BREAKING NEWS

Pemimpin UMNO suka buat kerja HARAM... ~ Anwar Ibrahim

Umno BN tak ubah seperti diktator, menggunakan dasar pecah dan perintah untuk terus berkuasa dan membolot kekayaan negara, kata Anwar Ibrahim.

“Diktator memang suka laga dan takutkan rakyat antara orang Melayu, Cina dan India, supaya mereka senang dan terus berkuasa. Sebab itu rakyat perlu bangkit tolak kezaliman.

“Kebangkitan rakyat ini bukannya kerana Anwar, tetapi atas kesedaran rakyat itu sendiri,” katanya pada ceramah Merdeka Rakyat peringkat negeri Pahang di Batu 11, Taman Mahkota Aman malam tadi.

Merujuk Presiden Persatuan Ulama Sedunia, Dr Yusuf Al-Qardhawi dalam bukunya Thaurah Sha’ab, Anwar menjelaskan, istilah ‘Arab Spring’ itu perlu dimaknai semula, sesuai dengan zaman dan wilayah.

“Kerana ‘Arab Spring’ itu ‘musim’. Kita tidak bermusim. Kebangkitan ini adalah sebuah kesedaran baru,” katanya.

“Kerajaan kata nak kuatkan ekonomi rakyat. Kuatkan ekonomi rakyat macam mana kalau pemimpin bolot permit teksi, kalau beli saham (syarikat arak) San Miguel? Haram pemimpin lakukan begitu,” tegas Anwar.

Anwar juga mendakwa, rakyat bawahan berterusan ditipu dan menjadi pencacai mempertahankan pemimpin Umno BN dan kroni mereka yang rasuah.


p/s: Anwar sorang je bukan diktator dan juga tak pernah rasuah.. Maklumlahhh.., pemimpin yang paling suci lah katakannn....

3 ulasan :

  1. Ko oghang percaya lah si lembu ni la bakal menghancurkan anak bangsa kita , dia juga mungkin akan di gelar KAMAL ARTUTURK MALAYSIA

    BalasPadam
  2. ngentot chinadoll dah jelas dan terang HARAM...tapi hang tak mengaku jugak..hehehe

    BalasPadam
  3. Jangan lupa masa hang jadi Menteri Kewangan dulu berapa billion duit rakyat yang telah hang tabuq kat kroni hang.

    Sampai sekarang depa dok mentah kedarah tak habis.

    Hang pun apa kurang kalau setakat gaji dengan elaun Wakil Rakyat boleh ka hang hidup senang lenang sampai sekarang.

    Hang lah Bapak segala fitnah. Lendir-lendir yang mekekat di setiap lubung pun masih belum cuci masih ada nafsu menuduh orang.

    Anwar Perlu Bertaubat . Karpal Singh.

    BalasPadam

About

Blog ini mengandungi penulisan artikel yang berunsurkan..

(Edisi18PL), menyentuh aspek agama, sosial dan politik,
(Edisi18SX), mengandungi unsur seks yang agak keterlaluan,
(Edisi18SG), ada gabungan dua atau lebih unsur ganas, seram dan seks,

Setiap kandungan didalam blog ini hanyalah merupakan satira politik dan juga pojok penulisan peribadi. Jangan ambil serius sangat kalau terasa dipersendakan dan terkena di batang hidung sendiri. Sila bertindak bijak untuk kebaikan diri masing-masing.

Terima kasih kerana berlapang dada sewaktu membaca.
 
Copyright © 2014 MPP Online