BREAKING NEWS

Video memalukan oleh penyokong Malaysia..


Walaupun gua memang tak sokong Singapore dari segi politik, tapi gua langsung tak bersetuju bila pasukan bolasepak negara tersebut digelar anjing oleh penyokong-penyokong Malaysia..

Kalau korang tengok video bebudak yang kononnya ultras malaya dibawah ni, seriously memang memalukan beb..

Cuba kalau pasukan negara kita dilayan macam tu ditempat orang.., kita sebagai rakyat Malaysia pun tentu tak suka kann..

So.., gua memang menolak perbuatan yang tak cukup akal oleh penyokong-penyokong Malaysia tu.. Agak-agak la kalau nak menyanyi pun kann..

Nama saja ultras malaya konon.., tapi memalukan Malaysia sebenarnya beb!!

8 ulasan :

  1. ini adalah budaya dari luar yg dcopy dn paste oleh pihak tertentu....
    suda pastinya pihak lawan akan balas dendam bila bila masa .....

    BalasPadam
  2. Jgn pulak nak tiru gaya Indon ms perlawanan kt sana dulu. Dh kita tahu mcmana perasaan diorg layan pemain Msia kenapa nak buat kt org lain?Tu sbb lah kalah. Tuhan pun marah.

    BalasPadam
  3. Mgkin tuan-tuan kena pg stadium jalan besar supaya boleh tau apa yg mereka buat pada penyokong kita..kta asyik defensive dlm setiap perkara..adakah selamanya kita nak bersifat defensive??

    Shah

    BalasPadam
  4. Salam Admin....
    Dalam hal ini, gua memang xstuju dgn komen admin...lagu Ultras yg ini telah dinyanyikan sejak 2009 lagi. Masa tu, semua media dan *org2 * yg dianggap pencinta Bola Sepak menghilangkan diri tatkala Harimau Malaya semakin menuju ke kurah yg dalam...
    Tak siapa pun yg ambil tahu tntg perkembangn Bola Sepak negara.
    Merngapa kini, Bila Kami Ultras mampu berkumpul sehingga ribuan org tnpa bantuan dari mana2 pihak, Timbul pulak isu ini....Xkesah la, anjing ke, babi ke, yg ini hya lagu provokasi.
    xperlu kot admin membodohkan Kami di Ultras...Rasanya Kami lebih matang dari penyokong2 yg keluar stlh ketinggalan 3 - o. kami masih stia menanti wlaupun ia perit utk diterima. Kami masih memberikan kata2 semangat utk Harimau bangkit wlaupun masa begitu singkat....
    mgkin sbb kami ramai, sbb itu suara kami didengari di segenap penjuru stadium.....
    tp bagi penyokong yg lain, memaki hamun pemain seperti, main mcm pukimak, main mcm babi, sepak ke laut, masa kecik, mak bapak xbedung kaki, yg tu xpe plak...
    maaf andai ia terlalu kurang ajar pd admin...

    BalasPadam
  5. abaikan ja...diorg nie mmg pandai kritik..jgn smp UM boikot..nk tgg ada x penyokong yg slalu kritik tu nk sokong team malaysia..

    BalasPadam
  6. Sedap pulak bunyi lagu ni....Tapi tang lirik tu terpulang pada masing-masing laaa !!

    Masa main ditempat diaorang, penyokong Singapore pun gila meroyan juga mengutuk kita...

    Ketika di Indon dulu pun, team Malaysia sampai terpaksa naik kereta perisai. Jangan kata pasukan bola, dengan rakyat dan negara kita pun dihinanya.

    mmmmm,...macammana agaknya reaksi ultras malaya bila menentang team Indon nanti yer ??

    BalasPadam
  7. adakah sebagai Islam, nabi mengajar kita untuk memberi gelaran sebegitu?...nabi sendiri pernah dihina, tapi, apa yang nabi buat?...penuh sabar nabi kita dalam melaksanakan perintah Allah dalam menyampaikan ajaranNYA... apalah yang nak dibandingkan dengan ejekan sesama manusia...yang baik kita ambil, yang buruk, kita tinggalkan...

    BalasPadam

About

Blog ini mengandungi penulisan artikel yang berunsurkan..

(Edisi18PL), menyentuh aspek agama, sosial dan politik,
(Edisi18SX), mengandungi unsur seks yang agak keterlaluan,
(Edisi18SG), ada gabungan dua atau lebih unsur ganas, seram dan seks,

Setiap kandungan didalam blog ini hanyalah merupakan satira politik dan juga pojok penulisan peribadi. Jangan ambil serius sangat kalau terasa dipersendakan dan terkena di batang hidung sendiri. Sila bertindak bijak untuk kebaikan diri masing-masing.

Terima kasih kerana berlapang dada sewaktu membaca.
 
Copyright © 2014 MPP Online