BREAKING NEWS

Najib jadi punca anak luar nikah ramai? Biar betul muslimat Pas ni beb..

Kurangnya aspek pencegahan mengakibatkan bilangan anak luar nikah semakin bertambah setiap tahun, kata Ahli Parlimen Rantau Panjang, Siti Zailah Mohd Yusoff.

Beliau berkata, kerajaan hanya memberi tumpuan kepada aspek penyelesaian dan mengabaikan aspek pencegahan seperti pembasmian premis-premis hiburan yang memberi ruang kepada golongan yang belum berkahwin melakukan penzinaan.

"Apa yang berlaku hari ini antaranya adalah manifestasi daripada wujudnya premis-premis yang menyebabkan peluang untuk mereka melaksanakan kerja-kerja yang tak baik ini berleluasa termasuk kelab malam, pusat hiburan dan sebagainya," kata beliau di lobi Parlimen semalam.

Beliau berkata demikian sebagai mengulas jawapan Menteri di Jabatan Perdana Menteri, Senator Datuk Seri Jamil Khir Baharom secara bertulis kepada soalan beliau di Dewan Rakyat.

Siti Zailah yang juga Ketua Dewan Muslimat PAS Pusat juga berkata, kerajaan wajar memberikan galakan kepada badan bukan kerajaan (NGO) termasuk pihak swasta untuk sama-sama membantu menangani masalah sosial dalam negara.

Siti Zailah dalam soalannya meminta Perdana Menteri menyatakan status 250,204 anak luar nikah yang berdaftar di Malaysia sejak tahun lepas serta usaha yang dilakukan kerajaan bagi menangani isu zina yang semakin merebak dan mengurangkan kadar kelahiran anak haram di Malaysia.

Bagaimanapun, Menteri terbabit menjelaskan, kerajaan melalui pelbagai agensi telah melaksanakan pendidikan agama bermula pendidikan kanak-kanak pra-sekolah, program J-Qaf, Kelas Asas Fardhu Ain (KAFA), kelas-kelas Pendidikan Agam Islam di sekolah sama ada di sekolah rendah atau sekolah menangah, termasuk juga kelas-kelas Takmir di masjid-masjid seluruh Malaysia.


p/s: Ye lah tuuu... Semuanya salah kerajaann.. Nanti kalau Pok Nik berak tak lawas pun Najib dan Rosmah jugak yang salahhhh... Puiiii!!

13 ulasan :

  1. Pergi hapuskan dulu permis maksiat yang berdekatan dengan pejabat nike ajis tu ataupun pegi la kat jalan hamzah di Kota baru tu banyak tempat maksiat kat situ jangan dok nyalak asyik salahkan orang je..Kes HIV paling tinggi kat negeri mana ..kata gerbang mekah tapi yang boleh harap MB berketayap putih dan berjanggut sejemput je..

    BalasPadam
  2. KERAJAAN SEKARANG DIBARATKAN SEBAGAI TONG SAMPAH KESALAHAN.SEBENARNYA PELAKU KESALAHAN TULAH YG MENYEBABKAN TONG SAMPAH TU PENUH.KALAU MEREKA BUAT SALAH MEREKA DAH TAU TONG SAMPAH TELAH TERSEDIA,

    BalasPadam
  3. Cer tgk kat Kelantan, dibawah kepimpinan ulama hamPAS, takde kes anak luar nikah ke??? lepas tu cer tgk kat Kedah, Penang, Selangor. Semua tu di bawah kepimpinan ulama jugak, cuma sorang ulama "tak tau", sorang ulama lidah bewak dan seorang lg ulama serabut....

    BalasPadam
  4. tak payah le nak pandai cakap kelab mlm le...pusat hiburan le...apa sume bagai le yg jadi punca kes anak luar nikah..ingat kat Kelantan tu takde satu pon kelab mlm ke...??kalau kata takde kelab mlm pon apasal banyak plak kes rogol termasuk yg jenis haruan mkn anak pon ada (belum citer lg tu ada kes tok imam toron cucu sendiri)..kes khalwat lg le menimbun2...tu yg jadi punca anak luar nikah tu...memang best le kan negeri tadahan wahyu Pok Nik alaihisalam....

    BalasPadam
  5. malang btul msia dpt ahli parlimen mcm ni....kerja asyik nak salahkan org lain jer...

    BalasPadam
    Balasan
    1. Dahla gigi dia kuning.

      Padam
  6. sy paling bnci bila ada org kuarkn kenyataan cmni..ramai ank luar nikah..PM yg disalahkn...
    bodoh namanya...
    mak bapak kt uma tu dok ngangkang jer ker xreti nk jaga anak..???
    sy percaya..kalau pas atau pkr skali pn yg jd kerajaan..perkara ni ttp sama dan mgkin makin teruk...
    lelagi pkr yg menyokong lgbt...huh...!
    lenkali nk ckp guna akalla...!

    BalasPadam
    Balasan
    1. Hahaaa... Sebab tu pmimpin pkr sokong lgbt... Bila lgbt dh ada kurang lh masalah ank luar nikah... Lesbian>pompuan sama pompuan kongkek mna bleh beranak... Gay> laki sama laki konkek mn bleh beranak... Bioseksual ngn transeksual pun mn bleh branak... Yang ni kot yg cuba dia nk suarakn...

      Padam
  7. berlaku kat kelantan
    dan kelantan penyumbang terbanyak
    masih nak salahkan BN gak ker...

    BalasPadam
  8. makcik tua ni mesti tertekan dengan ostazah celup, makcik aby..makcik aby sekarang dah popular, tu pasal makcik tua ni pun sibuk dok bising macam macam..mana tau ada harapan boleh jadi HOT macam makcik aby..

    BalasPadam
  9. Ptot sokg pembngkang, sbb laki main laki, pompuan main pompuan... bru la xde anak luar nikah... bahalul pas taik ni... anak2 org pas la ramai menyundal... ckp siang pandg2, ckp mlm dga2.... maju LGBT untk negara

    BalasPadam
  10. Klau mcm tu kita sokong PR aaa sebb bantai lubang jubor x de kuar anak...ke guana...kita ikut model islam kat Kelantan..pelacur pun pakai tudung...hidup nik najis...

    BalasPadam
  11. Setahu yang diberitahu kat aku ler, anak-anak haram yang beranak 20 tahun lepas kat Kelantan sekarang ni melambak jadi pelacur, GRO, samseng2 tarik kereta, ambik upah pukul orang kat KL, Selangor JB dan Penang. Tapi yang baik-baik dari keturunan baik-baik pun ramai juga jadi orang baik dan berjaya...pokoknya kalau jadi MP sekali pun janganlah lempar tahi dan tuduh orang lain berak. Setakat nak cakap, Mat Bangla jual ikan pun lagi pandai ayat!! Aku memang rimas dengan Ahli Parlimen yang badut-badut ni, perabih beras jer.

    BalasPadam

About

Blog ini mengandungi penulisan artikel yang berunsurkan..

(Edisi18PL), menyentuh aspek agama, sosial dan politik,
(Edisi18SX), mengandungi unsur seks yang agak keterlaluan,
(Edisi18SG), ada gabungan dua atau lebih unsur ganas, seram dan seks,

Setiap kandungan didalam blog ini hanyalah merupakan satira politik dan juga pojok penulisan peribadi. Jangan ambil serius sangat kalau terasa dipersendakan dan terkena di batang hidung sendiri. Sila bertindak bijak untuk kebaikan diri masing-masing.

Terima kasih kerana berlapang dada sewaktu membaca.
 
Copyright © 2014 MPP Online