DAP secara terang-terangan tidak mahu kaum Melayu berada dalam kepimpinan parti itu.

"Perwakilan DAP telahpun memberi isyarat bahawa mereka tidak mahu pemimpin Melayu menyertai barisan Jawatankuasa Tertinggi Pusat (CEC) apabila menyingkirsemua calon-calon Melayu dalam pemilihan parti itu,"

Beliau berkata pelantikan dua wakil Melayu oleh CEC iaitu Senator Ariffin S.M Omar dan Setiausaha Politik Lim Guan Eng Zairil Khir Johari adalah sekadar'mengambil hati' setelah perwakilan menyingkirkan semua calon Melayu.

Pada pemilihan CEC baru-baru ini, kesemua lapan calon Melayu termasuk pejuang DAP Melayu Ahmad Ton kalah teruk dan Setiausaha Agung DAP Lim Guan Eng kemudiannya mengumumkan pelantikan Ariffin dan Zairil dalam CEC.

"Kita tahu kedua-dua pemimpin Melayu itu hanya akan menjadi boneka mereka dan mereka dipergunakan untuk menghina bangsa sendiri," katanya.

Beliau berkata, sebagai buktinya Ariffin telah menghina orang Melayu dengan mendakwa bahawa kegiatan rasuah di negara ini berpunca daripada pemonopolian Melayu dalam perkhidmatan awam.

Zainal berkata, Ariffin mungkin tidak sedar bahawa dia digunakan oleh DAP supaya menghina bangsanya sendiri dan ditertawakan oleh kaum lain di negara ini.

Katanya senario sama dapat dilihat apabila pakatan pembangkang mengambil alih kerajaan negeri Pulau Pinang, dengan hanya melantik dua wakil Melayu dari parti PKR dan memberi potfolio yang tidak penting.

Beliau berkata, PAS pula bersikap mementingkan diri dan tidak pernah bersuara untuk membantah sebarang tindakan yang menghina kaum sendiri demi menjaga kepentingan untuk bersekongkol dengan DAP. BERNAMA

4 ulasan :

  1. kenapa org melayu sanggup sokong DAP sedangkan lim guang eng sendiri menghina agama islam dan bangsa melayu

    BalasPadam
  2. HANYA MELAYU BANGSAT SAJA YANG MENYOKONG MCA, MIC, GERAKAN

    BalasPadam
  3. MELAYU DAP ADALAH MELAYU BANGSAT. MELAYU PAS ADALAH MELAYU SESAT.

    BalasPadam
  4. btol tu anon 6:02...hanya melayu bangsat je yg sokong MCA, MIC dan Gerakan...manakala melayu yg menyokong DAPigs akan dijanjikan syorga oleh wali agung PAS alaihisalam...

    BalasPadam

About

Blog ini mengandungi penulisan artikel yang berunsurkan..

(Edisi18PL), menyentuh aspek agama, sosial dan politik,
(Edisi18SX), mengandungi unsur seks yang agak keterlaluan,
(Edisi18SG), ada gabungan dua atau lebih unsur ganas, seram dan seks,

Setiap kandungan didalam blog ini hanyalah merupakan satira politik dan juga pojok penulisan peribadi. Jangan ambil serius sangat kalau terasa dipersendakan dan terkena di batang hidung sendiri. Sila bertindak bijak untuk kebaikan diri masing-masing.

Terima kasih kerana berlapang dada sewaktu membaca.
 
Copyright © 2014 MPP Online