BREAKING NEWS

Anwar lambang perpaduan dan dikagumi rakyat?? Uwekkkk!!!

Syed Husin Ali menyifatkan Datuk Seri Anwar Ibrahim sebagai lambang gerakan bagi perpaduan dan pemacu perubahan rakyat di negara ini.

Ini kerana menurutnya, Anwar yang juga Ketua Umum PKR merupakan medium utama dalam menyuara dan membawa kehendak rakyat yang inginkan perubahan dari sudut politik, ekonomi dan sosial di Malaysia.

Beliau berkata, penerimaan rakyat terhadap Anwar sebagai ikon perubahan mencetuskan kebimbangan di kalangan pemimpin Umno-BN.

“Dalam kehendak untuk perubahan ini, kita bernasib baik kerana mempunyai seorang pemimpin yang amat dikagumi. Rakyat terimanya sebagai lambang dan kerana itu Umno-BN terlalu takut untuk mengadakan Pilihan Raya Umum ke-13 (PRU-13).

“Dalam membicarakan soal peristiwa di Baling, Kedah pada tahun 1974, kita mempunyai lambang yang merupakan pimpinan di mana beliau (Anwar) mengalami kezaliman yang dikenakan ke atas pejuang Baling,” katanya semasa syarahan signifikan memperingati demonstrasi Baling di Dewan Sivik Majlis Bandaraya Petaling Jaya (MBPJ), di sini malam tadi.

Syarahan itu merupakan anjuran Angkatan Muda Keadilan (AMK) dan dihadiri aktivis antaranya Prof Gurdial Singh, Kamarazaman Yaakob dan Syed Hamid Ali.

Dalam pada itu, Syed Husin turut menyeru rakyat supaya bersatu-padu dalam memacu perubahan dari sudut pemerintahan setelah lebih 50 tahun ditadbir oleh Umno-BN.

Beliau berkata, soal perpaduan itu bukan hanya melibatkan golongan tertentu, sebaliknya perlu disertai oleh semua pihak tanpa mengira kedudukan, bangsa dan agama.

“Taraf kemiskinan tidak berubah walaupun sudah lebih 50 tahun dan dalam tempoh sama kerajaan juga tidak berubah. Kita perlu ubah dan dalam keadaan sekarang rakyat mahu perubahan.

“Pihak pemerintah takut akan perpaduan dan perubahan. Soal perpaduan bukan Umno dengan PAS, bukan dengan orang Melayu sahaja, kalau nak perpaduan yang sebenarnya perlu libatkan semua rakyat daripada semua golongan,” katanya lagi.


p/s: Huduh betul bila tua-tua macam Syed Husin tu pun masih nak jilat sampai kehujung kaki... Buduh!!!

10 ulasan :

  1. Strategi utama Anwar bila mula kembali ke arena politik adalah 'Pecah dan Perintah' iaitu memecah belahkan rakyat Malaysia mengikut kaum dan menghasut mereka satu persatu.. Itu ke namanya ikon perpaduan?

    BalasPadam
  2. Nak tanya sikit,dah berapa juta ringgit ANUAR dah perabeh sejak dipecat hingga sekarang untuk memburu jawatan PM,duit yang dibelanja kehulu kehilir,terbang tiap bulan antara benua ke benua u dia dapat dari mana?nak tanya prof.yang cerdek dlm PR.Nak bela raayat kononnnnn.cakap je nak PM,habeh cerita.
    Apa perubahan yg akan dibuat,yang pasti kalau dia menang PM yang berubah dri BN kpd PR,raayat belum tentu lebeh baik,lebeh baik yg ada diperbaiki.HIDUPPPP BNNNNNNNNNNNN

    BalasPadam
  3. Pemimpin PR merasakan mereka bagaikan malaikat. Hakikatnya mereka juga terlibat dengan maksiat. Yang teruknya, mereka pernah ditangkap khalwat, terlibat dengan kes liwat, dibuktikan berzina dalam video. Tapi muka mereka selamba je, seolah-olah perkara itu tidak pernah berlaku. Pemimpin begini kah yang diharapkan untuk membawa perubahan. Memang ada perubahan, lihatlah di selangor, pusat maksiat tumbuh bagai cendawan lepas hujan, arak dijual secara berluasa. LGBT tak usah la.

    BalasPadam
  4. Tak sangka ada lagi manusia serupa Syed Husin ni wujud lagi...nak muntah dengar...berpada pada la kalau nak mengampu pun...buruk la kalau orang tua yang dah mampus membodek dan mengampu...

    BalasPadam
  5. Baling? .. buat lawak bodoh Syed Husin ni ...
    Anuar orang kecewa yang nak cari pengikut..
    Syed Husin memang jenis kaki bangkang sejak lahir..
    sama sama cari keuntungan antara satu sama lain...
    masing masing saling memperguna dan memperkuda ...
    Kaki kencing macam ni siapa nak hormat..
    semua lobang mahu dikencingnya ...
    piiiirahhhhh ....
    MANA AJM OMEGA Tuan Syed ...???????

    BalasPadam
  6. IKON PERPADUAN? KAH KAH KAH KAH KAH

    BalasPadam
  7. muka anwar cam muka pokemak!!!

    BalasPadam
  8. hahahahahahahahah.... gelak je lah...

    BalasPadam
  9. wajah bangkai tua kutuk sial laknat.

    BalasPadam
  10. "Tatap mata ku..!!!"Hahaha nk terkeluar bijik mata dr socket..Scary giler pic tue..tgk lama2 tido sure mimpi ngeri..

    BalasPadam

About

Blog ini mengandungi penulisan artikel yang berunsurkan..

(Edisi18PL), menyentuh aspek agama, sosial dan politik,
(Edisi18SX), mengandungi unsur seks yang agak keterlaluan,
(Edisi18SG), ada gabungan dua atau lebih unsur ganas, seram dan seks,

Setiap kandungan didalam blog ini hanyalah merupakan satira politik dan juga pojok penulisan peribadi. Jangan ambil serius sangat kalau terasa dipersendakan dan terkena di batang hidung sendiri. Sila bertindak bijak untuk kebaikan diri masing-masing.

Terima kasih kerana berlapang dada sewaktu membaca.
 
Copyright © 2014 MPP Online