BREAKING NEWS

Bila PAS nak sunatkan Lim Guan Eng?

Setiausaha Agung DAP Lim Guan Eng menggesa kerajaan persekutuan yang diterajui oleh BN supaya membenarkan penganut Kristian menggunakan perkataan 'Allah' dalam Alkitab versi Bahasa Malaysia.

Lim, dalam mesejnya hari ini sempena sambutan Krismas berkata, dalam semangat cuti yang melambangkan keamanan, "sebuah kerajaan yang mesra rakyat juga boleh membawa keamanan dan kemakmuran yang berdasarkan prinsip-prinsip kebenaran, kebebasan, keadilan, demokrasi dan integriti.

"Atas sebab ini, DAP menggesa kerajaan persekutuan BN untuk membenarkan penggunaan perkataan Allah dalam Alkitab versi Bahasa Malaysia seperti yang telah dibenarkan di Sabah dan Sarawak sejak 50 tahun lalu dan diamalkan di Timur Tengah selama lebih daripada seribu tahun."

Akhbar mingguan Katolik, The Herald, pada tahun 2009 berdepan
dengan masalah dengan Kementerian Dalam Negeri (KDN) apabila edisi Bahasa Malaysianya menggunakan perkataan 'Allah' untuk merujuk kepada Tuhan dalam agama Kristian.

Bagaimanapun, dalam penghakimannya pada bulan Disember 2009, Mahkamah Tinggi Kuala Lumpur memutuskan bahawa larangan menyeluruh KDN berhubung penggunaan perkataan 'Allah' adalah salah di sisi undang-undang.

Penghakiman tersebut - yang mencetuskan siri serangan membakar beberapa gereja di seluruh negara pada bulan berikutnya - kemudiannya digantung sementara menunggu rayuan kerajaan BN yang berhujah bahawa perkataan 'Allah' adalah eksklusif kepada umat Islam.

Sementara itu, Lim berkata, jika BN sebuan gabungan berprinsip, mesra rakyat, maka ia tidak harus mempolitikkan agama Kristian untuk meraih sokongan pengundi Melayu.


p/s: Mana pi komen cai-cai Pas dalam isu ni..?? Takkan semua dah hilang telor bila Ah Beng bersuara kot? Bacul punya Pas!!!

5 ulasan :

  1. biasa lah puak karat hijau,bila MCA tolak hudud siap bagi fatwa rekaan diorang lagi...bila khalipah tak bersunat ni terang2 hina islam dh macam xde 2 butir telor...c'mon la PAS...Mana telor tuh?dh bgi telor tu kat kambeng nik ajis ke

    BalasPadam
  2. nak sunat kan Khalipah Ah Beng tu camne...habis telor puak2 jumud PAS tu sume dah kena cantas dulu dgn pedang samurai DAPig...

    BalasPadam
  3. sunatkn najib dulu le bro coz najib kn kulop hehehe

    BalasPadam
  4. Jauhi kekulupan kerana ia lubuk segala penyakit...Ok para pemimpin kapir MCA, DAP, Gerakan, MIC dan PPP, sila berbaris utk disunatkan...err amoi2 sekali yer sebab tok mudimnya muda dan hensem..siap ada khidmat cukur bulu poen lagi FOC

    BalasPadam
  5. Tak payah nak sunat-sunat, potong habis aja. Lepas tu masok dalam balang bagi kat PAS-pis-pus, buat jerok. Susah-susah bagi kat Abang Non Al-Juburi Wal-Liwati tu. Dia bukannya boleh dapat kinky stuff macam ni, mulalah anu bengkok dia jadi straight...muahahaha....

    BalasPadam

About

Blog ini mengandungi penulisan artikel yang berunsurkan..

(Edisi18PL), menyentuh aspek agama, sosial dan politik,
(Edisi18SX), mengandungi unsur seks yang agak keterlaluan,
(Edisi18SG), ada gabungan dua atau lebih unsur ganas, seram dan seks,

Setiap kandungan didalam blog ini hanyalah merupakan satira politik dan juga pojok penulisan peribadi. Jangan ambil serius sangat kalau terasa dipersendakan dan terkena di batang hidung sendiri. Sila bertindak bijak untuk kebaikan diri masing-masing.

Terima kasih kerana berlapang dada sewaktu membaca.
 
Copyright © 2014 MPP Online