BREAKING NEWS

Isu Nurul Izzah : Pemimpin Pas jadi Syaitan Bisu..

Pemimpin-pemimpin Pas terutama daripada golongan ulama digesa mengeluarkan pendirian berhubung kenyataan kontroversi Naib Presiden Parti Keadilan Rakyat (PKR), Nurul Izzah Anwar.

Presiden Gagasan Melayu Perak (GMP), Datuk Seri Mohd. Hilmi Ismail berkata, Pas tidak seharusnya berdiam diri apabila rakan sekutunya itu membuat kenyataan sedemikian lebih-lebih lagi isu yang disentuh melibatkan maruah Islam.

“Sebagai sebuah parti yang kononnya memperjuangkan Islam, maka mereka perlu mengeluarkan pendirian apabila tercetusnya kontroversi melibatkan Islam.

“Kita tidak mahu rakyat terutama orang Melayu terkeliru sehingga akidah mereka boleh terpesong," katanya kepada Utusan Malaysia ketika dihubungi di sini hari ini.

Beliau berkata demikian ketika diminta mengulas kenyataan Nurul Izzah dalam forum Negara Islam: Versi Mana; Siapa Bertanggungjawab? di Subang Jaya Sabtu lalu mengenai kebebasan beragama di negara ini yang sepatutnya diguna pakai secara sama rata termasuk orang Melayu.

2 ulasan :

  1. PAS nih mmg sial dari dulu lagi. org2 melayu yg sokong PAS nih bodoh bodoh belaka

    BalasPadam
  2. - Kepada Pas, jgnlah terlalu bimbang ttg isu2 sebegini..sememangnya bila isu spt ini timbul, org yang kehidupannya di lembah maksiat pun akan tampil dgn bermacam-macam dalil.

    - Hadapilah pru13 ini dgn hati yg tenang. Keputusan telah berada di tangan Allah. Kita perlu redha samada menang atau kalah. Janganlah sombong jika kita menang. Jika kesombongan, kebencian dan dendam itu caranya kita meraikan, tiadalah bezanya kita dengan mereka. Dan janganlah pula kecewa jika kalah. Kekalahan itu adalah sesuatu yang biasa bagi kita untuk lebih 50 tahun didalam perjuangan dan jgnlah terlalu takut kepadanya. Paling penting niat ikhlas untuk menegakkan KENEGARAAN ISLAM itu yg paling penting sbb nilai itulah yg akan dihisab diakhirat kelak.

    - Jika Allah memenangkan kita, syukur Alhamdulillah. Jika memang takdir (iman kita kpd qada' dan qadar) kita kalah, kita akan tetap kalah. Tidak kiralah melalui undi hantu ke atau apa sahaja cara pun, kerana itu semua hanyalah ASSEBAB shj. Kenapa? sebab yang menggagalkan sebenarnya ialah ALLAH. Apabila ALLAH menggagalkan, bukanlah bermaksud Umno itu benar, tetapi ia lebih membawa makna bahawa SAAT KEBANGKITAN ISLAM itu belum tiba.

    - Bersamalah kita harungi kehidupan "akhir zaman" yg penuh dugaan ini dgn Keimanan dan Ketakwaan. Hanya Allah shj yang boleh membantu. Mari kita ambil ikhtibar drpd Almarhum Ustaz Fadzil Noor iaitu jgnlah kita berputus asa berdoa kepada Allah Taala. ALLAH HUAKBAR.

    BalasPadam

About

Blog ini mengandungi penulisan artikel yang berunsurkan..

(Edisi18PL), menyentuh aspek agama, sosial dan politik,
(Edisi18SX), mengandungi unsur seks yang agak keterlaluan,
(Edisi18SG), ada gabungan dua atau lebih unsur ganas, seram dan seks,

Setiap kandungan didalam blog ini hanyalah merupakan satira politik dan juga pojok penulisan peribadi. Jangan ambil serius sangat kalau terasa dipersendakan dan terkena di batang hidung sendiri. Sila bertindak bijak untuk kebaikan diri masing-masing.

Terima kasih kerana berlapang dada sewaktu membaca.
 
Copyright © 2014 MPP Online