BREAKING NEWS

WOW!!! Nik Aziz dapat Gelang Emas dari Muslimat Pas..


Tersembur air liur gua beb bila terbaca Pok Nik kata hanya orang keimanan tinggi je sanggup derma gelang emas pada dia..

Korang rasa, apa yang muslimat tu dapat dari Pas bila dia derma gelang emas yang berharga RM 3ribu tu beb?

Adakah dia akan dijanjikan tiket ke syorga? Ataupun dia diberikan pahala berganda kerana sumbangan tersebut demi Pas yang dikatakan memperjuangkan Islam?

Gua rasa, dari derma kepada parti politik macam Pas tu, baik pergi derma pada anak-anak yatim beb.. Lagi berkat rasanya...

Opsss..., gua terlupa yang Pok Nik pun tergolong dalam kategori anak yatim jugak kannn... I'm soriii Pok Nik...


Seutas gelang tangan yang dianggarkan bernilai RM3,000 telah didermakan oleh seorang muslimat untuk dana Pilihanraya Umum 13 bagi Dun Chempaka.

Pesuruhjaya PAS Kelantan, Tuan Guru Datuk Nik Abdul Aziz Nik Mat, ketika membuat pengumuman itu memberitahu gelang tangan berkenaan didermakan untuk Muslimat Dun Chempaka.

Beliau berkata demikian ketika berucap merasmikan majlis Hari Keluarga Mawaddah dan Pertandingan Kerajinan Tangan Dun Chempaka pagi kelmarin.

Menurutnya, tidak ramai yang sanggup menderma barang kemas yang sering di pakainya, apa lagi dengan kadar harga bukan sedikit.

“Saya serahkanlah pada Muslimat Chempaka, nak buat apa tentang barang kemas ni, nak jual ke atau macamana kemudian masukkan sumbangan itu dalam tabung sebagaimana yang dihajati,”ujarnya.

Beliau juga berkata hanya mereka yang mempunyai keimanan yang tinggi sanggup berbuat demikian tanpa diminta.

Menyentuh tentang keluarga mawaddah hanya Islam sahaja yang tonjolkan perkara berkenaan.

“Yang lain hanya mampu menyogok rakyatnya atau pengikutnya dengan wang ringgit dan kebendaan semata-mata,”ujarnya.

12 ulasan :

  1. Kalo UMPORNO nak derma manela mampu..pencacai UMPORNO sekadar melayu bodo yg miskin tak mampu..ketuanye plak kaki tibai duit rakyat..sian..

    BalasPadam
  2. bukan tak mampu...tak menunjuk2....

    BalasPadam
  3. bro...melayu ni x bodoh...cuma tamak dan nak kaya cepat..orng cam ni dia x kira umno ke...pas ke..sama saja...lebih2 lagi pas ni terkenal dgn serban sebesar gunung kinabalu...lagi dahsyat dia orng tibai..lama dah aq dlm pas ni..duit kohilal aq hangus begitu saja...tu belum derma2 kita orng bagi masa ceramah...yg aq panas hati bila derma2 tabung memali dia orng sapu..nasihat aq jgn percaya dgn pemimpin pas..dia orng cuma nak kuasa dan ingin kumpul harta bkn nak menolong kita...adalah lebih baik harta anda sedekahkan pada orng yg daif ataupun pada anak2 yatim..jgn sesekali pada party pas..sebab mereka2 tu semua adalah penipu...ni pengalaman aq..biar akal kita berada dijln yg lurus...subahanaallah.....

    BalasPadam
  4. bro...melayu ni x bodoh...cuma tamak dan nak kaya cepat..orng cam ni dia x kira umno ke...pas ke..sama saja...lebih2 lagi pas ni terkenal dgn serban sebesar gunung kinabalu...lagi dahsyat dia orng tibai..lama dah aq dlm pas ni..duit kohilal aq hangus begitu saja...tu belum derma2 kita orng bagi masa ceramah...yg aq panas hati bila derma2 tabung memali dia orng sapu..nasihat aq jgn percaya dgn pemimpin pas..dia orng cuma nak kuasa dan ingin kumpul harta bkn nak menolong kita...adalah lebih baik harta anda sedekahkan pada orng yg daif ataupun pada anak2 yatim..jgn sesekali pada party pas..sebab mereka2 tu semua adalah penipu...ni pengalaman aq..biar akal kita berada dijln yg lurus...subahanaallah.....

    BalasPadam
  5. SEDEKAH KAT ANAK YATIM.. ITU LEBIH AFDHAL. YANG SEDEKAH KAT PARTI POLITIK MEMANG TERBUKTI BANGANG.

    BalasPadam
  6. Salah satu punca syirik besar ialah pandai bercakap hingga pendengar terpesona @ terpukau lalu menurut kehendak pemukau itu.Tambahan pulu sensitiviti agama di putar belikkan.Semuga Allah lindungi aku dan sahabat2ku dari berbuat demikian.Wang hasil tipuan tetap haram menggunakannya dan siksaan dari Allah diMahsyar amat dahsyat.

    BalasPadam
  7. PAS itu kesesatan yg nyata

    BalasPadam
  8. Bernama, tapi taknak tulis15 Oktober 2012 12:31 PG

    Konteks ayat tersebut kepada menderma banyak2 tanpa diminta, sebab tu la dia kabo tahap keimanan tertinggi. which is true, kita rakyat biasa ni, mana nak derma RM3000 suka2 je.

    tapi kalau derma untuk parti politik yang hanya bersifat tamakkan harta, pangkat dan kuasa, duit penderma terbazir, pahala pun tak dapat. bak kata Anon 3:47, baik derma kat anak yatim.

    BalasPadam
  9. nak suruh orng lain pon hulor barang kemas jugak la tu.... guna la umpan keimanan tinggi...nak tunggu kerajaan negeri hulor bantuan dana payah la sket... senang betol jadi mb kat serambi mekah ni.... tak payah janakan ekonomi negeri... rakyat yng carikkan duit untuk negeri.. derma hiway...kohilal....dinarmas.. denga ceramah pon hulor.. pastu yng disokong pemimpin masaalah mat sabu 121 mah.. ustz badrul konseling tengh malam.. azmin aiskrim jamban.. dan paling agong anwar aljuburi....

    BalasPadam
  10. Bagus bagi kat tok, tok nak pakaikan kpd isteri tua tok lagi baik pye! STOP 'Sepakat TO Pas'

    BalasPadam
  11. Derma ke PAS sama la derma ke DAP. Gua rasa mana mungkin boleh masuk syurga. Tapi tak tau la. Cer tanya Nik Aziz. Klu dia kate masuk syurg ya ler kut....

    BalasPadam
  12. jgn kata admin MPP...wa pon blh tersemboq air lioq bila Pok Nik cakap sampai camtu sekali...hanya orang yg sanggup derma gelang emas RM3000 kat dia je yg ada tahap keimanan yg tinggi...abih tu yg derma berpuluh ribu RM utk bangunkan sekolah anak yatim camner plak...adakah orang yg menderma itu masih tidak mempunyai tahap keimanan yg tinggi??ce citer...ce citer...

    BalasPadam

About

Blog ini mengandungi penulisan artikel yang berunsurkan..

(Edisi18PL), menyentuh aspek agama, sosial dan politik,
(Edisi18SX), mengandungi unsur seks yang agak keterlaluan,
(Edisi18SG), ada gabungan dua atau lebih unsur ganas, seram dan seks,

Setiap kandungan didalam blog ini hanyalah merupakan satira politik dan juga pojok penulisan peribadi. Jangan ambil serius sangat kalau terasa dipersendakan dan terkena di batang hidung sendiri. Sila bertindak bijak untuk kebaikan diri masing-masing.

Terima kasih kerana berlapang dada sewaktu membaca.
 
Copyright © 2014 MPP Online